Οι ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές, όπως διαμορφώθηκαν μετά και την ανοιχτή διαβούλευση, ήταν το αντικείμενο της ενημέρωσης των μελών της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.

Τα κύρια σημεία του νομοσχεδίου είναι η ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, ο εξορθολογισμός, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών στην χώρα μας, καθώς και η απελευθέρωση του κομίστρου, στο πλαίσιο της Οδηγίας της ΕΕ 96/26/ΕΚ. Παράλληλα, το σ.ν. στοχεύει και στην ομαλή μετάβαση στο νέο πλαίσιο Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, με βάση τις συνθήκες και τη διάρθρωση του συγκεκριμένου κλάδου στη χώρα μας. Πρόκειται για μία βασική θεσμική παρέμβαση διαρθρωτικού χαρακτήρα, που θα καταστήσει συμβατό το ελληνικό πλαίσιο εμπορευματικών μεταφορών με το αντίστοιχο άλλων χωρών της Ε.Ε.

Οι βασικοί άξονες είναι:

1. Η απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων υπό το πρίσμα της αρχής της νομιμότητας

2. Η δημιουργία ενός νέου συγχρόνου συστήματος χορήγησης αδειών για οδικές μεταφορές στη χώρα μας

3. Η απελευθέρωση του κομίστρου

4. Η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών και οι χαμηλότερες τιμές για τον πολίτη

5. Η οργάνωση των οδικών μεταφορέων σε μεταφορικές εταιρείες

6. Η παροχή κινήτρων για επενδύσεις στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

7. Η ορθολογική διαχείριση της άυλης αξίας των υφιστάμενων αδειών κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ.

8. Η δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της Οδικής Ασφάλειας και για την προστασία του περιβάλλοντος

9. Η ενοποίηση της νομοθεσίας για τις διεθνείς, εθνικές, νομαρχιακές και ειδικές μεταφορές.

Συνοπτικά οι κύριες προβλέψεις και οι αλλαγές που επέρχονται: Υιοθετούνται τέσσερα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα. Υιοθετείται ακόμη η διαδικασία της σταδιακής μετάβασης στο νέο καθεστώς, όσον αφορά στις οικονομικές προϋποθέσεις. Οργάνωση των οδικών μεταφορέων εμπορευμάτων σε Μεταφορικές Εταιρείες. Προβλέπεται η σύσταση δύο ειδών μεταφορικών εταιρειών, με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας ή της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης στις οποίες ανατίθεται αποκλειστικά η διενέργεια των εμπορευματικών μεταφορών. Δημιουργείται νέο σύστημα χορήγησης αδειών, το οποίο ισχύει αμέσως μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου.

Για την υλοποίηση της πρότασης ορίζεται Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Συνιστάται Εκτιμητική Επιτροπή. Δημιουργείται Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Εταιρειών (Ε.Μ.Μ.Ε.) Καταργούνται τα κόμιστρα για τις διενεργούμενες με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα μεταφορές. Δημιουργείται Ειδικός Λογαριασμός. Διατηρούνται σε ισχύ οι υφιστάμενες άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων