«Κατά τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται σημαντική αποδυνάμωση των ελέγχων στην αγορά, ενώ οι έλεγχοι που διεξάγονται έχουν συχνά χαρακτήρα αποσπασματικό. Έχει παρατηρηθεί, επίσης ότι οι έλεγχοι σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο είναι σημαντικά λιγότεροι σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα». Αυτό υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή, και συνέχισε ότι θα υπάρξει ένα συντονισμένο σχέδιο δράσης, με συνεργασία όλων των συναρμόδιων υπηρεσιών που, επίσης, διενεργούν ελέγχους στην αγορά και με στόχο να υπάρξει εντοπισμός «όσων επιδεικνύουν μη υγιείς επιχειρηματικές συμπεριφορές, υπονομεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό, αλλά και την προστασία του καταναλωτή».

Ο ίδιος ανέφερε ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ως κυρωτικός μηχανισμός με βάση, κυρίως, το νόμο 2251/1994, αλλά και ειδικότερους, έχει επιβάλει από την αρχή του χρόνου 39 πρόστιμα συνολικού ύψους 1.381.600 ευρώ, πολλά από τα οποία εκκρεμούσαν στις υπογραφές από τις προγενέστερες πολιτικές ηγεσίες. Από τα παραπάνω πρόστιμα, 171.000 ευρώ αφορούν πρόστιμα σε πιστωτικά ιδρύματα και 526.000 ευρώ σε αεροπορικές εταιρείες.

«Με βάση τους Κανόνες Διακίνησης Εμπορίας και Παροχής Υπηρεσιών, οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου έχουν επιβάλει συνολικά από την αρχή του χρόνου πρόστιμα σε 864 περιπτώσεις συνολικού ύψους 749.500 ευρώ» σημείωσε ο κ. Παπαδεράκης.

Volkswagen

«Πρακτικές εταιρειών που αποβαίνουν εις βάρος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος θα πρέπει να καταδικάζονται» επισήμανε ο κ. Παπαδεράκης. Σχετικά με το πρόσφατο παράδειγμα του ομίλου της Volkswagen και για το ενδεχόμενο παραβάσεων διατάξεων νομοθετημάτων αρμοδιότητάς μας, ο κ. Παπαδεράκης γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία «και το θέμα θα αντιμετωπιστεί με τη συνέργεια όλων των συναρμόδιων υπηρεσιών», όπως είπε.

Κώδικας Δεοντολογίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων

Μία εθνική στρατηγική γύρω από την ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα σχεδιάζει η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Όπως εξήγησε σήμερα ο κ. Παπαδεράκης, «πέραν από το θεσμικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχουν και εθνικές δράσεις οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης» και, ενδεικτικά, ανέφερε την πρόθεση της γενικής γραμματείας να καταρτίσει κώδικα δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και εξειδικευμένο Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων.

Στόχος είναι η συστηματική καταγραφή όλων των απαιτούμενων στοιχείων των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) που λειτουργούν στη χώρα και η εξαγωγή ποσοτικών στοιχείων.