Από την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης σε δείγμα 230 επιχειρήσεων προέκυψε ότι κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, σε πάνω από οκτώ στα δέκα καταστήματα σημειώθηκε πτώση του τζίρου της τάξεως του 84%, με τη μέση πτώση πωλήσεων να κυμαίνεται γύρω στο 30%.

Ως αποτέλεσμα, εννέα στους δέκα εμπόρους της πόλης δηλώνουν απογοητευμένοι από την πορεία των καταστημάτων τους τη συγκεκριμένη περίοδο.

Στην πιο δεινή θέση φαίνεται ότι βρίσκονται οι καταστηματάρχες του «τριγώνου» Εγνατίας-Ίωνος Δραγούμη-Βενιζέλου, όπου γίνονται τα έργα του μετρό και όπου μόλις το 2% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση και τις πωλήσεις.

Ερωτηθέντες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους ο τζίρος τους πήρε την κατιούσα, οι έμποροι της Θεσσαλονίκης «δείχνουν» ως κύρια υπαίτια την οικονομική κρίση (με ποσοστό 37%), ενώ ακολουθεί η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών (22%).

Κατά τους ίδιους, τα μέτρα που θα βελτίωναν την κατάσταση, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, είναι όσα θα βοηθούσαν στην αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (ποσοστό 31%), στην ενίσχυση της ρευστότητας μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων όπως το ΤΕΜΠΜΕ (ποσοστό 19%), στην πάταξη του παραεμπορίου (ποσοστό 17%), στην ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισμού (ποσοστό 16%) και στην άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (ποσοστό 11%).

«Με δεδομένο ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος, αλλά και η αντίστοιχη περυσινή περίοδος των εκπτώσεων ήταν, εξίσου κακές για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο, στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης μας, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και αντιμετωπίζει με αγωνία, πλέον, το μέλλον του», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΕΣΘ.

Αναλυτικότερα, επί του συνόλου των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, μόλις το 1% δηλώνει ότι είδε τον τζίρο του ν’ αυξάνεται στις φετινές εκπτώσεις, ενώ για το 8% οι πωλήσεις παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα (έναντι του προαναφερθέντος 84%, που διαπίστωσε πτώση τζίρου).

Ανά περιοχή, η κατάσταση διαμορφώθηκε ως εξής:

-Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, μόνον το 12% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς, ενώ το 90% υποστηρίζει ότι είδε αρνητική μεταβολή τζίρου, σε σχέση με τις περσινές εκπτώσεις

-Στη Δυτική Θεσσαλονίκη, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 8% και 72%.

-Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, ανέρχονται σε 6% και 82% αντίστοιχα.