Οι φορολογούμενοι μπορούν με λίγα κλικ στον υπολογιστή, στο τάμπλετ ή στο κινητό τους τηλέφωνο και χωρίς καμία επίσκεψη στην Εφορία να υποβάλουν δηλώσεις, να πληρώσουν τους φόρους τους, να καταθέσουν αιτήσεις, να κλείσουν ραντεβού με υπάλληλο της Δ.Ο.Υ., να  πάρουν ΑΦΜ, κλειδάριθμο ή φορολογική ενημερότητα, να υπολογίσουν την αντικειμενική αξία των ακινήτων τους ακόμη και να  καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

Την ίδια ώρα, η έναρξη εργασιών ατομικής επιχείρησης γίνεται ηλεκτρονικά ενώ οι επιστροφές φόρου φθάνουν πιο γρήγορα στον τραπεζικό λογαριασμό των δικαιούχων.

Η ψηφιακή Εφορία έχει κάνει πιο εύκολη τη ζωή εκατομμυρίων φορολογούμενων και όπως δείχνουν τα στοιχεία μόνο το 2022 υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά 2.132.225 αιτήματα για φορολογικές συναλλαγές μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «Τα αιτήματά μου»,  κλείστηκαν ηλεκτρονικά 281.209 ραντεβού στις ΔΟΥ και τα Τελωνεία και χορηγήθηκαν 24.412 κλειδάριθμοι και 19.660 ΑΦΜ μέσω της εφαρμογής myAADElive.

Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για το 2023 περιλαμβάνει την ενεργοποίηση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών οι οποίες θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους φορολογούμενους. Ειδικότερα στα σκαριά βρίσκονται:

1. Αυτόματες επιστροφές φόρων. Οι επιστροφές φόρων προβλέπεται να ανέλθουν φέτος στα 6,110 δισ. ευρώ. Το 95% των αιτημάτων επιστροφής ΦΠΑ θα διεκπεραιώνεται εντός 90 ημερών ενώ θα αξιοποιηθεί η «Χρυσή   Λίστα» για εξπρές επιστροφές ΦΠΑ.

2. Σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης για απώλεια ρυθμίσεων. Το σύστημα αυτό θα προειδοποιεί κάθε φορολογούμενο που έχει ενεργή ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών  για τον κίνδυνο να χάσει τη ρύθμιση όταν  δεν έχει πληρώσει εμπρόθεσμα μία μηνιαία δόση της ρύθμισής του και βρίσκεται πολύ κοντά στη λήξη της προθεσμίας και της επόμενης δόσης. Στην περίπτωση αυτή, θα τον ειδοποιεί ότι εάν δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα και δεύτερη συνεχόμενη δόση, θα τεθεί εκτός ρύθμισης.

3. Πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.

4. Ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με παρακράτηση. Οι φορολογούμενοι που θέλουν να εισπράξουν χρήματα, να μεταβιβάσουν ακίνητα η να μεταβάλλουν τα εμπράγματα δικαιώματα θα μπορούν από τον υπολογιστή τους να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση στην εφορία και χωρίς ταλαιπωρία και σε εξπρές χρόνο να λαμβάνουν τη φορολογική ενημερότητα. Σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές θα παρακρατούνται κλιμακωτά ποσοστά από τα χρήματα που θα εισπράξει ο φορολογούμενος η από το τίμημα σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου.

5. Αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και  τελωνειακών υποχρεώσεων.

6. Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.

7. Αυτόματη ενημέρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) για όσες δηλώσεις υποβάλλονται μέσω του myPROPERTY.

8. Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (λοιπές περιπτώσεις – πλην του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ μετά από έλεγχο).

9. Ψηφιοποίηση του φορολογικού μητρώου ώστε να μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως χωρίς επίσκεψη σε ΔΟΥ μεγάλος όγκος δηλώσεων και υποχρεώσεων, όπως: διακοπή εργασιών επιχείρησης ή επαγγέλματος, ένταξη ή απένταξη από το ειδικό καθεστώς αγροτών, έγκυρες βεβαιώσεις μητρώου (και με ενσωμάτωση QR Code), επέκταση υπηρεσιών του my AADElive μέσω βιντεοκλήσης κλπ.

10. Ψηφιοποίηση της διαδικασίας οριστικοποίησης της εξαγωγής.

11. Σήμανση εγγράφων της ΑΑΔΕ με QR Code για την επαλήθευση της εγκυρότητάς τους.

12. Ανάπτυξη εφαρμογής (application) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

13. Εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 85%, πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία.