«Ζεσταίνει τις μηχανές» και δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ για λογαριασμό της PepsiCo Hellas, η ΕΨΑ, μετά την απόφαση για επαναπατρισμό της παραγωγής στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το καθημερινό newsletter για τον κλάδο τροφίμων και ποτών, FnB Daily, η παραγωγή θα ξεκινήσει την άνοιξη στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στον Βόλο. Επιπλέον, η PepsiCo Hellas εκτός από την εμφάνιση στις συσκευασίες που θα αλλάξει, καθώς θα προχωρήσει στον εικαστικό επανασχεδιασμό των συσκευασιών της ΗΒΗ (νέες ανανεωμένες συσκευασίες), θα υπάρξει αλλαγή της φόρμουλας του πορτοκαλιού, με νέα γεύση πιο κοντά στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών.

Ελεύθερη παραγωγικότητα

«Η επόμενη μέρα της συμφωνίας βρίσκει την ΕΨΑ σαφώς ενισχυμένη και είμαστε ικανοποιημένοι που μια πολυεθνική αυτού του μεγέθους επιβραβεύει την παραγωγική διαδικασία της εταιρείας μέσα από αυτή τη συμφωνία», αναφέρει στο FnB Daily ο επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας αναψυκτικών, Μιχάλης Τσαούτος.

Η γραμμή του κουτιού, όπως ανέφερε, είχε αρκετή spare (ελεύθερη) παραγωγικότητα, καθώς «ως εταιρεία έχουμε εστιάσει κυρίως στο PET. Και αυτό γιατί παρατηρείται μια στροφή των καταναλωτών σε PET συσκευασίες, ενώ παράλληλα το can κινείται περισσότερο στις εξαγωγές, λόγω του ότι προσφέρει καλύτερη διατηρησιμότητα των προϊόντων».

Ο επικεφαλής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος

Τo FULL CAPACITY της μονάδας

Αν και ο ίδιος δεν θέλησε να αναφέρει τον όγκο που θα παράγει η ΕΨΑ για λογαριασμό της PepsiCo για λόγους εμπιστευτικότητας, ωστόσο, εξήγησε ότι υπάρχει μια συμφωνία για συγκεκριμένη ποσότητα, η οποία όμως δεν θα φτάσει στο full capacity την παραγωγική δυναμική, ούτε κατά τη διάρκεια των μηνών που παραδοσιακά η ζήτηση για αναψυκτικά κινείται σε υψηλά επίπεδα.
Σημειώνεται ότι η γραμμή εμφιάλωσης της ΕΨΑ σε full capacity, μπορεί να παράξει 14.000 κουτιά την ώρα, ενώ υποστηρίζεται από δύο βάρδιες.

«Το αναψυκτικό έχει σημαντική δυναμικότητα και οι απαιτήσεις αλλάζουν από μήνα σε μήνα», ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει και επιπλέον συνεργασίες πέραν αυτής με την PepsiCo, χωρίς όμως να αλλάξει η λογική της ΕΨΑ και χωρίς να μειωθεί η δυναμικότητα των δικών της αναψυκτικών. Όπως επισήμανε, η παραγωγή αναψυκτικών για τρίτους, αν και αντιπροσωπεύει μονοψήφιο ποσοστό του κύκλου εργασιών της ΕΨΑ, αποτελεί κερδοφόρο τομέα δραστηριότητας για την εταιρεία, καθώς δεν επωμίζεται το κόστος πώλησης των προϊόντων. Θυμίζουμε ότι στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ παράγεται και το τσάι της Μασούτης.

Αυξήθηκαν οι όγκοι το 2022

Το 2022 η εταιρεία εμφιάλωσης της οικογένειας Τσαούτου έκλεισε με ανάπτυξη τζίρου 15%-20%, με τον όγκο να είναι σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και την κερδοφορία ελαφρώς πιεσμένη εξαιτίας του αυξημένου κόστους παραγωγής, που έφτασε μέχρι και το 60%. Ας σημειωθεί ότι οι ανατιμήσεις που πέρασε η εταιρεία στο ράφι ήταν 10%-12%.

Στόχος η Σαουδική Αραβία

Τα προϊόντα της ΕΨΑ (σε γυαλί και can) βρίσκονται σε πάνω από 36 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ γίνονται συνεχώς προσπάθειες για νέες αγορές. Στόχος για το 2023 είναι η αγορά της Σαουδικής Αραβίας στην οποία προσπαθεί να ανοίξει νέες συνεργασίες.

Σκέψεις για PINK GRAPΕFRUIT

Το portfolio της ΕΨΑ για το 2023 θα παραμείνει, εκτός απροόπτου, σταθερό όπως εξηγεί ο κ. Τσαούτος, και στο β’ τρίμηνο αναμένεται να βγει, όπως κάθε χρόνο, μια νέα γεύση summer mix.
Τονίζει, δε, ότι υπάρχουν σκέψεις η εταιρεία να μετονομάσει το Pink Lemonade που βγήκε το 2016 στην αγορά – σε Pink Grapefruit, μπαίνοντας πιο δυναμικά στην εν λόγω κατηγορία, η οποία στην Ελλάδα τρέχει με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. «Εάν δεν ήμασταν οι πρώτοι, σίγουρα ήμασταν από τους πρώτους που άνοιξαν την κατηγορία, δημιουργώντας προϊόντα αυτού του είδους με πραγματικό χυμό και όχι με άρωμα όπως κάνουν τώρα άλλες εταιρείες. Επομένως, έχοντας βγάλει ένα τέτοιο προϊόν, το επόμενο βήμα είναι ίσως να το… ξαναβαφτίσουμε».

Rebraning το 2024

Το 2024 η ΕΨΑ συμπληρώνει 100 χρόνια στην αγορά και όπως είπε ο κ. Τσαούτος ίσως ο εορτασμός αυτού του πολύ σημαντικού milestone να συνδυαστεί με rebranding συσκευασιών. «Δεν είναι κάτι απλό, ούτε κάτι που μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Σκεφτόμαστε να το υλοποιήσουμε και
το πιθανότερο είναι να γίνει σε όλα τα είδη συσκευασίας που έχουμε τώρα».