Ρεκόρ υπερκάλυψης κατέγραψε το ομόλογο της ναυτιλιακής εταιρείας CPLP Shipping Holdings, εξ ολοκλήρου θυγατρικής της εισηγμένης στον Nasdaq, Capital Product Partners, συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Βαγγέλη Μαρινάκη.

Η πενταετής ομολογιακή έκδοση αφορούσε ποσό της τάξης των 150 εκατομμυρίων ευρώ (η διάθεση του οποίου ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας), ωστόσο η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, που υπερέβη τελικά το ποσό των 801,3 εκ. ευρώ.

Το 66,67% εξαγοράστηκε από ιδιώτες επενδυτές

Η υπερκάλυψη της έκδοσης κατά 5,3 φορές έναντι του αρχικού στόχου καταδεικνύει το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπήρξε από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές για την εν λόγω δημόσια προσφορά, με την τιμή διάθεσης να έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι στα 1.000 ευρώ ανά ομολογία. Η τελική απόδοση των ομολογιών αγγίζει το 2,65% ετησίως ενώ η κατανομή τους έγινε ως εξής: το 66,67% επί του συνόλου των εκδοθεισών ομολογιών (οι 100.000 δηλαδή) εξαγοράστηκαν από ιδιώτες επενδυτές ενώ το 33,33% (50.000 ομολογίες) από ειδικούς επενδυτές.

Τα αντληθέντα κεφάλαια που είχε ως κύριους αναδόχους την Τράπεζα Πειραιώς, την Alpha Bank, την Euroxx Χρηματιστηριακή Α.Ε.Π.Ε.Υ. και την Optima Bank, θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους του «πράσινου» επενδυτικού σχεδίου συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Εξοπλισμένα με σύστημα εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος

Υπενθυμίζεται ότι τέλη του φετινού καλοκαιριού, η Capital Product Partners είχε γνωστοποιήσει, ότι θα προβεί στην αγορά τριών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers) χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, που επίσης θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, ενώ υπάρχει το δικαίωμα απόκτησης και επιπλέον άλλων τριών. Όλα θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).

Έχουν ήδη ναυλωθεί τα «πράσινα» πλοία

Όπως προκύπτει από το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας τα τρία πρόσθετα πλοία θα φέρουν τα ονόματα Attalos, Adamastos και Asklipios και είναι ναυπήγησης του 2021. Τα υπερσύγχρονα LNG carriers έχουν ήδη ναυλωθεί για αρκετά χρόνια από πολύ μεγάλες εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφέλειας και ειδικότερα από τις BP, ENGIE και CHENIERE.

Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εγγυήτριας εταιρείας κ. Γεράσιμο Καλογηράτο, «η επένδυση αυτή θα μας επιτρέψει να παίξουμε σημαντικό ρόλο στην «πράσινη» ανάπτυξη, αφού το φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση. Παράλληλα θα ενισχύσει τον στόχο μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του στόλου μας, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στο σύστημα πρόωσής τους που είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον».