«Είστε 10 εκατομμύρια και μας έχετε κάνει άνω – κάτω στη ναυτιλία»

H ατάκα Κινέζων σε Έλληνα πλοιοκτήτη σε συζητήσεις τους


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
9:47
15/02/2019
«Είστε 10 εκατομμύρια και μας έχετε κάνει άνω - κάτω στη ναυτιλία»
30
loading

Τεράστια είναι η δύναμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «vessels value», η ελληνική ναυτιλία ανέβηκε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου. Έσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια.

Η αύξηση μέσα σε έναν μόλις χρόνο, το 2018 ήταν της τάξης των πέντε δισ. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί ανάμεσα στα κράτη που βρίσκονται στο Top 10.

Ακολούθησε η ανάλυση των Clarkons, σύμφωνα με την οποία το 2018 έκλεισε με τον ελληνόκτητο στόλο να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση την χωρητικότητα των πλοίων την ολική χωρητικότητα- gross tonnage.

Η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου μέσα στο 2018 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2018, έφθασε τους 223,3 εκατομμύρια τόνους και είναι πρώτος. Το σημαντικό είναι ότι την πρωτιά αυτή την πέτυχε παρά το γεγονός ότι πολλά ελληνόκτητα πλοία οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια και πιο συγκεκριμένα, 89 χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Μηνά Τσαμόπουλου για το newmoney.gr, ο πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η ναυτιλία είναι μέσα στις φλέβες μας. Και για αυτό δεν λέει κάτι να φοβόμαστε ότι θα εξαφανιστεί. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο παρ' ότι είναι μία πολύ μικρή χώρα. Σε συζητήσεις που έχω με τους Κινέζους σε πολύ υψηλό επίπεδο μου έχουν πει: "Σκέψου να ήσασταν 100 εκατομμύρια τι θα κάνετε. Τώρα είστε μόλις 10 εκατομμύρια και μας έχετε κάνει άνω-κάτω στη ναυτιλία"».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

30
σχόλια
  1. avatar Διαβάζω τα σχόλια

    και το μόνο που διαπιστώνω είναι ότι όλοι κράζουν, είτε είναι δεξιοί είτε είναι αριστεροί. Κράζετε και τους εφοπλιστές και τους Έλληνες επιχειρηματίες ότι πλέον δεν προσλαμβάνουν Έλληνες αλλά μόνο αλλοδαπούς. Γνωρίζει κανείς πως για να μπεις έστω και κατώτατο πλήρωμα πρέπει να γραφτείς σε σωματείο; Είναι υποχρεωτικό πλέον! Για ποιο λόγο να γραφτεί; Αυτά που είναι να του δώσει ο επιχειρηματίας θα του τα δώσει, σύμβαση υπογράφει, δεν την διαβάζει; Και μην ακούσω πως οι συλλογικές συμβάσεις των ναυτικών δημιουργήθηκαν εξαιτίας των προσπαθειών των σωματείων. Οι εφοπλιστές πάντα πλήρωναν καλά το προσωπικό τους και πριν τις συλλογικές συμβάσεις. Αν ο εργαζόμενος ήταν σωστός και καλός στη δουλειά του, τον ζητούσαν. Ο ίδιος ο Ωνάσης στην Ολυμπιακή καλοπληρωνε το προσωπικό του, έβγαλαν τρέλα λεφτά τότε που ήταν ιδιόκτητη η εταιρεία. Και όταν άρχισαν να συνδικαλιζονται και να ζητούν λιγότερες ώρες με μεγαλύτερο μισθό, τους το εδωσε. Και αργότερα ήθελαν κι άλλη μείωση στις ώρες! Καλομαθαν! Δεν είναι εύκολη δουλειά ούτε ο αέρας ούτε η θάλασσα. Τις έχω κάνει και τις δύο στη ζωή μου. Κι αν θα έπρεπε να διαλέξω κάτι από αυτά ή δουλειά γραφείου, πάλι αυτά θα διάλεγα. Θες χρήματα; Πας εκεί, αλλά είναι σκληρά επαγγέλματα, χωρίς κλαψες και γκρίνιες. Θες κάτι πιο εύκολο, βρες στην ξηρά. Απλά τα πράγματα

  2. avatar Τι λέτε μωρέ;

    Έχετε σκυλιάσει όλοι οι Αριστεροί με τους εφοπλιστές. Ούτε οι φόροι σάς φταίνε ούτε οι ξένοι ναυτικοί που προσλαμβάνουν (γεγονός για το οποίο ευθύνονται αποκλειστικά οι κουμουνιστές συνδικαλιστές). Σκυλιάσατε επειδή δεν μπορείτε να απλώσετε τα βρωμόχερά σας πάνω της και να την καταστρέψετε κι αυτήν.
    Αυτή τη στιγμή, χιλιάδες Έλληνες εργάζονται στις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ δεκάδες (ίσως κι εκατοντάδες) άλλες εταιρείες υπάρχουν χάρις τις ναυτιλιακές εταιρείες. Τροφοδοσίες πλοίων, προμηθευτές μηχανημάτων κι ανταλλακτικών, ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, μηχανουργία, κατασκευαστές σημαιών, σωσιβίων, φορμών εργασίας, software για ναυτιλιακές εταιρείες (το δικό μου επάγγελμα), κλπ, κλπ. μέχρι τα δεκάδες σαντουιτσάδικα που υπάρχουν και δουλεύουν χάρις τους υπαλλήλους των εταιρειών αυτών (ναυτιλιακών και μη).
    Αν έκλειναν οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα, θα έμεναν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι άνεργοι, γιατί θα έκλειναν κι οι περισσότερες από τις εταιρείες αυτές.
    Βέβαια, ο απλός πολίτης γνωρίζει πολύ καλά το τεράστιο όφελος που έχει η Ελλάδα από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι μόνοι που γκρινιάζουν συνεχώς για την ελληνική ναυτιλία είναι τα ανόητα, μίζερα και κακεντρεχή Αριστερά ανθρωπάκια.

  3. avatar Αιγεας

    Ο Ελληνας της αριστερας παντα μισει τον πετυχημενο.Διοτι δεν γουσταρει την επιχειρηματικοτητα ,μονο θελουν να απολαμβανουν χωρις να δουλευουν.Οι περισσοτεροι εφοπλιστες ξεκινησαν απο το μηδεν.

  4. avatar τι θετε

    Οι ελληνες εφοπλιστες πληρωνουν,οντως λιγα αλλα πληρωνουν,στις χωρες που εχουν εγγραψει τα καραβια τους.Την ιδια ωρα η ελλαδα δεν κερδιζει δεκαρα τσακιστη απο αυτους.Και το χειροτερο ειναι οτι διατηρουμε αντιλειτουργικους εργατικους νομους για τα πλοια τους με αποτελεσμα να προσλαμβανουν πακιστανους και φιλιππινεζους.Σημερα λοιπον,σε αυτες τις αθλιες συνθηκες που ζει η χωρα μας θα ειχαν βοηθηθει χιλιαδες ελληνες βρισκοντας δουλεια.Αλλα και η ελλαδα αφου θα εισερρεε πολυ χρημα και μαλιστα σε συναλλαγμα.Δυστυχως ομως η αριστερη φιλοσοφια της συριζαικης αρλουμπας θα εμποδιζει για λιγο ακομα την χωρα μας να δει το αυτονοητο ξημερωμα.

  5. avatar Giorgis

    Μακάρι να είχαμε εταιρίες σαν την Apple τη Google ή την Amazon με έδρα την Ελλάδα κι ας μην πλήρωναν φόρους. Οι φόροι και οι εισφορές που θα πλήρωναν σαν εργοδότες για τους εργαζόμενους σε αυτές, η μείωση της ανεργίας, η άνοδος του ΑΕΠ και η αύξηση μισθών που τα προηγούμενα θα επέφεραν θα ήταν αρκετά.

  6. avatar Α ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΤΕ ΣΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΣΤΙ ΒΕΡΥΚΟΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΞΥΠΝΑΔΕΣ. ΑΠΟ ΕΞΥΠΝΑΔΕΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΠΡΟΚΟΠΗ ΜΗΔΕΝ. ΑΝ ΗΤΑΝ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΟΛΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ. ΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ, ΠΕΙΡΑΤΕΙΕΣ , ΣΤΕΡΗΣΗ, ΜΟΝΑΞΙΑ, ΑΓΡΙΟΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΛΕΜΕ. ΛΙΓΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΡΕΕΕΕΕ

  7. avatar κωστας κωστακης

    ..αριστερα και...δεξια αμαν ρε παιδια,καταλαβετε το επιτελους το συστημα ειναι αυτο που στηριζει το αντικειμενο για το οποιο διαφωνειτε...το οποιο συστημα ειναι δημιουργημα των ιδιων..!..η διαφωνιες για την πολιτικη αντιμετωπιση του...προβληματος,ειναι απλα ουτοπικες γιατι η πολιτικη ειναι επισης δημιουργημα του ιδιου συστηματος.....απλως σε μας δωσαν τα
    ΄΄χρωματα΄΄...!! για να μην μπορεσουμε ποτε να συμφωνησουμε και προπαντως να μην ενωθουμε...τι κανουν οι πολιτικοι? τι παραγουν? διασπαση!....πολυ ΄΄ασχημο΄΄ πραγμα το ¨΄ισχυς εν τη ενωση΄΄.....δεν προσπαθω να καταλυσω την δημοκρατια για την οποια υπεραμυνονται οι πολιτικοι ολων των αποχρωσεων εδω και κατι αιωνες τωρα....! καλη σας μερα

  8. avatar ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΗ

    ΤΟΝ ΓΕΡΑΣΙΜΟ 1 ΝΑ ΣΑΣ ΠΕΙ ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΣΕ ΦΟΡΟΥΣ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΑΣΧΕΤΟΙ. ΓΕΡΑΣΙΜΕ 1.......ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΜΗ ΜΙΛΑΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΣΤΟ NB ΕΝ ΩΡΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ....

  9. avatar Συνταξιουχος καπετανιος

    Οσοι δεν ξερετε τα της ναυτηλιας μη μιλατε.
    Την δεκαετια του 70 οι εφοπλοιστες ριχναν σαλαγγια στην πιατσα του Πειραια και οτι σαβουρα ελληνικη επιανε την εστελναν στα καραβια.
    Ειχα Β μηχανικο ο οποιος ηταν ποδηλατας εφτιαχνε ποδηλατα.Ε αυτος ο ανθρωπος μου εκανε το καραβι αναστα ο κυριος γιατι ειθελε να φαει φραουλες ειχε βαρεθει τα πορτοκαλια και μηλα,
    Στη Βραζιλια επαιρναν αδεια απο την σημαια και εξαφανιζοτουσαν για 3-4 ημερες.
    Οι εργατοπατερες στα υψη. Το καραβι απο ζημια βουλιαζε και μου ζητουσαν τι εξτρα θα παρουν για να τρεξουν να γλυτοσουμε απο την ζημια κα;ι να μην πνηγουμε.
    Στη ναυπηγοεπισκευαστικη τρισχειροτερα.
    Φοβερες απεργειες δυο και τριων εβδομαδων τα καραβια ειχαν συμβασεις και δεσμευσεις απο ρητρες, δεν κουνιοταν φυλλο και οι εφοπλοιστες πληρωναν τα μαλλιοκεφαλα τους.
    Ετσι συνεχιστηκε η κατασταση ακομη και στη μεγαλη ανεργια του 80.
    Υστερα απο ολα αυτα στη μεγαλη ανεργεια οι εφοπλοιστες γυρισαν τα καραβια σε ξενη σημαια και απο τοτε μεχρι σημερα δεν ξανα-γυρισαν.
    Δεν υποστιριζω τους εφοπλοιστες αλλα υποστυριζω οτι ειμαστε [...]φαρα.

  10. avatar gerasimos1

    Δουλεύω σε μεγάλη ναυτιλιακή 4 χρόνια σαν λογιστής και παίρνω 800€. Ορίστε?

    1. avatar Άραγμα;

      Ως software engineer, έχω εγκαταστήσει προγράμματα σε κάμποσες ναυτιλιακές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, κυρίως στα λογιστήριά τους, και δεν έχω δει ΠΟΤΕ λογιστή να τεμπελιάζει και να χαζεύει στο internet. Στην πραγματικότητα, δεν είχαν χρόνο ούτε να αναπνεύσουν. 800 ευρώ είναι απελπιστικά λίγα λεφτά για τη δουλειά ενός λογιστή σε ναυτιλιακή εταιρεία.
      Από την άλλη, δεν καταλαβαίνω γιατί συγκρίνουν κάποιοι τη δουλειά ενός ναυτικού με τη δουλειά ενός λογιστή; Εντελώς διαφορετική η μία από την άλλη. Το γεγονός πάντως ότι μια δουλειά είναι καθιστική, δεν σημαίνει πάντα ότι είναι εύκολη δουλειά, ή δουλειά λούφας. Στον ιδιωτικό τομέα, ειδικά, είναι συνήθως δουλειά που αυξάνει κατακόρυφα τις πωλήσεις της ασπιρίνης και του ντεπόν.

      1. avatar Ζικο

        Οποιος εχει cojones παει και γινεται καπετανιος και βγαζει λεφτα. Δεν ειναι και τοσο δυσκολο να παρης την αποφαση. Να συνεχισης ειναι πολυ δυσκολο. Οι ευνουχισμενοι και οι ανοργασμικοι καθονται σε γραφεια με γραβατουλες και κλαινε. Να μην παραπονιουνται ομως. Δεν συγκρινονται.

    2. avatar Ruff

      Μηπως ηθελες μισθο καπετανιου? και πολλα παιρνεις! Ουτε μισθο ναυτου δεν αξιζεις. θελεις πολυ ιδρωτα και αιμα για να φτασεις εκει...

    3. avatar kyrik

      Φίλε, σε σχέση με άλλους και πολλά παίρνεις άν λάβεις υπ όψη σου πόσο χαλαρά δουλεύεις αφού είσαι αραχτός στο γραφείο σου και σε ώρα υπηρεσίας σερφάρεις στο ίντερνετ και ποστάρεις σχόλια. Πρόσεχε μην σε πάρουν είδηση τα αφεντικά σου γιατί τότε θα χάσεις και αυτά τα "λιγα" 800 ευρουλάκια.

      1. avatar gerasimos1

        Σύμφωνα με το άρθρο,που είναι και η αλήθεια φυσικά, ότι η ελληνική ναυτιλία είναι παγκομίως απ τους μεγαλύτερους οικονομικά κλάδους,παίρνω λίγα. Όχι σε σχέση με τον Μήτσο που δουλεύει στην ταβέρνα. Για το σερφάρισμα στο ίντερνετ τώρα,όντως,όταν μας κόψανε απ το δίκτυο facebook messanger κτλ, κλάψανε μανούλες φίλε χαχα

  11. avatar BERBER

    Φαντάζεστε την Γη με 100 εκατομμύρια Έλληνες!!!! Πραγματικά τρομακτική προοπτική...Ο Elon θα είχε φύγει ήδη για τον Άρη, και ίσως παραπέρα.

  12. avatar Άσε ρε

    Με τόσες δεκαετίες δεξιών κυβερνήσεων και βασιλιάδων, πως δεν είναι όλοι οι Έλληνες επιχειρηματίες; Αυτο είναι παραίσθηση, επειδή η αριστερά δεν λέει μην κάνεις τίποτα. Η αριστερά λέει πιάσε τσάπα για να βγει άκρη αλλά αυτό δεν είναι λεφτά υπάρχουν για να ψηφιστούν.

  13. avatar Μερικοι απο τους σχολιαστές

    εχουν εμμονές με την αριστερά, προφανώς θέλουν να κυβερνουν συνέχεια τα μπλε στρουμφάκια και η χουντα χαχαααααα

    1. avatar Μστ

      Την περηφάνια που έχουμε ως χώρα τους πιο δυνατούς εφοπλιστές δε μπορώ ούτε να την φάω, ούτε να ζήσω την οικογένεια μου και ούτε να πληρώσω τις υποχρεώσεις μου, από τη στιγμή που οι εν λόγω εφοπλιστές δε πληρώνουν φόρους και δεν προσλαμβάνουν έλληνες στα πλοία τους...

      1. avatar pan

        Καλα...τελειωσε εμποροπλοιαρχων και μετα αν δεν σε παρουν πες μας...
        Αλλα εσυ θες να καθεσε και να παιρνεις τα γεμιστά της Τασιας και το επιδομα του Τσιπρα..
        Ετσι προφανως και δε θα ζησεις την οικογένεια σου..
        Με [...] δεν βαφονται αυγα μαστορα!

  14. avatar Hypnoss80

    Εξαφανιστεί δεν εξαφανιστεί έτσι κι αλλιώς στη χώρα δίνει ψιχουλα αναλογικά.και τα πληρώματα ειναι από Ουκρανία -Μπανγκλαντές και Φιλιππινες.

  15. avatar πάτα το μηδέν

    ναι αλλά τα κέρδη σε 50 Έλληνες πάνε που έχουν φοροαπαλλαγές και έχουν το 50% του ΑΕΠ της Ελλάδας και οι εργάτες δεν έχουν πετρέλαιο να ζεσταθούν

  16. avatar ΠΡΟΔΟΤΗΣ

    Οι Έλληνες είχαν τρομερό επιχειρηματικό δαιμόνιο πριν μολυνθουν με τον ιό της Αριστεράς που ήρθε το 1981 και ακόμα δεν έχει βρεθεί αντίδοτο. Ειναι μια αρρώστια που τρώει το δημιουργικό κομμάτι του εγκεφάλου και δημιουργεί την παραισθηση οτι μπορείς να ζεις πλουσιοπαροχα ενω δεν κανεις τίποτα.

    1. avatar a/c

      Σωστότατος !!!!!!

    2. Πραγματικα φιλε εισαι για λυπηση! Μπορει να εχουμε τον μεγαλυτερο στολο στον κοσμο, αλλα αν ενα 10%, των εφοπλιστων ηταν αριστεροι και οχι προκατελημενοι δεξιοι οπως εσυ, η Ελλαδα θα ηταν τωρα πλουσια χωρα. Οταν ο Ωνασσης ηταν ο πιο πλουσιος ανθρωπος στον κοσμο και Νιαρχος ο μεγαλυτερος ανταγωνιστης του, η Ελλαδα ηταν παμφτωχη και κυβερνουνταν απο την δεξια. Τα ξεχασες αυτα στουμφακι μου καλο ή πασχεις απο επιλεκτικη αμνησια οπως ολοι του συναφιου σου???? Γι'αυτο για ολα τα χαλια μας δεν φταιει η αριστερα.

      1. avatar ΠΡΟΔΟΤΗΣ

        Η Ελλάδα εγινε τι κρατος που ειναι την δεκαετία του 20 μετά απο 400 χρονια σκλαβιας. Η Ελλάδα ερχόταν απο κατοχή και εμφύλιο. Μια μικρή φτωχή χώρα. Τι ηθελες σε 10 χρονια να γίνει πλουσια? Αφου οαντα την κατετρωγαν τα κουμμουνια. Οταν μπηκε στην ΕΟΚ και ειχε την ευκαιρία με τα πακέτα να γινει Ευρωπη, η αριστερά τα εχωσε στο δημοσιι καιβστις μιζες. Τις συνεπειες τις ζουμε σήμερα.

        1. avatar Meggas

          Σωστά τα λες. Τα κομουνια κατέστρεψαν την Ελλάδα. Αφού αυτοί κινουσαν τα νήματα από το 20 ακόμα. Οι δεξιοί, οι ποιο δεξιοί, οι δεξιοτεροι κοι οι τέρμα δεξιοί δεν έχουν να κάνουν με την τρύπα στο βαραλι που λένε Ελλάδα, δεν έχουν να κάνουν με διορισμούς δεν έχουν να κάνουν με το τσεπωσα τα πακέτα για πάρτη τους.... Όλοι αυτοί αθώοι.... Όσο για τους κυβερνώντες "αριστερούς" άστους και βραστους.....

    3. avatar μπεεεε

      9000000 πεινασμένοι, 10 ζάμπλουτοι εφοπλιστές χωρίς Ελληνική σημαία στα πλοία τους, 999990 παρατρεχάμενοι τους.

  17. avatar Χρηστος

    Να πληρώνουμε και κανένα φρο όμως... Να προσλαμβανουμε και τιποτα Ελληνακια με αξιοπρεπή μισθό...

  18. avatar Μστ

    Πρώτη δύναμη σε όλο τον κόσμο οι έλληνες εφοπλιστές και τελευταίοι στους φόρους που πληρώνουν.!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει