Η προσέλκυση επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό και την εκμετάλλευση περιφερειακών αεροδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, «ώστε να αντιμετωπιστεί η σχετικά χαμηλή αποδοτικότητά τους, που οφείλεται στην έλλειψη επαρκούς διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων και στην αδυναμία αξιοποίησης των οικονομιών κλίμακας, ιδίως τη χειμερινή περίοδο λειτουργίας», χαρακτηρίζεται σημαντική από το Κέντρο Προγραμματισμού και Ερευνών του υπουργείου οικονομικών.

Αυτό αναφέρεται σε σχετική έκθεση των ερευνητών του ΚΕΠΕ, Δρ Θεόδωρου Τσέκερη και Δρ Κλήμη Βογιατζόγλου, με τίτλο «Αεροπορικές Μεταφορές και Αεροδρόμια στην Ελλάδα: Σύγχρονες Εξελίξεις, Οικονομική Σημασία και Αποδοτικότητα».

Στο κείμενο γίνεται αναφορά για τις επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης και των δομών της αγοράς στα μεγέθη του κλάδου και προτείνονται μέτρα πολιτικής, που περιλαμβάνουν την εφαρμογή μιας σειράς ευέλικτων επενδυτικών, τιμολογιακών και οργανωτικών στρατηγικών.

Όπως αναφέρεται, «τα άμεσα αποτελέσματα αφορούν στην αύξηση των τουριστικών ροών και απευθείας πτήσεων με αεροδρόμια του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς εμπορευματικών πτήσεων από/προς την περιφέρεια, και τη χωρική αναδιάρθρωση του αεροπορικού δικτύου σε τοπικά συστήματα αερολιμένων (ή περιφερειακών κόμβων), καθώς και του συστήματος των άγονων γραμμών, σε συνδυασμό με τα ακτοπλοϊκά και χερσαία μέσα.

Τέτοιες πολιτικές αναμένεται να προωθήσουν την αποκέντρωση του εγχώριου μεταφορικού έργου, στα πλαίσια της ανάπτυξης ενός ενιαίου πολυτροπικού συστήματος μεταφορών, και την αποτελεσματική διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, τονώνοντας την απασχόληση και το εισόδημα στην περιφέρεια».