Τι σημαίνει κρίση; Σημαίνει ότι οι πωλητές πολλαπλασιάζονται και οι αγοραστές περιορίζονται. Αυτό βιώνουμε σήμερα στην ελληνική αγορά όπου πολλοί ιδιοκτήτες δεν μπορούν να πουλήσουν για μήνες τα σπίτια τους. Τι εναλλακτικές έχουν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;

Κάποιοι απο αυτούς εξετάζουν την λύση της ενοικίασης του σπιτιού. Καλή λύση, αλλά αν επιμείνουν ταυτόχρονα στην πώληση θα περιορίσουν το αριθμό των δυνητικών αγοραστών.

Μία άλλη λύση -κλασσική πλέον- είναι να ρίξουν τις τιμές. Αυτό προϋποθέτει ότι ο πωλητής πρέπει να είναι βέβαιος ότι η τιμή στην οποία προσφέρει το σπίτι είναι ανταγωνιστική, ότι η κατάσταση του σπιτιού του είναι η δέουσα και ότι αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν πωλείται το σπίτι. Αν η ζητούμενη τιμή είναι υπερτιμημένη ή το σπίτι είναι παραμελημένο τότε θα πρέπει άμεσα να προσαρμόσει και την τιμή αλλά και το σπίτι τουλάχιστον στα επίπεδα του ανταγωνισμού.

Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα να αποσύρει το σπίτι απο την αγορά για λίγο καιρό. Τι κερδίζει; Οι συστηματικοί υποψήφιοι αγοραστές γνωρίζουν οτιδήποτε προσφέρεται σε μία περιοχή. Ετσι ο πωλητής μετά τον πρώτο μήνα εξαντλεί το απόθεμα των υφιστάμενων αγοραστών και στοχεύει πλέον σε νέους αγοραστές. Με το να αποσυρθεί το σπίτι και να επανέλθει σε μία πιο ανταγωνιστική τιμή, ο ιδιοκτήτης αυξάνει τις πιθανότητες να προσελκύσει ακόμα και εκείνους τους υποψηφίους που το είχαν απορρίψει στο παρελθόν.

Τέλος, κάποιοι κάνουν και προσφορές, π.χ. δεν χρεώνουν την αποθήκη ή τη θέση του υπόγειου γκαραζ ή πληρώνουν και θέση στάθμευσης σε κάποιο στεγασμένο χώρο -κυρίως στις κεντρικές συνοικίες. Πάντως στις ΗΠΑ έχουν ακουστεί προσφορές που αρχίζουν απο την προσφορά νέων συσκευών και καταλήγουν σε κρουαζιέρα.

Στην προσπάθεια να προωθήσετε το σπίτι μην υποτιμάτε τις υπηρεσίες των μεσιτών. Ένας μεσίτης μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές (χρώμα, την αναδιάταξη επίπλων κ.α) και να σας ενημερώσει για την περιοχή. Μπορεί επίσης να βοηθήσει ώστε να δείτε κάποια απο τα σπίτια που πωλούνται στην περιοχή ώστε να διαμορφώσετε προσωπική άποψη για τον ανταγωνισμό και να προσαρμοστείτε σε αυτόν. Παράλληλα απο αυτόν μπορείτε να μάθετε τα χαρακτηριστικά της ζήτησης δηλαδή τα εισοδηματικά, κοινωνικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά των αγοραστών.

Πηγή: realestatenews.gr