Στα τέλη της χρονιάς που πέρασε, η Volkswagen παρουσίασε ένα ακόμα SUV coupé, με κομψό design, και πολλά στοιχεία εξατομίκευσης, στην ίσως πιο ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.

Πρόκειται για το Taigo, το μοντέλο που θα αναλύσουμε στην συνέχεια με βάση τις εμπειρίες που αποκομίσαμε ζώντας μαζί του για πολλές ημέρες και σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα σε κάθε είδους διαδρομή.

Το Taigo, βασισμένο στην αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα MQB (όπως και το T-Cross), είναι το πρώτο SUV coupé της μάρκας στα compact SUV. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι, το crossover αμάξωμά, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η χρηστικότητα και τα υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά εξοπλισμού. Εξοπλισμένο στον βασικό εξοπλισμό με προβολείς full LED, πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο (Digital Cockpit) και συστήματα Infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3), το 4,26 μέτρων SUV coupé θέτει τις βάσεις για μια επιτυχημένη πορεία στην πολύ δύσκολη κατηγορία που ανήκει, με βασικούς ανταγωνιστές και τα αδελφά T-Cross και T-Roc. Το Taigo απευθύνεται περισσότερο σε νεανικό κοινό, έχει μικρότερες γυάλινες επιφάνειες και είναι χαμηλότερο (57 χλστ από το T-Roc & 66 χλστ από το T-Cross) βγάζοντας έναν περισσότερο crossover χαρακτήρα.

Οι συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,266 μέτρα, ύψος 1,518 μ., πλάτος 1,757 μ.) συνοδεύονται από μεγάλο μεταξόνιο (2,554 μ.), γεγονός που εξασφαλίζει άφθονους χώρους για πέντε επιβάτες (ο 5ος δύσκολα, ενώ και το ύψος για τα κεφάλια είναι οριακό), αλλά και μεγάλο χώρο για αποσκευές (440 – 1.122 λίτρα) που στο κάτω μέρος του φιλοξενεί ρεζέρβα ασφαλείας.

Όλα τα εξωτερικά στοιχεία φωτισμού είναι στάνταρ τεχνολογίας LED, ενώ διαθέσιμοι είναι και οι νέοι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, που μάλιστα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό στην έκδοση Style. Συνδυάζονται με δύο φωτιζόμενες οριζόντιες λωρίδες, μία μπροστά και μία πίσω, οι οποίες συνδέουν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους δημιουργώντας και μια οπτική σύνδεση με τα ID. μοντέλα.

Στο εσωτερικό, πολλά στοιχεία εξοπλισμού προέρχονται αυτούσια από μεγαλύτερα μοντέλα. Ανάμεσά τους το πολυλειτουργικό τιμόνι με μοντέρνα χειριστήρια, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα συστήματα Infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3) και το App-Connect Wireless (ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού), που προσφέρουν άριστη συνδεσιμότητα. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια και ρυθμιστικά ευαίσθητα στην αφή και ο χειρισμός του – προαιρετικού – Climatronic μέσω αφής, ενσωματώνεται ιδανικά στη μοντέρνα εμφάνιση της μεγάλου μεγέθους (10,25 ιντσών) κεντρικής οθόνης.

Η συνολική εικόνα του εσωτερικού (ίδια βάση με τα Polo, όπως και των T-Cross & T-Roc) είναι καλύτερη σε σχέση με τα αδελφά B-SUV, καθώς εδώ κυριαρχούν τα μαλακά υλικά, με εξαίρεση μια διαμήκη «ταινία» στο ταμπλό που είναι από σκληρό πλαστικό.

Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Taigo προσφέρει στον προαιρετικό του εξοπλισμό ημιαυτόνομη οδήγηση, με ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα, χάρη στο IQ.DRIVE Travel Assist. Με το τελευταίο, το στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή, επιβεβαιώνοντας ανά πάσα στιγμή ότι ο οδηγός είναι ενεργά παρών κατά τη λειτουργία του συστήματος – όπως ορίζεται για το Επίπεδο 2 της ημιαυτόνομης οδήγησης στην Ε.Ε.. Ανάμεσα στα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης του μοντέλου, ανήκουν το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών City Emergency Braking και Lane Assist.

Κινητήρας – Μετάδοση

Το Taigo της δοκιμής μας φορούσε τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI με απόδοση 110 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, 7 σχέσεων.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και οι επιδόσεις στο βάρους 1.260 όχημα κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητες είναι. Συγκεκριμένα, για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. χρειάζονται 10,9΄΄, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 191 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας είναι πρόθυμος από χαμηλά, βγάζει τον καλύτερό του εαυτό μεταξύ 2.000 έως 3.000 στροφών και ανεβάζει θόρυβο (χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς) όταν πιέζεται κοντά στο όριο του κόφτη, αλλά με κλειστά παράθυρα ο θόρυβος αυτός ελάχιστα ενοχλεί τους επιβάτες.

Το χαμηλότερο ύψος και η κουπέ σχεδίαση καταφέρνουν να κρατήσουν ιδιαίτερα χαμηλά την κατανάλωση, με την μέση τιμή της δοκιμής μας να βρίσκεται στα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, -είναι αλήθεια- με πολύ εγκρατή ρυθμό που ακολουθήσαμε σε όλες τις περιπτώσεις, πάντως ανεβάσεις ρυθμούς τα 8 λίτρα έρχονται εύκολα στην ψηφιακή οθόνη και τότε το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων αποδεικνύεται μικρό για τις δυνατότητες του μοντέλου.

Από την θέση του οδηγού

Η θέση οδήγησης κρίνεται πολύ καλή και οι πολλαπλές ρυθμίσεις θα ικανοποιήσουν κάθε σωματότυπο. Όμως, η αίσθηση ευρυχωρίας είναι σχετικά μειωμένη, τόσο εμπρός όσο και πίσω λόγω του μειωμένου ύψους και του μικρού σε ύψος παρμπρίζ. Πάντως, η εργονομία είναι άριστη, με την ορατότητα να υστερεί κάπως προς τα πίσω λόγω της κεκλιμένης οροφής και των μεγάλων υποστυλωμάτων της (C pilar). Ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ ο διάκοσμος και η επένδυση του εσωτερικού θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Εκεί όμως που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή το Taigo, είναι στο δρόμο με την ομοιογενή απόδοσή του, που σε κάθε περίπτωση προκαλεί οδηγική ικανοποίηση. Το γερμανικό SUV/coupe κυριολεκτικά συνδέει τον οδηγό με τον δρόμο, ενώ η ανάρτησή του απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των δρόμων και οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται ακόμα και στο όριο. Τα βασικά χειριστήρια έχουν την πρέπουσα αίσθηση που δίνει στον οδηγό ακριβείς πληροφορίες και το επίπεδο θορύβου παραμένει χαμηλό. Αντίθετα υψηλή είναι η ποιότητα κύλισης, με τα υψηλού προφίλ ελαστικά να λειτουργούν και σαν μέρος της ανάρτησης, ενώ στους ανοικτούς δρόμους η 7η σχέση του κιβωτίου ρίχνει τις στροφές του κινητήρα χαμηλά. Ο τελευταίος διακρίνεται για την γραμμική και ομαλή/αθόρυβη λειτουργία του, εκτός της περίπτωσης που οι στροφές φτάσουν κοντά στο όριο.
Συνολικά το «πακέτο» κινητήρας-κιβώτιο ταιριάζουν γάντι στο Taigo, με το κιβώτιο να δίνει στον οδηγό τρεις επιλογές (drive, manual & sport).

Στις στροφές το σχετικά βαρύ αμάξωμα θυμίζει περισσότερο σπορ επιβατικό παρά SUV, δίνοντας χαρά στον οδηγό σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, επιτρέπει και χωμάτινες αποδράσεις για τις οποίες η ύπαρξη ρεζέρβας είναι μια πρόσθετη ασφάλεια.

Με λίγα λόγια το Taigo είναι ένα μοντέλο που κινείται εύκολα μέσα στις πόλεις, ταξιδεύει ευχάριστα στους αυτοκινητόδρομους και δίνει οδηγική ευχαρίστηση στους γεμάτους στροφές επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας, με αίσθηση άνεσης και ασφάλειας. Στην τελευταία συνδράμουν τα πολύ καλά φρένα, τα επαρκή φώτα και τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας που ποτέ δεν χρειάστηκε να επέμβουν.

Δια ταύτα

Το Taigo είναι ένας ακόμα δυνατός παίκτης στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, δίνοντας την δυνατότητα στην VW να είναι η εταιρία με τις περισσότερες προτάσεις σε αυτήν. Διατίθεται στην ελληνική αγορά, μόνο στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις Life & Style, με τιμή έναρξης από 21.100 ευρώ (1.0 TSI 95 PS Life με μηχανικό κιβώτιο), ενώ η πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας (Style) με 110 ίππους και κιβώτιο DSG7 φτάνει τα 25.800 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα συναρμογής
  • Kινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Χώροι για μικροπράγματα

Κατά

  • Περιορισμένο ύψος καμπίνας
  • Χώρος πίσω επιβατών
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Μικρό ρεζερβουάρ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, Β-SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.266×1.757×1.515 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.554 χλστ
  • Βάρος: 1.260 κιλά
  • Γωνία προσέγγισης/φυγής/ράμπας: 16.6° / 16.6° / 14.5°
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 40 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 440 / 1.122 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 999 κ.εκ.
  • Ισχύς: 110 ίπποι / 5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 200 / 2.000 – 3.000
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων (7DSG)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 205/55/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 10,9 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10.9΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 191 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση καυσίμου (δοκιμής): 7,0λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 134,0γρ/χλμ
  • Τιμή: Από 21.100 ευρώ (δοκιμής 25.800 ευρώ)