Οι Έλληνες τελικά δεν έχουμε τον …θεό μας. Με τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας να δείχνει πολύχρονη και επικίνδυνη για ολόκληρο τον κόσμο εμπλοκή, με τους Τούρκους να μας απειλούν όπως ποτέ και τα καύσιμα σε τιμές +50% από την αρχή της χρονιάς, η αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει μέσα σε ένα μήνα (τον Μάιο), δείχνοντας σαφή σημάδια ότι, μπορεί καλύτερα και από πέρσι αρκεί οι αντιπροσωπείες να έχουν τη δυνατότητα υλοποίησης των παραγγελιών.

Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Μάιος 2022 Μάιος 2021 Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά 11.995 10.850 +10,6%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
842 933 -9,8%
Καινούργια λεωφορεία 29 47 -38,3%
Ιανουάριος -Μάιος 2022 Ιανουάριος -Μάιος 2021 Μεταβολή
2022/2021
Καινούργια επιβατικά 43.711 44.487 -1,7%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
3.918 4.511 -13,1%
Καινούργια λεωφορεία 89 140 -36,4%

Όσον αφορά τις κατηγορίες και τα είδη συστημάτων κίνησης που προτιμούν οι καταναλωτές, δεν έχουμε αλλαγές σε σχέση με τους τελευταίους πολλούς μήνες. Οι κατηγορίες Β & C συγκεντρώνουν το περίπου 85% των πωλήσεων, ενώ οι θερμικοί κινητήρες εξακολουθούν να χάνουν ποσοστό επί των πωλήσεων που μεταφέρεται κυρίως σε υβριδικά κινητήρια σύνολα και δευτερευόντως σε επαναφορτιζόμενα.

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:

Τέλος, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις (στοιχεία έως και τον Απρίλιο) υπολείπονται σημαντικά (διψήφια ποσοστά) από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, κάτι που συμβαδίζει και με την λογική εξ αιτίας των προβλημάτων που προαναφέραμε.

Έτσι σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.