Ηλεκτρικό ταξί διένυσε 354.000 χιλιόμετρα χωρίς να αλλάξει μπαταρίες

Δεν το περίμενε ούτε ο ίδιος ο οδηγός


AUTO
10:54
15/10/2019
Ηλεκτρικό ταξί διένυσε 354.000 χιλιόμετρα χωρίς να αλλάξει μπαταρίες
14
loading

Όταν το 2011 ένας οδηγός ταξί στην Ισπανία επένδυε στη δουλειά του αγοράζοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν φαντάζονταν ότι αυτά τα χρήματα που δαπάνησε για την αγορά του θα του απέδιδαν πολλαπλάσια κέρδη.

Ο Mendiluce τον Οκτώβριο του 2011 απέκτησε τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF που κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Από τότε μόλις τις τελευταίες ημέρες αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου, διανύοντας συνολικά όλο αυτό το διάστημα 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μία σταγόνα ορυκτού καυσίμου.

Η εμπειρία του Ισπανού οδηγού ταξί έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, που βλέπουν πλέον ότι υπάρχουν πολλές προοπτικές ακόμη και αν δεν υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές. «Διένυσα, στην αρχή, 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων και άλλων ανταλλακτικών από επισκέψεις στο συνεργείο. Είναι γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα», αναφέρει ο ίδιος.

Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, το όχημα δεν επιβάρυνε το περιβάλλον με 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο LEAF πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες ημέρες τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός κατά τη διάρκεια του διαλείμματός του φόρτιζε το αυτοκίνητο για να έχει την απαραίτητη ενέργεια μέχρι και το τέλος της βάρδιάς του. «Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητάς μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις 3 ώρες και σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά», σημειώνει ο Ισπανός οδηγός ταξί.

Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.

Ήδη, στη Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016 η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις.

Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες να υπάρξουν ανάλογες κινήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar Μανωλιο ο μπηχτης

    Θα έδινα συμβουλή στον ηλίθιο που έχει γράψει το άρθρο εστί και κλοπή παστε να πάει να βρει δουλειά να ξεφραζει τουαλέτες.....από ποτέ τα EV δεν χρειάζονται φρένα και νταγκακια??? Μάγκα μου που σπούδασες να πάμε και εμείς? Η τι πίνεις και δεν μας δίνεις????

    1. avatar Giorgis

      Φρενάρουν μαγνητικά οπότε μόνο σε σπάνια περίπτωση χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου αν οδηγείς συντηρητικά όπως ένας ταξιτζής.

  2. avatar gataki

    γράφουν και τα τρολακια των βενζιναδων .... χαχαχαχα είστε βαθιά κοιμισμένοι ...

  3. avatar Χαχαχαχα

    "Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, το όχημα δεν επιβάρυνε το περιβάλλον με 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα." - Καλό το παραμύθι σας με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά δεν πείθετε. Το αυτοκίνητο μπορεί να μην εξέπεμψε 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα άμεσα, τους εξέπεμψε όμως έμμεσα, καθώς η ενέργεια που καταναλώνει, κάπου αλλού πρέπει να παραχθεί. Σε κάποιο εργοστάσιο παράγεται το ρεύμα που τροφοδοτεί τους σταθμούς ανεφοδιασμού.
    Καλό λοιπόν θα ήταν, να κάνετε μια μελέτη που να δείχνει πόσοι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα για να παραχθεί αυτή η ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων και των απωλείών ενέργειας έως την κατανάλωσή της. Μετά, μπορούμε να κάνουμε συζήτηση.

    1. avatar Giorgis

      Κι εσύ καταναλώνεις προϊόντα που έχουν παραχθεί από ηλεκτρική ενέργεια πυρηνικών εργοστασίων που με τη σειρά του έχουν μολύνει με ραδιενέργεια τον πλανήτη. Επομένως μπορώ να ισχυρίζομαι κάνοντας τον ίδιο συλλογισμό ότι μας μολύνεις με ραδιενέργεια και σπέρνεις τον καρκίνο.

      1. avatar Χαχαχαχα

        Δεν ξέρω αν έχεις κάποια νοητική στέρηση και δεν θα μ άρεσε να σχολιάσω περι αυτού.
        Ο συλλογισμός σου είναι ανόητος και ατεκμηρίωτος. Αυτό που είπα, είναι ένα γεγονός, το οποίο δεν αμφισβητείται, όχι από σένα αλλά από κανέναν. Το μόνο που πετυχαίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι να ρυπαίνουν τουλάχιστο το ίδιο με τα συμβατικά, αλλά όχι εκεί που κινούνται τα ίδια, αλλά στην τοποθεσία στην οποία παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που τα κινεί. Η ιδέα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουν το ίδιο, είναι και ψευδής και γελοία και απευθύνεται σε άτομα χαμηλού νοητικού επιπέδου σαν εσένα, ή σε απλά υποκριτές που το παίζουν "πράσινοι", ενώ στην ουσία κλείνουν τα μάτια στην πραγματικότητα.
        Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε μια χώρα που η παραγωγή ενέργειας δεν γίνεται αποκλειστικά από ΑΠΕ, μπορεί και να ρυπαίνουν περισσότερο από την βενζίνη.
        Όσο για την πυρηνική ενέργεια που ανέφερες, δεν ξέρω που ζεις εσύ, αλλά εγώ ζω σε μια χώρα που η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται ως επί το πλείστον από μη ΑΠΕ και σε ένα βαθμό του 50% περίπου από την καύση λιγνίτη. Αν λοιπόν ένα εκατομμύριο βλήματα αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η παραπάνω ηλεκτρική ενέργεια που θα χρειάζονται για να τα φορτίζουν, θα μολύνει περισσότερο από το αν αγόραζαν βενζινοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας. Σόρρυ, αλλά το παραμύθι σας είναι για παιδάκια. Όχι για ενήλικες.

    2. avatar criskalts

      Σωστότατος.
      Ο Περίεργος πρέπει να είναι παθητικός ρευματοδότης...

    3. avatar ΨΥΧΟΛΕΗΛΑΤΗΣ

      Μήπως έχει ακούσει ΤΊΠΟΤΑ για φωτοβολταϊκά η ανεμογεννήτριες ΑΥΤΆ ΒΓΆΖΟΥΝ ΡΕΎΜΑ ΠΛΗΡΩΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟ ΛΈΩ ΚΑΙ ΌΧΙ ΠΑΣΑΤΕΜΠΟΥΣ..........

      1. avatar Χαχαχαχα

        Έχεις δίκιο. Το ξέχασα. Δεν είμαι στην Ελλάδα που το καλοκαίρι παθαίνουμε μπλακ αουτ επειδή δουλεύουν τα αιρ κοντισιον....
        Αλλά βέβαια. Αν δεν έχεις βγει από το χωριό σου ποτέ, νομίζεις πως επειδή φυτεύτηκαν 1000 ανεμογεννήτριες, γίναμε οικολόγοι και πράσινοι.
        Χαχαχα, έχετε μεγάλο χάλι μερικοί.

    4. avatar Περίεργος.

      Πρατηριούχος είσαι;

      1. avatar Χαχαχαχα

        Όχι δεν είμαι. Αλλά δεν είμαι και υποκριτής.
        Το σχόλιό μου έχει να κάνει με τα γεγονότα, οπότε αν δεν κατάλαβες τι είπα, ξανασκέψου το λιγάκι.

  4. avatar Εγω ο μικρος

    Ο σταθμος του αντιστοιχου παροχου ηλεκτρικου χρησιμοποιουσε ορυκτα καυσιμα; Οι μπαταριες που αλλαξε τι κοστος ειχαν; Το αυτοκινητο που αγορασε ποσο πιο ακριβο ηταν απο το αντίστοιχο που χρησιμοποιουσε ορυκτα καυσιμα; Αυτα για να μην κοροιδευομαστε. Οταν οι τιμες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσγειωθουν στην πραγματικοτητα, οπως και τα ανταλλακτικά τους οπως και η kwh της δεη τα ξαναλεμε.

  5. avatar Αν μας έλεγες

    και πόσο πλήρωσες όλα αυτά τα χρόνια στην αντίστοιχη ΔΕΗ θα σε πιστεύαμε!!

  6. avatar Giorgis

    Κι αυτό με 24 KWh μπαταρία μόνο. Υπάρχουν ηλεκτρικά ταξί που έχουν φτάσει τις 600.000 χλμ. χωρίς να αλλάξουν μπαταρίες αλλά ήταν πολύ μεγαλύτερες από του Leaf. Εδώ το μέγεθος μετράει καθώς ο συνολικός αριθμός φορτίσεων πριν χάσει ένα ποσοστό χωρητικότητας δεν αλλάζει όταν μιλάμε για ίδια τεχνολογία μπαταριών. Άλλα χιλιόμετρα θα γράψει με 1500 φορτίσεις μια μεγάλη μπαταρία κι άλλα μια μικρή. Άλλοι παράγοντες που τις επηρεάζουν είναι η θερμοκρασία και η ταχύττα φόρτισης.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει