Ένας από τους πλέον σημαντικούς λόγους για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων

Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας


AUTO
19:33
10/10/2019
Ένας από τους πλέον σημαντικούς λόγους για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων
10
loading

Σε έναν τους βασικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων αναδεικνύεται η χρήση των κινητών τηλεφώνων και των smartphones από τους οδηγούς, όπως προκύπτει από έρευνα για την οδική ασφάλεια που παρουσιάστηκε σε σημερινή ημερίδα της HELLASTRON, του φορέα που έχουν συγκροτήσει όλες οι εταιρίες αυτοκινητοδρόμων με διόδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών, (περίπου 15% των οδηγών ΙΧ και 30% των οδηγών φορτηγών) χρησιμοποιούν τα κινητά χωρίς bluetooth, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μιλούν, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν στο Ίντερνετ κλπ. Μεγάλη πληγή ωστόσο παραμένει η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες.

Επτά στα δέκα οχήματα (ΙΧ, φορτηγά αλλά και λεωφορεία) που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες. Εκτός σηράγγων τα ποσοστά αυτά είναι 3 στα 10 για τα ΙΧ και 2 στα 10 για τα φορτηγά. Συνολικά πάνω από το 20%, που σε ορισμένες φορές φτάνει και το 50%, παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Αναφορικά με τη χρήση ζωνών ασφαλείας η έρευνα έδειξε ότι μόνον το 1/3 των οδηγών τις χρησιμοποιεί, ενώ το ποσοστό των επαγγελματιών οδηγών που δεν χρησιμοποιεί ζώνη φτάνει το 30 με 39%. Απελπιστικά είναι τα στοιχεία για όσους επιβάτες χρησιμοποιούν ζώνες στα πίσω καθίσματα, ενώ συντριπτικά αρνητικά είναι και τα στοιχεία για τη χρήση των παιδικών καθισμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε για λογαριασμό της HELLASTRON ο διευθυντής λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, Κώστας Παπανδρέου, το ποσοστό των δικυκλιστών που δεν φορούν κράνος ανέρχεται στο 5%, ενώ ο ένας στους πέντε από αυτούς δηλώνουν ότι το έχουν μαζί τους αλλά δεν το φορούν. Επίσης, ένας στους πέντε συνεπιβάτες δεν φορούν κράνος.

Ο πρόεδρος της HELLASTRON, Σταύρος Σταυρής, υπογράμμισε ότι απέχουμε ακόμη πάρα πολύ από τον στόχο των μηδενικών ατυχημάτων το 2050 που έχει θέσει η ΕΕ. Βασικός παράγων για τα τροχαία, ανέφερε, είναι ο οδηγός αλλά το αισιόδοξο είναι ότι με τους νέους αυτοκινητόδρομους που φτάνουν περίπου τα 2.200 χλμ βαίνει σημαντικά προς το καλύτερο η οδική συμπεριφορά. «Στόχος των εταιριών που μετέχουμε στην HELLASTROM είναι κανένας νεκρός από τροχαία. Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας πρέπει να είναι ασφαλείς και η διέλευση από αυτούς αβλαβής», τόνισε. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σταυρή το 2017 τα τροχαία στους Αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης μειώθηκαν κατα 55% σε σχέση με το 2007.

Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε και ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, που υπογράμμισε ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για την κυβέρνηση. Η Ελλάδα, τόνισε, κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ανάμεσα στις χώρες τις ΕΕ. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου τα πιο πολλά τροχαία προκαλούνται από οδηγους ηλικίας 17 έως 35 ετών. Ο υφυπουργός τόνισε ότι η Ελληνική Αστυνομία θα εντατικοποιήσει και τα μέτρα αστυνόμευσης αλλά και τις καμπάνιες ενημέρωσης σε όλα τα επίπεδα. Ανέφερε, επίσης, ότι οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες άλλα και εφαρμόσιμες υπό την έννοια του ό,τι ο παραβάτης πρέπει να πεισθεί για το λάθος του αλλά και να αντέχει οικονομικά να πληρώσει το πρόστιμο.

Από την πλευρά του ο Σπύρος Λάσκος, διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, υπογράμμισε ότι σε ποσοστό 95% τα τροχαία οφείλονται στον οδηγό, το 2% στο όχημα και το 3% στο δρόμο, συμπληρώνοντας ότι ο ίδιος εκτιμά πως οι γυναίκες είναι άριστες οδηγοί σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεται.

Ο γενικός διευθυντής της αρμόδιας Διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, έκανε λόγο για ακήρυχτο πόλεμο στους Ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, ενώ ο Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος του ινστιτούτου της ΗΕLLASTROM, ανέφερε ότι το βασικό ζητούμενο είναι να αλλάξουν συμπεριφορά οι οδηγοί.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar Καχύποπτος Έλλην

    Εάν πραγματικά ήθελαν να σταματήσει η χρήση τών κινητών κατά την οδήγηση θα το είχαν κάνει,
    υπάρχουν ειδικά συστήματα που αποτρέπουν την συνομιλία κατά την οδήγηση χωρίς να απενεργοποιούν το κινητό.
    Επίσης είναι εφικτό πολύ απλά να ΜΗΝ ξεκινά το αυτοκίνητο εάν ΟΛΟΙ οι επιβάτες ΔΕΝ φορούν ζώνη ασφαλείας.
    ΚΑΙ η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνευματωδών μπορεί να ελεγχθεί ....
    ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΕΦΑΡΜΩΣΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ !!!

    1. avatar Jim Potyoposin

      Γιατί να χρειάζονται συστήματα; Γιατί να περιμένεις Ελληνοβλαχε να σου το πούνε οι άλλοι; Από μόνος σου δεν μπορείς να συνετιστείς;

  2. avatar Politis4

    Οι γυναίκες καλυτεροι οδηγοι. Φαντασου ποσο ασχετος με τη θεση του είναι ο βλαχος.

  3. avatar Ροζ φλαμίνγκο

    Πρώτα από ευθύνεται η ηλιθιότητα , βλέπεις να παραβιάζουν στοπ , προτεραιότητα εκ δεξιών κτλ και αντί να προσπαθούν να καταλάβουν το λάθος ψάχνουν να ρίξουν την ευθύνη οπουδήποτε αλλου. Στη συνέχεια ο τεράστιος εγωισμός που υπάρχει στην οδήγηση .

    1. avatar Jim Potyoposin

      Απλά ζείς σε μια χώρα με γίδια

  4. avatar Ρε ποια Bluetooth

    το εχουν προχωρήσει πολύ οι ελληνες-ιδες οδηγαρες, στελνουν με το massager, κανουν αναρτήσεις απο τον δρομο στο φουβου, βγαζουν selfies και πολλά αλλά τέρατα.
    ..και εσεις έχετε μεινει στα ακουστικά χαχαααα

    1. avatar Μάθε

      massager=συσκευή που κάνει μασάζ.

  5. avatar Savvidis

    Όταν οι κυβερνώντες αποφασίσουν ν γίνει αυτό που γίνεται σε όλο τον προηγμένο κόσμο , δηλαδή να εγκατασταθεί σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας με κάμερες τα τροχαία θα μειωθούν στο 50%. Επίσης οδήγημα και αλκοόλ να γίνει κακούργημα

  6. avatar Περίεργος.

    Κόψε φάση:
    Μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού,ο οδηγός χωρίς κράνος,χωρίς γυαλιά ηλίου,στα πόδια φοράει σαγιονάρες.
    Οδηγεί με το ενα χέρι στο τιμόνι,το αλλο χέρι κρατάει κινητό κοντά στο αυτί του και..μιλάει με.. ποιόν;Μάλλον με το Χάρο.

    1. avatar Μ.

      Υπαρχει καλύτερο:
      Μαμά,στην κιφησιας μιλά στο κινητό, παιδάκι στην θέση του συνοδηγού,βιαστικά αλλάζει λωρίδα!
      Εγω θα της έπαιρνα την κηδεμονία!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει