Ενώ απομένουν μόλις δυο αγώνες για να ολοκληρωθεί ο Παγκόσμιος «μαραθώνιος» του Πρωταθλήματος Ράλι WRC, ο 5άκις πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ, επανήλθε και πάλι πειστικά στο προσκήνιο, κερδίζοντας τον αγώνα στους χαμηλής πρόσφυσης χωμάτινους δρόμους της Ουαλίας.

Ο Γάλλος οδηγός του Fiesta WRC ταλαιπωρήθηκε στην αρχή του αγώνα από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, την ώρα ο ο άλλος διεκδικητής του τίτλου, ο Εσθονός Ότι Τάνακ, κέρδιζε με το yaris WRC την μια ειδική μετά την άλλη, ενώ ο προηγούμενος στην βαθμολογία, Βέλγος Τιερί Νεβίλ οδηγούσε το Hyundai i20 WRC συντηρητικά, φροντίζοντας να μην χάσει την επαφή με τις πρώτες θέσεις της κατάταξης.

Όμως οι αγώνες τελειώνουν μόνο στην ράμπα του τερματισμού (και μερικές φορές όταν οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα) και έτσι όταν έσπασε το ψυγείο του Τάνακ και ο Εσθονός εγκατέλειψε, ο Οζιέ που ανέβαινε συνεχώς βρέθηκε πρώτος, καταδιωκόμενος από δυο ακόμα Toyota Yaris WRC, των Φιλανδών Γιάρι-Μάτι Λάντβαλα και Λάσε Λάπι, οι οποίοι δεν ήθελαν μόνο να περάσουν τον Γάλλο για να βοηθήσουν τον «ομόσταβλό»  τους Τάνακ, αλλά –περισσότερο- ήθελαν τους πολύτιμους βαθμούς ώστε να διεκδικήσει η ομάδα τους τον Παγκόσμιο Τίτλο των κατασκευαστών, στην 2η μόλις χρονιά πλήρους εμπλοκής της στο WRC.

Αυτός –κατά πάσα πιθανότητα- είναι και ο λόγος που ο Λάντβαλα δεν ρισκάρισε να περάσει τον Οζιέ, όταν δυο ειδικές πριν το τέλος η διαφορά τους ήταν ελάχιστη. Έτσι ο Οζιέ κέρδισε τον αγώνα και με την 3η θέση που κατέλαβε στην power stage (που δίνει πρόσθετους βαθμούς) ανέβηκε από 3ος, στην 2η θέση της βαθμολογίας, μόλις 7 βαθμούς πίσω από τον Νεβίλ (πήρε μόνο 12 βαθμούς στην Ουαλία) που προηγείται με 189 β.

Στην 3η θέση υποχώρησε ο Ότι Τάνακ, μένοντας με μόνο τους 4 βαθμούς που κέρδισε από την 2η θέση της power stage και έτσι τώρα είναι σε μειονεκτική θέση καθώς έχει μόνο 168 βαθμούς.

Όσον αφορά τον τίτλο των κατασκευαστών, η ομάδα της Toyota έχει πλέον προβάδισμα 20 βαθμών από την Hyundai (317 έναντι 297 β.), ενώ η M-Sport Ford δείχνει να χάνει την μάχη μένοντας στους 273 β.

Στον αγώνα συμμετείχε -φυσικά- και η ομάδα της Citroen που χωρίς να τα πάει άσχημα (4ος ο Μπριν, 8ος ο Όστμπεργκ), έμεινε και πάλι μακριά από τις δόξες του παρελθόντος, όντας στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος με μόλις 187 βαθμούς.

Στα high lights του αγώνα, η επίδοση του μόλις 18χρονου Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος οδηγώντας ένα Skoda Fabia R5, διέλυσε τον ανταγωνισμό της κατηγορίας WRC2, τερματίζοντας στην 9η θέση της γενικής, περισσότερο από ενάμιση λεπτό εμπρός από τον δεύτερο.

Η συνέχεια στις 25-28 Οκτωβρίου, επί ισπανικού εδάφους με το Ράλι της Καταλονίας, εκεί όπου ένας ακόμα ρυθμιστικός παράγων για την εξέλιξη της μάχης του τίτλου των οδηγών, αναμένεται να είναι και ο 9άκις Πρωταθλητής Σεμπαστιέν Λεμπ, που θα οδηγήσει για τρίτη φορά φέτος το Citroen C3 WRC.

Μένουμε συντονισμένοι στην πλέον ενδιαφέρουσα χρονιά του WRC, από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.

Νίκος Τσάδαρης