Όπως το ποδόσφαιρο έχει το Παγκόσμιο Κύπελλο, ο Στίβος τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Μπάσκετ έχει το NBA, έτσι και οι χειροποίητες και «πειραγμένες» Harley έχουν το δικό τους Παγκόσμιο Πρωτάθλημα -AMD.

«Χειροποίητες και πειραγμένες» σημαίνει στην προκειμένη περίπτωση ακόμα πιο αργές, πιο βαριές και πιο απαστράπτουσες, καθώς οι περισσότερες κατασκευές, παρότι με ενθουσιασμό καμωμένες και εντυπωσιακά χρωμιωμένες, τεχνολογικά είναι ένα… δράμα.

Όμως δεν είναι οι επιδόσεις το ζητούμενο για να συμμετάσχει κανείς στο AMD που διοργανώνεται παράλληλα με τη μεγάλη σύναξη των απανταχού Χαρλεάδων, στο Φεστιβάλ της Sturgis, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Άλλες είναι οι βασικές απαιτήσεις κάθε αξιόλογης δημιουργίας. Παίρνεις καταρχήν έναν κινητήρα Harley και τον βιδώνεις ή μοντάρεις στο πιο απίθανο πλαίσιο που μπορείς να φανταστείς ή κατασκευάσεις. Όσο πιο πολύ γυαλίζει το πράγμα, τόσο το καλύτερο. Πόντους πολλούς και παχιούς δίνει και το ύφος.

Όσο περισσότερο δείχνει να απειλεί τη ζωή σου η κατασκευή, τόσο περισσότερο πείθει. Κι ακόμα πιο πολύ αν είναι τόσο εξωφρενική που όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν θα μπορούσε ούτε σε κατηφόρα να ρολάρει.

Και ναι, η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες από τις κατασκευές είναι επιβλαβείς για τη σωματική υγεία του οποιουδήποτε τολμήσει να τις οδηγήσει. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν βρήκαμε πολλές που να συνοδεύουν τις custom αυτές δημιουργίες.

Μάθαμε όμως ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του ετήσιου διαγωνισμού κέρδισε μια συμμετοχή από την Γερμανία και ακόμα πρώτη φορά κέρδισε εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της Harley. Πάντως οι Αμερικάνοι κριτές δεν είναι «κολλημένοι» στα εδώδιμα προϊόντα. Στα 6 από τα 9 χρόνια του AMD έχουν κερδίσει συμμετοχές ξένων χωρών.

Φετινός νικητής είναι ο Andreas Bergerforth από το Hamminkeln (κοντά στο Essen) που έχει την εταιρεία Thunderbike και συμμετείχε με το χειροποίητο πρωτότυπο PainTTless. Ο Andreas χρησιμοποίησε έναν ανακατασκευασμένο και πειραγμένο κινητήρα Ironhead Sportster με μόλις 1.000 κυβικά, τοποθετημένο σε ένα πλαίσιο ιδιοκατασκευή.

Η Thunderbikes και ο Bergerforth πριν κερδίσουν στις ΗΠΑ το πρώτο βραβείο, είχαν κερδίσει αρκετές φορές τον αντίστοιχο διαγωνισμό AMD Ευρώπης και είχαν πλατσαριστεί πολλές φορές στην πρώτη πεντάδα του AMD ΗΠΑ.

Η δημιουργία του επαινέθηκε για την προσοχή στην λεπτομέρεια, την αυθεντικότητα, την ποιότητα εκτέλεσης, την αρμονία της σχεδίασης και έτσι κατάφερε να επιβληθεί σε πραγματικά πολύ αξιόλογους αντιπάλους, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες.

Η δεύτερη θέση πήγε στον γνωστό και ανερχόμενο αστέρα του customising, τον Jeremy Cupp (LC Fabrications) από το Κρώφορντ της Βιρτζίνια. Συμμετείχε με την Old Black, ένα ασσύληπτο hill-climber βασισμένο και αυτό σε μια Harley-Davidson Ironhead Sportster του 1976.

Το ασημένιο μετάλλιο του Jeremy τού εξασφάλισε θέση στην “εθνική ομάδα” ΗΠΑ που θα συμμετάσχει στο 10ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα AMD, τον Μάιο του 2013 στο Essen της Γερμανίας (πατρίδα του νικητή), κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Έκθεσης Τροποποιημένων Μοτοσυκλετών (Big Bike Europe Εxpo).

Στην τρίτη θέση επιλέχτηκε ο Sam Reali και η ομάδα της Abnormal Cycles, από το Μιλάνο της Ιταλίας, με την κατασκευή Speed-Demon, ένα πρωτότυπο που τιμά τα ιστορικά αγωνιστικά board-track της HD. Κινητήρας είναι ο ιστορικός JD 1.213 κυβικών του 1919, περασμένος σε ένα πλαίσιο VL του 1930. Η Αbnormal Cycles είχαν κερδίσει πέρσι στον Διαγωνισμό της πρώτη θέση.

Απολαύστε στις φωτό τις δημιουργίες που συμμετείχαν στο 9ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό AMD και δείτε ενδεικτικά στο video τον Kenny Williams νικητή του διαγωνισμού το 2011 και κατασκευαστή της «Tantalizer» για να πάρετε και μια γεύση από τις αναλογίες τέτοιων μοτοσυκλετών. Θηριώδης σε μήκος η «Tantalizer» και χαμηλή τόσο που δεν έχει σταντ αλλά ακουμπά στην κοιλιά της όταν σταματά και βυθίζονται οι αναρτήσεις αερίου που διαθέτει…