«΄Ηταν από τις χειρότερες πτώσεις της καριέρας μου και μάλλον η πιο επώδυνη», δήλωσε το απόγευμα της Παρασκευής στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου ο Casey Stoner.

Αναφερόταν στο χάισαϊντ των πρωινών Ελεύθερων Δοκιμαστικών 3, στο Assen της Ολλανδίας, όπου σήμερα Σάββατο 29 Ιουνίου θα διεξαχθεί ο 7ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP. Παραδοσιακά ο αγώνας διεξάγεται το τελευταίο σαββατοκύριακο του Ιουνίου.

Ο Αυστραλός ομολόγησε ότι εξεπλάγη όσο και οι άλλοι, όταν είδε ότι είχε κάνει τον ταχύτερο χρόνο, μόλις τρία λεπτά πριν λήξουν τα Χρονομετρημένα Δοκιμαστικά.

Ο αναβάτης της Honda προσήλθε στα Χρονομετρημένα έχοντας κάνει μόλις τον 10 χρόνο το πρωί, στα 3α Ελεύθερα. Η πτώση προέκυψε λόγω της ξαφνικής βροχής, πάνω ακριβώς από το sector που οδηγούσε ο Stoner!

Η περιστασιακή βροχή διέκοψε και τα Χρονομετρημένα. Γνωρίζοντας οι αναβάτες ότι υπήρχαν πολλές πιθανότητες να βρέξει, βγήκαν στην πίστα και προσπάθησαν να κάνουν από την αρχή ταχύτερο χρόνο.

Ο Lorenzo βρέθηκε επικεφαλής του χρονολογίου, όμως ο Pedrosa τον ακολουθούσε από κοντά και απαντούσε σε κάθε βελτίωση του χρόνο από τον αντίπαλό του. Τελικά 13 λεπτά πριν το τέλος ο Pedrosa πέρασε μπροστά από τον Lorenzo. Οι σχετικές θέσεις τους δεν επρόκειτο να αλλάξουν μέχρι το τέλος.

Στο μεγαλύτερο διάστημα των Χρονομετρημένων, ο Stoner δεν ήταν σε θέση να γυρίσει ταχύτερα από την 8η θέση. Όπως αποκάλυψε αργότερα, στα πρώτα 50 λεπτά της Περιόδου προσπαθούσε να κάνει το πίσω λάστιχο (σκληρή γόμα, όταν όλοι οι άλλοι φορούσαν τη μαλακή) να δουλέψει.

Τελικά αποφάσισε να φορέσει το μαλακό λάστιχο, και με έναν γρήγορο ενδιάμεσο γύρο (τον 13ο του) αναρριχήθηκε από την 9η θέση στην 3η. Στον επόμενο (τον 14ο) ήρθε η pole, κόβοντας μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο του Dani Pedrosa, σημαίνοντας συναγερμό στο στρατόπεδο της Yamaha.

Αμέσως μετά ο Lorenzo προσπάθησε για τον τέλειο γύρο, έκανε όμως ένα μικρό λάθος και έχασε δύο με τρία δέκατα, κατά δική του ομολογία. Ο Lorenzo ήταν ταχύτερος στα δύο πρώτα τμήματα της πίστας, έχανε όμως σημαντικά στο 3ο και το 4ο που διαρκούν και περισσότερο. Έτσι αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση 288 χιλιοστά πίσω από τον Stoner.

Ο Dani Pedrosa που ήταν ταχύτερος μέχρι να τον εκτοπίσει ο Stoner, έκανε επίσης έναν πολύ γρήγορο γύρο, αλλά έμεινε για 115 χιλιοστά του δευτερολέπτου δεύτερος.

Έκπληξη από τον πρωτάρη Stefan Bradl που με τη δορυφορική Honda έγραψε έναν απίστευτο χρόνο στο τέλος της περιόδου και ξεκινά από την 4η θέση, δηλαδή πρώτος από την 2η σειρά της εκκίνησης, μόλις 34 χιλ πίσω από τον Lorenzo.

Δίπλα του ο φιλόδοξος Cal Crutchlow (5ος) με τη δορυφορική Μ1 και κατόπιν η δεύτερη εργοστασιακή Μ1 του Ben Spies. Ο Andrea Dovizioso θα ξεκινήσει από την 7η θέση και ο Bautista από την 8η, καθώς στα τελευταία λεπτά που η πίστα ήταν στεγνή έπεσε και δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Πρώτος των Ducati στην 9η θέση ο Νicky Hayden που κλείνει την 3η σειρά της
εκκίνησης.

Ο Valentino Rossi δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 10η θέση, καθώς δεν μπόρεσε να χτίσει πάνω στην πρόοδο της προηγούμενης ημέρας. 541 χιλιοστά του δευτερολέπτου χωρίζουν τον 11ο Barbera από τον «συνήθη ύποπτο» ταχύτερο των CRT, Randy de Puniet, ο οποίος κατάφερε να γυρίσει κατά 177 χιλ. του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον συναθλητή του στην ομάδα Aspar Aprilia, τον Aleix Espargaro.

Η πίστα του Assen είναι η μόνη που παραμένει ενεργή, από όσες συμμετείχαν στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας το 1949. Ο αγώνας διεξάγεται κατά παράδοση το Σάββατο, λόγω των αυστηρών θρησκευτικών πεποιθήσεων των Καλβινιστών κατοίκων της περιοχής.

Ο πρώτος αγώνας στην πίστα πάντως διεξήχθη το 1925. Η pole του Stoner δεν εξασφαλίζει πάντως κάτι για τον αγώνα, εκτός ίσως από το ότι δεν θα κινδυνέψει από το μελέ που συνήθως συμβαίνει στην Κ1 του Assen, μια στενή και σφιχτή δεξιά στο τέλος της ευθείας.

Πολλά θα εξαρτηθούν από το race pace, τον ρυθμό του αγώνα, και σε αυτό ο Pedrosa είναι μέχρι τώρα αχτύπητος. Επίσης ρόλο θα παίξουν πάλι τα λάστιχα. Έχει καταφέρει να τιθασεύσει η Honda το chatter; Θα αντέξουν τα λάστιχα του Stoner και του Pedrosa ή θα εγκαταλείψουν στα μισά;

Αυτή η αμφιβολία τσακίζει τα νεύρα των Hondαίων, γι’ αυτό και προσπάθησε ο Stoner να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα του στη σκληρή γόμα, που ελπίζει ότι θα βγάλει όλον τον αγώνα. Όλα αυτά θα απαντηθούν αύριο μετά το μεσημέρι. Μείνετε συντονισμένοι.

Αποτελέσματα Χρονομετρημένων Δοκιμαστικών

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda (RC213V) 1m 33.713 2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 33.828 3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 34.001 4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 34.035 5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 34.486 6. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 34.644 7. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 34.698 8. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 1m 34.722 9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP12) 1m 34.751 10. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 1m 35.057 11. Hector Barbera ESP Pramac Racing (GP12) 1m 35.289 12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 35.830 13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 36.007 14. Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 36.647 15. Mattia Pasini ITA Speed Master (ART CRT) 1m 36.943 16. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Ioda-Aprilia CRT) 1m 36.967 17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 1m 37.110 18. Yonny Hernandez COL Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 37.191 19. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 37.281 20. Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 37.554 21. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT) 1m 38.305