Με TwinPower Turbo diesel κινητήρα 1,6 λτ., υποδειγματική ποιότητα και οδική συμπεριφορά, αλλά και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η έκδοση 116d αποτελεί την πλέον «καυτή» προσθήκη στη γκάμα της πολύ ενδιαφέρουσας BMW Σειράς 1.

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ…». Η φράση αυτή ταιριάζει γάντι στην καινούρια BMW 116d EfficientDynamics Edition. Με δεδομένο πως η νέα Σειρά 1 έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία αρκετούς μήνες τώρα, είναι γεγονός πως από τη γκάμα της έλλειπε ένα diesel μοτέρ μικρότερου κυβισμού.

Μέχρι τώρα όσοι επιθυμούσαν να αποκτήσουν το μικρομεσαίο μοντέλο της BMW με μοτέρ πετρελαίου έπρεπε να δουν τις εκδόσεις 118d και 120d οι οποίες διαθέτουν αποκλειστικά 2λιτρο κινητήρα αλλά και «τσιμπημένες» τιμές τιμοκαταλόγου που ξεκινούν περίπου από τις 33.000 ευρώ.

Ροπή, τεχνολογία και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Τα καλά νέα λοιπόν είναι πως η BMW Σειρά 1 μπορεί πλέον να αποκτηθεί και με κινητήρα diesel 1,6 λίτρων, συνδυάζοντας πολλά και σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα με έμφαση στην απόδοση και στην οικονομία.

H εν λόγω έκδοση εφοδιάζεται με ένα πολύ εξελιγμένο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας TwinPower Turbo, αποδίδοντας 116 ίππους και 260Nm ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Αυτό το μοτέρ συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως παρά την αυξημένη ροπή και τις καλές επιδόσεις η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι σύμφωνα με τη BMW μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει πως η 116d δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας.

Αυτά τα νούμερα επιτυγχάνονται και χάρη στις παραμέτρους της ευρύτερης τεχνολογικής εφαρμογής BMW EfficientDynamics στις οποίες ανήκουν συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας όπως το Auto Start Stop (αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του κινητήρα σε προσωρινή στάση) που συναντάμε στον στάνταρντ εξοπλισμό.

Eπίσης, τεράστιο ενδιαφέρον προς αυτή την κατεύθυνση παρουσιάζει και το λογισμικό ECO PRO mode που ενεργοποιείται μέσω του διακόπτη Driving Experience Control και αποτελεί ιδανικό «σύμβουλο» του οδηγού για να κινηθεί οικονομικά.

Και στην πράξη ο 1.600άρης αυτός κινητήρας αποδεικνύεται «λίρα 100» κινώντας το γερμανικό μοντέλο με υποδειγματική άνεση αλλά και σβελτάδα όταν του ζητηθεί. Τα επίπεδα θορύβου που παράγει θυμίζουν diesel μόνο στο ρελαντί, ενώ εν κινήσει το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σχεδόν αθόρυβο αποδεικνύοντας με το παραπάνω τον premium χαρακτήρα του. Πολύ ομαλά και δίχως να ενοχλεί δουλεύει και το σύστημα Auto Start Stop.

Με τιμή από 22.970 ευρώ

Ένα ακόμα πλεονέκτημα για τη νέα 116d είναι και το σχετικά ανταγωνιστικό κόστος απόκτησής της, συγκριτικά πάντα με τον ανταγωνισμό αλλά και τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με βάση τη χρηματοδότηση 3asyDRIVE της BMW Financial Services η 116d μπορεί να αποκτηθεί με 22.970 ευρώ, τιμή ειδική η οποία περιλαμβάνει και όφελος απόσυρσης για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν έως 30/6/2012.

Εσωτερικό & Χώροι – Ποιότητα και premium διάθεση

Όπως είναι λογικό το premium εσωτερικό της 116 δεν αλλάζει σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις που γνωρίζουμε ήδη.
Ολόκληρο το ταμπλό καλύπτεται από υψηλής ποιότητας παχύ αφρώδες υλικό. Αντιστοίχως άρτιο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών του ταμπλό που πάντως μοιάζουν λίγο…πακτωμένα. Κανένα σχεδόν παράπονο δεν υπάρχει και στην εργονομία καθώς τα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό.

Από πλευράς χώρων για τους πίσω επιβάτες, το μικρομεσαίο μοντέλο της BMW προσφέρει καλό χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα τους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο όγκο 360 λίτρων, ο οποίος φτάνει μέχρι τα 1.200 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Στο δρόμο – Ώριμο και ολοκληρωμένο

Η… γρανιτένια αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του αυτοκινήτου ισχύει και όταν κινείται δίνοντας την εντύπωση ότι αποτελείται και συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου. Το συμπαγές πλαίσιο της νέας μικρομεσαίας BMW σε συνδυασμό με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (η εμπρόσθια είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο), την τέλεια αναλογία βάρους (50:50) μεταξύ των δύο αξόνων, το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια, την προαιρετική μεταβλητής υποβοήθησης κρεμαγιέρα (Servotronic) και το ηλεκτρονικό σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ρυθμίσεις ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, συνθέτουν ένα σύνολο άξιο αναφοράς και παραδειγματισμού.

Το τελευταίο σύστημα αφορά σε μία τεχνολογία που επεμβαίνει στο τιμόνι, στην σκληρότητα των αναρτήσεων και στην απόκριση του κινητήρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, στο COMFORT προσφέρεται περισσότερη άνεση στην οδήγηση, στο SPORT το τιμόνι και ο κινητήρας αποκτούν πιο άμεση απόκριση, ενώ «σφίγγει» ελαφρώς η ανάρτηση και στο SPORT+ ισχύει ότι και στο SPORT συν τη μερική απενεργοποίηση του DSC (Driving Stability Control), το οποίο τίθεται εκτός λειτουργίας με παρατεταμένο πάτημα του σχετικού διακόπτη.

Στο δρόμο, όλα τα παραπάνω γίνονται αντιληπτά αφού με την επιλογή COMFORT η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη, στην SPORT η απόκριση του κινητήρα είναι σαφώς πιο άμεση και αισθητή και η ανάρτηση σκληραίνει χωρίς να γίνεται κουραστική.

Κινούμενη στις ευθείες η νέα BMW 116d παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα και δεν εμπνέει καμία ανησυχία ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ το τιμόνι είναι πολύ καλά «ζυγισμένο» και τα φρένα αποτελεσματικά.

Εξαιρετικά σταθερή παρουσιάζεται και σε κλειστές στροφές, όπου υπό έντονη πίεση, το αυτοκίνητο παραμένει ευλαβικά στην πορεία του.

Μόνο κατόπιν επιδίωξης και με το DSC στην θέση «off» -όπου αυτομάτως ενεργοποιείται το ηλεκτρονικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό- το αυτοκίνητο θα υπερστρέψει πλήρως ελεγχόμενα και προοδευτικά και με τον οδηγό να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο μέσω του «γεμάτου» γκαζιού και του υψηλής ακριβείας τιμονιού.

Πηγή: autotriti.gr