Πρώτη γνωριμία με τα BMW i3 & i3s

Βελτιωμένα, δυνατά, με μεγαλύτερη αυτονομία


AUTO
12:28
09/02/2018
Πρώτη γνωριμία με τα BMW i3 & i3s
5
loading

Η BMW Hellas παρουσίασε στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου την τελευταία έκδοση του δημοφιλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της ελληνικής αγοράς, του BMW i3, καθώς και το νεότευκτο i3s, που διαθέτει υψηλότερη ισχύ, ειδική τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμική συμπεριφορά και δικά του σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Μετά από συστηματική βελτίωση, η τεχνολογία BMW eDrive των νέων i3 και i3s προσφέρει οδηγική εμπειρία με μηδενικούς εκπεμπόμενους ρύπους, άμεση παραγωγή ισχύος, αποδοτική χρήση ενέργειας και βελτιστοποιημένη αυτονομία για ένα επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας που δεν περιορίζεται στις απαιτήσεις της αμιγούς οδήγησης στην πόλη.

GU0B2794Και τα δύο μοντέλα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης του Group με χωρητικότητα 94 ampere hours (Ah) ή 33 kilowatt hours (kWh).

Επιπλέον, ένας κινητήρας επέκτασης αυτονομίας μπορεί να παραγγελθεί παραγγέλνεται προαιρετικά.

Τα νέα i3 και i3s γιόρτασαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Σεπτέμβριο του 2017, ενώ το παγκόσμιο λανσάρισμα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2017.

Τα νέα i3 και i3s έχουν έντονα δυναμικό χαρακτήρα, κατά τα πρότυπα ηλεκτρικών οχημάτων της premium compact κατηγορίας, ενώ αρκετά στιλιστικά στοιχεία υποδηλώνουν τι κρύβεται πίσω από την εντυπωσιακή εμφάνιση. Το ιδιαίτερο εξωτερικό στυλ έχει αναβαθμιστεί με αρκετές, έξυπνες σχεδιαστικές πινελιές που υποδηλώνουν εκφράζουν τον σπορ προσανατολισμό της κατασκευής.

GU0B2793

Σήμα κατατεθέν, η μαύρη λωρίδα BMW i που ξεκινώντας από το καπό και μέσω της οροφής καταλήγει στο πίσω τμήμα, πλαισιώνεται τώρα από κολόνες A και γραμμές οροφής επίσης σε μαύρο φινίρισμα. Η γκάμα χρωμάτων περιλαμβάνει τις νέες μεταλλικές προτάσεις Melbourne Red metallic και Imperial Blue metallic. Εκτός από τις νέες προσθήκες, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν και από τις μη μεταλλικές αποχρώσεις Capparis White και Fluid Black, καθώς και τις Protonic Blue metallic και Mineral Grey metallic.

Στην επανασχεδίαση των εμπρός και πίσω ποδιών δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πλάτος, ενώ μια χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα που διατρέχει το πίσω τμήμα σε όλο του του πλάτος και η θέση των σημάτων του μοντέλου και του eDrive στα εξωτερικά άκρα του πορτμπαγκάζ ενισχύουν αυτή την σπορ εντύπωση.

Τα i3 και i3s είναι στάνταρ εξοπλισμένα με προβολείς all-LED, που υιοθετούν λαμπτήρες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα και για τα φώτα ημέρας. Τα νέα φλας τεχνολογίας LED ενσωματώνονται στην εμπρός ποδιά με τη μορφή οριζόντιων λωρίδων. Αυτό σημαίνει ότι λαμπτήρες LED χρησιμοποιούνται για όλες τις λειτουργίες φωτισμού στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, όπως στα πίσω φωτιστικά σώματα με τα κρυστάλλινα καλύμματα.

Το i3s είναι εξοπλισμένο στάνταρ με σπορ ανάρτηση, με μειωμένη κατά 10 χλστ απόσταση από το έδαφος. Το αυξημένο κατά 40 χλστ μετατρόχιο συγκριτικά με αυτό του i3 τονίζεται με τα μαύρα πλαίσια των θόλων των τροχών. Το i3s διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων που είναι 20 χλστ φαρδύτερες από τις προηγούμενες εκδόσεις.

GU0B2773

Εσωτερικό

Το εσωτερικό των δυο ηλεκτρικών μοντέλων βασίζεται στην καινοτόμο αρχιτεκτονική LifeDrive. Ο κλωβός επιβατών από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) αποπνέει αίσθηση ευρυχωρίας και ελαφριάς δομής. Η σχεδιαστική αρχή των δύο τετραθέσιων μοντέλων καταργεί τις κολώνες Β και το τούνελ του κιβωτίου, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν προς αντίθετες κατευθύνσεις παρέχουν στους επιβάτες εξαιρετική ευκολία πρόσβασης.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού Loft, Lodge και Suite διατίθενται για τα νέα i3 και i3s, εναλλακτικά αντί της στάνταρ έκδοσης Atelier. Η προαιρετική έκδοση Lodge περιλαμβάνει νέα καλύμματα καθισμάτων σε Solaric Brown, που συνδυάζει φυσικό δέρμα βαμμένο σε εκχύλισμα από φύλλα ελιάς με ύφασμα βασισμένο σε μαλλί.

Οι προδιαγραφές βιωσιμότητας που έχουν οριστεί για τα δυο μοντέλα, επιβεβαιώνονται και στην επιλογή των υπολοίπων υλικών, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά, ανανεώσιμες πρώτες ύλες, φυσικές ίνες και ξύλο ευκαλύπτου με ανοιχτούς πόρους που δεν έχει υποστεί λεύκανση.

Πάνω από το 80% των επιφανειών που είναι ορατές στους επιβάτες κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά ή ανανεώσιμους πόρους.

Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm είναι πλήρως διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, όπως συμβαίνει με τους ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις μέσω μονοτάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με συνεχή παραγωγή ισχύος που επιταχύνει δυναμικά το αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα για το νέο i3 ολοκληρώνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φθάνει στα 150 χλμ/ώρα.

GU0B3049

Τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 290 - 300 km (κύκλος NEDC), 235 - 255 km σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km σε καθημερινή χρήση, ενώ η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 km.

Η ευελιξία του i3 στο δρόμο βελτιώνεται με την ανανεωμένη έκδοση του Dynamic Stability Control (DSC). Το πλήρως αναβαθμισμένο, ταχύτερης απόκρισης σύστημα ελέγχου πρόσφυσης εγγυάται αξιόπιστη συμπεριφορά σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ένα σύστημα περιορισμού ταχύτητας περιστροφής των τροχών εξασφαλίζει καλύτερη κατευθυντική ευστάθεια, τόσο κατά τη δυναμική επιτάχυνση όσο και στο ρολάρισμα με ισχυρή αναγεννητική πέδηση. Η πρόσφυση κατά την εκκίνηση στο χιόνι και σε βρεγμένο οδόστρωμα έχει βελτιωθεί αισθητά. Το DTC (Dynamic Traction Control) mode αυξάνει την ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες και σε σπορ στρίψιμο, επιτρέποντας ήπια και ελεγχόμενα με ασφάλεια ντριφταρίσματα όταν μειώνονται τα επίπεδα πρόσφυσης.

Από την πλευρά του το i3s είναι μία πιο σπορ εκδοχή της αθόρυβης ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων που αποδίδει μέγιστη ροπή 270 Nm. Το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά κωνικά ρουλεμάν, που έχουν αξιοποιηθεί για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος και της καμπύλης επιδόσεων σε υψηλότερες στροφές. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του i3.

Επιπλέον, το i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν SPORT mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Αυτό ενεργοποιεί πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και συστήματος διεύθυνσης που επιτείνουν τη σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου.

Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε μόλις 6,9 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φθάνει στα 160 χλμ/ώρα. Στο μικτό κύκλο NEDC καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 14.3 kWh / 100 χλμ. και η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 280 km βάσει του κύκλου NEDC, 235 - 245 km σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km σε καθημερινή χρήση.

Ένας 2κύλινδρος βενζινοκινητήρας επέκτασης αυτονομίας 38 ίππων διατίθεται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα. Ο κινητήρας αυτός, ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 km,

Στον κύκλο NEDC, το νέο i3 με range extender έχει κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χλμ, 11.9 - 11.5 kWh και 0,6 λίτρα καυσίμου στον μικτό κύκλο. Στον ίδιο, μικτό κύκλο NEDC, το i3s με range extender καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 12.5 kWh / 100 χλμ και 0.7 λίτρα καυσίμου.

Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού που διατίθενται για τα δυο i3 ξεκουράζουν τον οδηγό και τον υποστηρίζουν σε διάφορα σενάρια της κυκλοφορίας, βοηθώντας στον έλεγχο από όλες τις κατευθύνσεις. Το προαιρετικό πακέτο Parking Assistance περιλαμβάνει Park Distance Control, κάμερα οπισθοπορείας και Parking Assistant. Μόλις επιλεγεί ένας κατάλληλος χώρος στάθμευσης παράλληλος με το δρόμο, το Parking Assistant αναλαμβάνει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, την επιλογή σχέσης και το σύστημα διεύθυνσης.

Το Driving Assistant Plus, που διατίθεται επίσης προαιρετικά, περιλαμβάνει Collision & Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, Speed Limit Info, Proactive Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, και Traffic Jam assistant, που όχι μόνο διατηρεί μία ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε συχνές στάσεις/εκκινήσεις σε ταχύτητες έως 60 km/h, αλλά κρατά και το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Το σύστημα βασίζεται σε στοιχεία από τις σημάνσεις των λωρίδων (διαγραμμίσεις), το πλάτος του δρόμου και τα προπορευόμενα οχήματα.

Και τα δύο νέα μοντέλα διατίθενται με αναβαθμισμένη έκδοση iDrive, που περιλαμβάνει διαισθητική διεπαφή για τον έλεγχο πολυάριθμων λειτουργιών του οχήματος, του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, επικοινωνιών και πλοήγησης. Σε οχήματα με σύστημα Πλοήγησης Professional, η Οθόνη Ελέγχου (Control Display) έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών και αυξημένη ανάλυση 1,440 × 540 pixels. Το βασικό μενού έχει τη μορφή οριζόντια διατεταγμένων tiles με live mode. Το σύστημα φωνητικής αναγνώρισης έχει βελτιστοποιηθεί. Με τη βοήθεια του Natural Language Understanding (Κατανόηση Φυσικής Γλώσσας), οι φωνητικές οδηγίες μπορούν να εκτελούνται ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, π.χ. κατά την αναζήτηση μουσικών, αριθμών τηλεφώνου ή υπαγόρευση e-mails και μηνυμάτων SMS. Νέα στη λίστα επιλογών είναι η προετοιμασία Apple CarPlay.

GU0B2716

Αυτή επιτρέπει την ενσωμάτωση πρόσθετων εφαρμογών smartphone (apps) στο λειτουργικό σύστημα του οχήματος.

Επίσης, το εκτεταμένο και BMW i ConnectedDrive εξασφαλίζει συνδεσιμότητα μέσω υπηρεσιών ειδικά προσαρμοσμένων στην ηλεκτροκίνηση. Η ψηφιακή υπηρεσία αναζήτησης On-Street Parking Information, που τώρα διατίθεται για πρώτη φορά με i3, μπορεί να χρησιμοποιείται παράλληλα με το Real Time Traffic Information σε συνδυασμό με το σύστημα Πλοήγησης Professional.

Ένα πακέτο νέων υπηρεσιών επιτρέπει πολύ εξατομικευμένη και σαφή απεικόνιση πληροφοριών μέσα στο αυτοκίνητο. Στις ψηφιακές υπηρεσίες περιλαμβάνονται: ευφυής προγραμματισμός διαδρομών, με στάσεις σε σταθμούς φόρτισης ή πρατήρια καυσίμων, πληροφόρηση για την τρέχουσα τοποθεσία του αυτοκινήτου μέσω SMS και live link, εξατομικευμένη απεικόνιση πληροφοριών σχετικών με το αυτοκίνητο, μεταφορά οδηγιών πλοήγησης στο smartphone ή το smartwatch του πελάτη όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο και άμεσος συγχρονισμός επαφών και διευθύνσεων στο σύστημα πλοήγησης.

Τα i3 και i3s είναι άριστα ενσωματωμένα στο έξυπνο οικοσύστημα του πελάτη και έτσι οι πελάτες μπορούν να βελτιστοποιούν το κόστος φόρτισης, να αξιοποιούν άριστα την ηλιακή ενέργεια που οι ίδιοι παράγουν, ακόμα και να κερδίζουν χρήματα μέσα από την ένταξη στο έξυπνο ηλεκτρικό δίκτυο.

Συνοπτικά τα νέα i3 και i3s εστιάζουν περισσότερο από ποτέ στην οδηγική απόλαυση με μηδενικούς ρύπους και συνολικά ελάχιστη περιβαλλοντική επιβάρυνση, κάτι που τους επιτρέπει να «ελπίζουν» σε ακόμα μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία.

Μια επιτυχία που στην Ελλάδα μεταφράζεται σε το πολύ 3ψήφιο αριθμό, καθώς η έλλειψη επιδότησης κάνει σχεδόν αβάσταχτη την τιμή κτήσης, που ξεκινά από τα 39.350 ευρώ (i3 BEV 94Ah), έως τα 53.780 ευρώ (i3s Rex 94Ah).

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    To NEDC έχει ήδη καταργηθεί και αντικατασταθεί από το WLTP, οπότε δεν υπάρχει λόγος να το αναφέρετε. Εξάλλου NEDC=Not Even Damn Close

  2. avatar NikosItaliano

    Αυτο που ποτε μα ποτε δε χωνεψα σε αυτο το αυτοκινητο ειναι το οτι για να μπουν πισω επιβατες, θα πρεπει να βγει ο συνεπιβατης του οδηγού ή ο οδηγός, αναλόγως την πλευρά, γιατί μόνο έτσι ανοίγουν οι πίσω πόρτες!

    1. avatar Giorgis

      Οι πόρτες αυτές (οι πίσω που ανοίγουν ανάποδα) λέγονται και suicide doors καθώς αν στέκεσαι ανάμεσα στην πόρτα και το αυτοκίνητο και περάσει κάποιο αμάξι "πολύ κοντά" και τις ακουμπήσει, καταλαβαίνεις τι γίνεται.

      1. avatar NikosItaliano

        Δεν το γνωριζα αυτο Giorgi, thanks!

    2. avatar πραγματικά

      καφρίλα που διαιωνίζεται. Πρακτικότητα 0.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει