Το BMW Group παρουσίασε δύο παγκόσμιες πρεμιέρες σηματοδοτώντας την έναρξη λειτουργίας της εκθεσιακής και επικοινωνιακής πλατφόρμας, «Iconic Impulses. The BMW Group Future Experience.»

Μετά το Vision Next 100, που αποκαλύφθηκε στο Μόναχο στην επέτειο της εκατονταετίας στις 7 Μαρτίου, οι δύο τελευταίες ερμηνείες της μελλοντικής μετακίνησης έρχονται από τη Mini και τη Rolls-Royce και παρουσιάστηκαν στο Roundhouse του Λονδίνου.

Ένα τέταρτο Φουτουριστικό Όχημα (Vision Vehicle), από τη BMW Motorrad αυτή τη φορά, θα κάνει το ντεμπούτο του στις 16 Οκτωβρίου στο Λος Άντζελες, ολοκληρώνοντας το κουαρτέτο μαρκών του Group.

Η διερεύνηση του τρόπου ζωής και μετακίνησης τα επόμενα χρόνια και τις προσεχείς δεκαετίες είναι μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόκληση: τι αλλαγές θα υπάρξουν στην κοινωνία, την οικονομία, στις συνθήκες διαβίωσης και κατά συνέπεια στη μετακίνησή μας; Τι ευκαιρίες θα ανοίξουν για εμάς οι νέες τεχνολογίες;  Και τι θα σημαίνει ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα για τις μελλοντικές αυτοκινητιστικές ανάγκες μας;

Αυτά είναι τα ερωτήματα που έθεσε η BMW και επιχειρεί να τα απαντήσει με τα τέσσερα Φουτουριστικά Οχήματα (Vision Vehicles), που το καθένα εκπροσωπεί μία διαφορετική μάρκα του Group. Παράλληλα διερευνώνται θέματα του μέλλοντος όπως αυτόνομη οδήγηση, ψηφιοποίηση και εξατομίκευση, ενώ η έννοια της premium μετακίνησης ορίζεται κυρίως από την άνεση, τη συνεχή διαθεσιμότητα, τη συναισθηματική απήχηση και την προσαρμοστικότητα στις ατομικές ανάγκες. Οι –κατά την γερμανική φίρμα- τέσσερις «λύσεις» για τα παραπάνω ζητήματα, έχουν ως εξής:

BMW Vision Next 100: Η οδηγική απόλαυση

Το Vision Vehicle ενσαρκώνει την οδηγική απόλαυση, καθώς τα επόμενα χρόνια και τις προσεχείς δεκαετίες, οι κάτοχοι BMW θα εξακολουθούν να θέλουν να οδηγούν οι ίδιοι ως επί το πλείστον και η συνεχής συνδεσιμότητα, η ψηφιακή νοημοσύνη και οι τεχνολογίες αιχμής θα απογειώνουν την υπέρτατη οδηγική εμπειρία. Ταυτόχρονα, τεχνολογίες αιχμής θα επιτρέπουν στον οδηγό να εμπιστεύονται τον ενεργό έλεγχο του οχήματος εάν το επιθυμούν. Και ενώ αυτοί θα κάθονται αναπαυτικά και θα ασχολούνται με άλλα πράγματα, το αυτοκίνητο θα αναλαμβάνει τα ηνία.

bmw1 bmw2

Mini Vision Next 100: «Every Mini is my Mini»

Η ιδέα πίσω από το φουτουριστικό Mini Vision Next 100 είναι η υπεύθυνη χρήση πόρων στον τομέα της προσωπικής μετακίνησης. Το μότο «Every Mini is my Mini» ενσαρκώνει την πρωτοποριακή ιδέα της κοινοχρησίας οχημάτων «car-sharing», με τους φίλους του Mini να μπορούν μελλοντικά να έχουν πρόσβαση και να διαμορφώνουν οποιοδήποτε όχημα της φίρμας σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις, οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Το Mini θα είναι διαθέσιμο για όλους, ανά πάσα στιγμή, θα περισυλλέγει τους οδηγούς αυτόνομα από το σημείο που επιθυμούν, ενώ η εμφάνιση, τα οδηγικά χαρακτηριστικά και η συνδεσιμότητα του οχήματος θα προσαρμόζονται στο προσωπικό lifestyle του χρήστη. Η νέα, εξατομικευμένη μετακίνηση με το όχημα αυτό βασίζεται στη συνδεδεμένη, ψηφιακή νοημοσύνη.

bmw8 bmw7 bmw6 bmw5

Rolls-Royce Vision Next 100

Πλήρως αυτόνομο, το Rolls-Royce Vision Next 100 προάγει την πολυτέλεια σε νέα επίπεδα. Το εσωτερικό του θα είναι ένα ιδιωτικό καταφύγιο, μία «Grand Sanctuary» όπου εικονική βοηθός, «Eleanor», όχι μόνον οδηγεί το όχημα, αλλά εκπληρώνει και όλες τις επιθυμίες του πελάτη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το εξωτερικό είναι εκθαμβωτικό, ενώ η κομψή οροφή που ανοίγει διάπλατα προς τα πάνω και η παραδοσιακή πόρτα που ανοίγει προς τα πίσω είναι η επιτομή της άνεσης στην πρόσβαση των επιβατών. Τα πάντα να αποπνέουν μία αίσθηση φινέτσας και γούστου. Η Rolls-Royce Vision Next 100 αντιπροσωπεύει μία μόνο πρόταση για μία μοναδική, προσωπική, εξατομικευμένη Rolls-Royce.

Έχοντας ισχυρή παράδοση στην κατασκευή αμαξωμάτων (coachbuilding), η μάρκα εξέλιξε τη φιλοσοφία «Personal Vision» που θα προσφέρει αμαξώματα επί παραγγελία, εξαιρετική, χειροποίητη ποιότητα κατασκευής και τα πιο καλά υλικά, όλα σε μία πλατφόρμα μηδενικών ρύπων. Καινοτόμες μέθοδοι παραγωγής και υλικά θα ανοίξουν νέες δυνατότητες για τους πελάτες ώστε να δημιουργούν το όχημα των ονείρων τους: επιλέγοντας από το μεταξόνιο, μέχρι το σχήμα του αμαξώματος, τα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό που επιθυμούν, ενώ οι σχεδιαστές στη Rolls-Royce να δημιουργούν ένα αποκλειστικό έργο τέχνης, μοναδικό, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα του ιδιοκτήτη του.

bmw10 bmw9 bmw11 bmw12 bmw13 bmw14 bmw15

BMW Motorrad Vision Next 100

Περισσότερα στις 11- 16 Οκτωβρίου 2016, όταν θα παρουσιαστεί στο Λος Άντζελες

Αυτή η εκθεσιακή και επικοινωνιακή πλατφόρμα θα δώσει την ευκαιρία σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους από όλο τον κόσμο να γνωρίσουν το όραμα του BMW Group για τη μετακίνηση του μέλλοντος. Eίναι ανοιχτή για το κοινό από 18 – 26 Ιουνίου 2016.

Η έκθεση βασίζεται σε ένα ‘αφηγηματικό μονοπάτι’ που οδηγεί τον επισκέπτη μέσα από διαφορετικές βιωματικές εμπειρίες και αντανακλά την 100χρονη ιστορία του Group ως μιας πρωτοποριακής, καινοτόμου εταιρίας. Οι επισκέπτες μπορούν επίσης να ενημερωθούν για τις κυρίαρχες παγκόσμιες τάσεις (megatrends) και τις προκλήσεις και ευκαιρίες που θα αντιμετωπίσει η κοινωνία στο μέλλον. Επιπλέον, η έκθεση παρέχει πληροφορίες για το Group και τις ευθύνες του απέναντι στο περιβάλλον, την κοινωνία και τους υπαλλήλους του.

bmw16 bmw4 bmw3 bmw2

Η Εσωτερική Ροτόντα αποτελεί το σκηνικό για το ντεμπούτο των δύο Φουτουριστικών Οχημάτων και τη διεξαγωγή συνεντεύξεων τύπου και διαφόρων εκδηλώσεων. Επίσης προσφέρει μία πλατφόρμα για συζητήσεις γύρω από βασικά ερωτήματα του μέλλοντος.  Προσωπικότητες από ποικίλα γνωστικά πεδία – όπως πολιτικό, επιστημονικό, επιχειρηματικό, πολιτισμικό – και το κοινό θα μπορούν να μοιράζονται τις απόψεις τους, μέσα σε μία ευχάριστη ατμόσφαιρα ανοιχτής ανταλλαγής ιδεών και σφαιρικής προσέγγισης κρίσιμων θεμάτων του μέλλοντος.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η τέταρτη σε μέγεθος αγορά και η τρίτη αντίστοιχα βάση παραγωγής του BMW Group, αλλά και η μοναδική αγορά με παραγωγικές εγκαταστάσεις για όλες τις μάρκες του Group, με τα εργοστάσια Mini σε Οξφόρδη και Swindon, Rolls-Royce Motor Cars στο Goodwood και το εργοστάσιο κινητήρων BMW στο Hams Hall. Από το 2000, το BMW Group έχει επενδύσει σχεδόν 2 δισεκατομμύρια λίρες στις τέσσερις Βρετανικές μονάδες παραγωγής και προμηθεύεται αγαθά και υπηρεσίες αξίας 1,2 δισ. λιρών από Βρετανούς προμηθευτές. Οι ετήσιες εξαγωγές ανέρχονται σε 2,4 δισ. λίρες, με περίπου το 80% των Mini Βρετανικής παραγωγής και το 90% των Rolls-Royce να κατασκευάζονται για πελάτες εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Group και το δίκτυο πωλήσεών του απασχολούν πάνω από 24.000 άτομα άμεσα και υποστηρίζουν περίπου 50.000 θέσεις εργασίας στη Βρετανία.

Νίκος Τσάδαρης