Τα ατυχήματα στους αγώνες δεν είναι ούτε σπάνια ούτε, δυστυχώς, χωρίς συνέπειες. Ωστόσο τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων και ο εξοπλισμός των οδηγών, ειδικά αν κριθούν με το πλήθος των αγώνων και των συμμετεχόντων σε αυτούς, έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις αρνητικές συνέπειες μιας εξόδου από την πίστα και το δρόμο ή μιας πρόσκρουσης. Επιλέξαμε να μην αναφερθούμε στα ατυχήματα που έχουν αφήσει πίσω τους νεκρούς, γι’ αυτό εντοπίσαμε τα πιο διάσημα από αυτά που έχουν συμβεί στα κορυφαία πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτων και δεν είχαν άσχημες συνέπειες. Ή μάλλον, δεν είχαν τις συνέπειες που θα δικαιολογούσε η σφοδρότητά τους. Περίεργα, ιδιαίτερα, σοβαρά και αστεία, αλλά πάντα εντυπωσιακά, τα ατυχήματα αυτά έχουν περάσει την ιστορία των αγώνων και αποδεικνύουν ότι όσο η προσπάθεια των κατασκευαστών και των οργανωτών για τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια εντείνεται, τόσο στη μνήμη μας θα μένουν μόνο οι εικόνες από διαλυμένα αυτοκίνητα χωρίς ανθρώπινες απώλειες.

1. 1960, Ντεϊτόνα 500

Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στον αγώνα του πρωταθλήματος στη διάσημη πίστα ήταν 68, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός της εποχής. Στην έξοδο της τέταρτης στροφής, ξεκίνησε η μαζική καταστροφή των 37 από τις 68 συμμετοχές. Το ατύχημα αυτό ακόμα κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου στο πρωτάθλημα και του πιο τυχερού ίσως, καθώς κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά ούτε έχασε τη ζωή του, παρά τα πρωτόγονα συστήματα ασφαλείας της εποχής.

2. 1976, Γερμανικό Γκραν Πρι, Νίρμπουργκρινγκ

Μαζί με το θανατηφόρο ατύχημα του Άιρτον Σένα, αυτό του Νίκι Λάουντα είναι σίγουρα τα πιο διάσημα στην F1. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, παρά τα σοβαρά εγκαύματα και τη διάσωση από θαύμα του αυστριακού πιλότου, συνέχισε την καριέρα του κατακτώντας μάλιστα, μετά από αυτό, δύο πρωταθλήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζωή του σώθηκε χάρη στην έγκαιρη επέμβαση των συναθλητών του, μερικοί από τους οποίους τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους.

3. 1989, Γκραν Πρι Αγίου Μαρίνου, Ίμολα

Ο αυστριακός οδηγός Γκέρχαρντ Μπέργκερ με τη Ferrari φεύγει ευθεία στη διάσημη στροφή Ταμπουρέλο και σκάει στον τοίχο με περίπου 290 χλμ./ώρα. Σχεδόν αμέσως, το διαλυμένο μονοθέσιο πιάνει φωτιά. Η άμεση επέμβαση της ομάδας διάσωσης σε μόλις 16’’, του σώζει τη ζωή. Ελάχιστα εγκαύματα και μερικά σπασμένα πλευρά, ήταν οι μοναδικοί τραυματισμοί του. Έχασε μόλις ένα Γκραν Πρι και συνέχισε κανονικά τη σεζόν.

4. 1992, Βελγικό Γκραν Πρι, Σπα

Το ατύχημα αυτό του Ερίκ Κομάς με την Ligier-Renault ενέχει μια μεγάλη δόση τραγικής ειρωνείας. Η ζωή του διασώθηκε από το μεγάλο Άιρτον Σένα, ο οποίος σταμάτησε το μονοθέσιό του εν μέσω του αγώνα και έτρεξε να σβήσει τον κινητήρα της Ligier, που συνέχισε να λειτουργεί στο όριο των στροφών του με κίνδυνο να εκραγεί. Ο Κομάς είχε την ατυχία να δει το θάνατο του ανθρώπου που σύμφωνα με τα δικά του λόγια «του έσωσε τη ζωή» το 1994 στην Ίμολα, κάτι που τον οδήγησε, την ίδια χρονιά, στην αποχώρησή του από την F1.

5. 1994, Γερμανικό Γκραν Πρι, Χόκενχαϊμ

Ένα από τα πιο φαντασμαγορικά ατυχήματα στην F1, με πρωταγωνιστή τον τότε οδηγό της Benetton Γιος Φερστάπεν, πατέρα του σημερινού πολλά υποσχόμενου οδηγού της Red Bull Μαξ Φερστάπεν. Η αστοχία του μηχανικού πλήρωσης με καύσιμο που «έλουσε» το μονοθέσιο με βενζίνη, οδήγησε σε ανάφλεξη από τον καυτό στη κυριολεξία κινητήρα. Ευτυχώς μοναδικός τραυματισμός ήταν ένα κάψιμο στη μύτη του Γιος, που εκείνη τη στιγμή είχε ανοιχτή τη ζελατίνα του κράνους του.

6. 1994, Γκραν Πρι Αγίου Μαρίνου, Ίμολα

Το πιο δραματικό Γκραν Πρι στην ιστορία της F1. Σε ένα Σαββατοκύριακο, χάνουν τη ζωή τους ο Ρόλαντ Ρατζενμπέργκερ στις κατατακτήριες και ο Άιρτον Σένα στον αγώνα. Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έχει ένα τρομακτικό ατύχημα, το οποίο όμως δεν απείλησε, ευτυχώς, τη ζωή του. Η καλή τύχη επιβεβαιώθηκε, δυστυχώς, μόνο μια φορά.

7. 2010, Ινδιανάπολις 500

Ακόμα μια φορά, η εμβληματική πίστα στην Ινδιανάπολη γίνεται το θέατρο ενός από τα πιο δραματικά, αλλά χωρίς συνέπειες ατυχήματα, στο αμερικανικό πρωτάθλημα των Indycars. Ο Μάικ Κόνγουει έσπασε τελικά το πόδι του, από την εικόνα του αυτοκινήτου όμως καθένας θα έπαιρνε όρκο ότι δεν έμεινε τίποτα από τον οδηγό.

8. 2010, Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι, Βαλένθια

«Αέρα-πατέρα» πήγαινε ο Γουέμπερ με την Red Bull στις κατατακτήριες πριν τον αγώνα και τελικά πέταξε. Η Lotus του Κοβαλάινεν αποδείχτηκε πολύ αργότερη των προσδοκιών του αυστραλού οδηγού, που στην προσπάθειά του να περάσει χωρίς να αφήσει το πόδι από το γκάζι, την εμβόλισε και άρχισε η απογείωση. Η «πτήση» καταγράφηκε και από την κάμερα όπως θα δείτε στο σχετικό βίντεο, δημιουργώντας ένα μοναδικό πλάνο. Τυχερός ο Μαρκ, βγήκε μόνος του από το μονοθέσιο σαν να μην συνέβη τίποτα.

9. 2015, Ράλι Μεξικού

Ένα από τα πιο αστεία και απίστευτα ατυχήματα, όπου η οδήγηση συνδυάζεται ιδανικά με την… κολύμβηση. Η δεύτερη μάλιστα αποδείχτηκε περισσότερο χρήσιμη για τον Εσθονό Οτ Τανάκ, με το Ford Fiesta. Στην τρίτη ειδική διαδρομή Los Mexicanos, είχε αυτή την έξοδο που τον οδήγησε κατευθείαν στη λίμνη. Ευτυχώς, η κατάληξη άφησε μόνο γέλια, καθώς τόσο αυτός όσο και ο συνοδηγός του Ράιγκο Μόλντερ βγήκαν κολυμπώντας στη στεριά, χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό.

10. 2016, Ράλι Πορτογαλίας

Ο Βρετανός Πάντον με τo Hyundai i20 WRC έχει μια έξοδο στην 5η ειδική διαδρομή του ράλι Πορτογαλίας, που λόγω των ξερών χόρτων και της υψηλής θερμοκρασίας του συστήματος εξαγωγής δημιουργεί ανάφλεξη. Τόσο αυτός όσο και ο συνοδηγός του Τζόν Κέναρντ είχαν το χρόνο να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο με ασφάλεια, για να διαπιστώσουν την ίδια στιγμή ότι κινδύνευαν περισσότερο από τον Οτ Τανάκ και το Fiesta του, που βγήκε ακριβώς στο ίδιο σημείο, ελάχιστα λεπτά αργότερα. Άμα σου μέλλει να πνιγείς… Τελικά το Hyundai καταστράφηκε ολοσχερώς, ενώ το Ford και οι 4 αθλητές χαίρουν άκρας υγείας.

Πηγή: gazzetta.gr