Το DS4 αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της σειράς DS που λανσάρεται στην αγορά μετά το μικρό DS3 ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και το μεγαλύτερο DS5. Σχεδιαστικά θυμίζει αρκετά 5θυρο χατσμπακ αλλά ταυτόχρονα και επί της ουσίας είναι πολύ περισσότερο κουπέ. Έχει σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το C4 και ψηλότερη θέση οδήγησης που το κάνουν να θυμίζει λίγο crossover. Επιπλέον, έχει αρκετά στοιχεία πολυτέλειας αλλά και διακριτικά σπορτίφ ύφος κυρίως στις εκδόσεις του με το μοτέρ των 200 ίππων. Το βέβαιο είναι πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που πλεονεκτεί κυρίως επειδή «παντρεύει» όλα τα παραπάνω.

Kινητήρες 1,6 λίτρων από 120 έως 200 ίππους
Η γκάμα κινητήρων βενζίνης του DS4 περιλαμβάνει πολύ εξελιγμένα, τεχνολογικά, σύνολα 1,6 λίτρων ατμοσφαιρικά αλλά και τούρμπο. Στη βάση συναντάμε έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη 120 ονομαστικών ίππων ακολουθεί το μοτέρ, με υπερτροδότηση, που αποδίδει 155 ίππους και στη κορυφή βρίσκεται η έκδοση 200 ίππων του ίδιου κινητήρα. Με 6άρι χειροκίνητο σασμάν η ισχυρότερη έκδοση του DS4, είναι και αυτή που οδηγήσαμε, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Πραγματοποιεί τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. με μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. και CO2 149 γρ./χλμ. Στην πράξη, ο κινητήρας δείχνει πολύ δυνατός, κινώντας αρκετά γρήγορα το DS4 και χαρίζοντάς του διακριτικά σπορτίφ ύφος. Μάλιστα, οι μηχανικοί της Citroen φρόντισαν ώστε να παράγει και πολύ ενδιαφέρον σπορ ήχο, χωρίς βέβαια υπερβολές.

Εσωτερικό – Μοντέρνο και με πολυτελείς διαθέσεις
Το εσωτερικό του DS4 έχει αρκετά κοινά στοιχεία με αυτό στο C4, παρουσιάζεται ωστόσο σαφώς πιο ποιοτικό. Ενδιαφέρον σχεδιαστικά, το ταμπλό αναβαθμίζεται σημαντικά με την προσθήκη (επιπλέον εξοπλισμός) δερμάτινου υλικού σε όλο το μήκος του, με προεκτάσεις φυσικά στα καθίσματα αλλά και στις επενδύσεις των θυρών. Στις πιο απλές εκδόσεις το υλικό δεν είναι δερμάτινο αλλά αρκετά καλής ποιότητας και μαλακό, ενώ συνολικά καλές εντυπώσεις αφήνουν η συναρμολόγηση και το φινίρισμα. Γνώριμο και από άλλα Citroen μας είναι το τιμόνι με το πλήθως χειριστηρίων αλλά μειονέκτημα χαρακτηρίζεται η κάπως μεγάλη στεφάνη του. Ενδιαφέρουσα πινελιά είναι η δυνατότητα για αλλαγή χρωμάτων, μέσω διακόπτη, στον πίνακα οργάνων. Συνολικά, η εικόνα του εσωτερικού, χωρίς να ξεχωρίζει σε κάτι, συμβαδίζει με το «ψαγμένο» design στο εξωτερικό μέρος του αμαξώματος του DS4. Δεν λείπουν οι θέσεις για μεταφορά μικροαντικειμένων και ποτηριών.

Χώροι – Καλοί αλλά με περίεργη διαμόρφωση
Το κουπέ στυλ του DS4 δεν περιορίζει το διαθέσιμο περιθώριο για τα κεφάλια ούτε των εμπρός ούτε και των πίσω επιβατών. Αυτό βέβαια, αρκεί οι επιβάτες να μην υπερβαίνουν σε ανάστημα κατά πολύ το μέσο όρο, περίπτωση κατά την οποία τα πράγματα ίσως γίνουν δύσκολα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, με μια πρώτη ματιά, είναι καλός, ωστόσο υπάρχει ένα θέμα με την ευκολία εισόδου και εξόδου στο πίσω κάθισμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πίσω πόρτες έχουν πολύ μικρό άνοιγμα. Επίσης, σημαντική ιδιαιτερότητα είναι το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα είναι σταθερά και δεν ανοιγοκλείνουν. Και για τις δύο αυτές ιδιαιτερότητες οι άνθρωποι της Citroen τονίζουν ότι δημιουργήθηκαν για να τονίσουν την κουπέ πλευρά του DS4, συμπληρώνοντας ξεκάθαρα και δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι το αυτοκίνητό τους δεν είναι 5θυρο αλλά 2+2 θυρών!

Στο δρόμο
Το γαλλικό μοντέλο με το μοτέρ των 200 ίππων, όταν του ζητηθεί, κινείται πολύ γρήγορα και σχετικά οικονομικά. Ο ειδικά ρυθμισμένος ήχος του κινητήρα του προδιαθέτει για σβέλτες διαδρομές και η ανάρτηση του αυτοκινήτου δείχνει πως ανταποκρίνεται πολύ καλά σε όλες τις συνθήκες. Το αμάξωμα παρουσιάζει κάποιες κλήσεις – σε καμία περίπτωση υπερβολικές – μόνο όταν πιέζεται πολύ. Αν και αρκετά γρήγορο, το σύστημα διεύθυνσης δεν μας ενθουσίασε, αντίθετα με τον επιλογέα ταχυτήτων ο οποίος είναι πολύ σαφής και με καλή αίσθηση. Ωραία αίσθηση δημιουργεί η διακριτικά ψηλή θέση οδήγησης και πολύ καλή αίσθηση δείχνουν πως έχουν τα φρένα. Συνολικά το DS4 δείχνει πολύ ισορροπημένο και φιλικό προς τον οδηγό. Κινείται με περίσσια σιγουριά και χωρίς περιττές αντιδράσεις, με το σύστημα ευστάθειας να επεμβαίνει, πάντα πολύ αποτελεσματικά, μόνο στο όριο.

Πηγή: autotriti.gr