Τo grid του 2011 ολοκληρώθηκε, με την HRT να παρουσιάζει στην πίστα της Καταλονίας το τελευταίο φετινό μονοθέσιο, την F111, που αναμένεται να βοηθήσει την ισπανική ομάδα να σημειώσει πρόοδο. Το οδηγικό δίδυμο της Hispania ολοκληρώθηκε επίσημα μόλις προχθές, και απαρτίζεται από τους Narain Karthikeyan και Vitantonio Liuzzi.

Τα πάντα είναι καινούργια στην F111 που δε φέρει σχεδόν καμία ομοιότητα με την περσινή Dallara που χρησιμοποιούσε η ομάδα. Ο τεχνικός διευθυντής της HRT, Geoff Willis (αξιοσέβαστος στα paddock από τη θητεία του σε Williams, BAR και Red Bull) επιμελήθηκε τη δημιουργία της F111, η οποία δε διαφέρει πολύ από τις ψηφιακές αναπαραστάσεις που είχε δημοσιοποιήσει η ομάδα στις αρχές Φεβρουαρίου.

Η εμπρός αεροτομή αποτελεί μεγάλο βήμα προόδου σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ρύγχος φαίνεται λίγο πιο «παχύ» απ’ ότι στις ψηφιακές εικόνες. Εντυπωσιακά μεγάλο είναι το σκάψιμο στο εμπρός μέρος των ψυγείων, κάτω από τις εισαγωγές αέρα. Η HRT είναι η μοναδική ομάδα που διατηρεί προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα έως εκεί που επιτρέπουν οι φετινοί κανονισμοί. Κάτω από αυτό, υπάρχει μια εξαγωγή ζεστού αέρα τύπου Red Bull.

H πίσω ανάρτηση της F111 είναι γεωμετρίας pushrod (ανήκει δηλαδή στη μειονότητα του φετινού grid, μαζί με τις Ferrari, Sauber και Virgin), διότι βασίζεται στο περσινό κιβώτιο της Williams. H βρετανική ομάδα δεν παραχώρησε στη Hispania το φετινό, εξαιρετικά μικρών διαστάσεων κιβώτιό της, αλλά το περυσινό, πάνω στο οποίο στηρίζεται η pushrod ανάρτηση. Οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι χαμηλά τοποθετημένες, για να ενισχύουν το διαχύτη, όπως συμβάινει σε όλα τα φετινά μονοθέσια.

Κάτι πρωτοποριακό για την ΗRT, είναι ότι φέτος σχεδιάζει να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, το οποίο σχεδιάστηκε με τη βοήθεια πολλών μηχανολόγων που συνεργάστηκαν ως ελεύθεροι επαγγελματίες, χωρίς να γίνουν μέλη της ομάδας, καθώς και της Carbo Tech Composites, που κατασκευάζει το πλαίσιο ανθρακονημάτων.

Κατά πάσα πιθανότητα, η HRT F111 δε θα καταφέρει να κάνει το ντεμπούτο της στην πίστα της Καταλονίας σήμερα, καθώς μερικά εξαρτήματα της ανάρτησης και κάποιοι αποσβεστήρες (αμορτισέρ) δεν έχουν περάσει ακόμα τα ισπανικά τελωνεία.

Πηγή: 4troxoi.gr