Το ράλι της Εσθονίας, 8ος (από 14) γύρος του WRC 2025 επεφύλασσε μια έκπληξη πρώτου μεγέθους που κανείς δεν περίμενε.
Πρόκειται για την πρώτη νίκη του Όλιβερ Σόλμπεργκ, γιού του παγκόσμιου πρωταθλητή 2003 Πήτερ (γνωστού με το προσωνύμιο Χόλιγουντ), ενός «παρεξηγημένου» οδηγού που έκανε κάτι που δεν θυμόμαστε να έχει ξαναγίνει από νέο οδηγό στο Παγκόσμιο Πρωτάλημα Ράλι.
Συγκεκριμένα, ο 24χρονος οδηγός με καταγωγή από την Νορβηγία (που όμως συμμετέχει σαν Σουηδός στο WRC, χώρα καταγωγής της μητέρας του), έχοντας δυο αποτυχημένες χρονιές (2021 & 2022) στην κατηγορία Rally1 με Hyundai i20, «υποβιβάστηκε» από το 2023 στην κατηγορία WRC2 (στην οποία φέτος προηγείται οδηγώντας Toyota Yaris GR), αλλά του δόθηκε η ευκαιρία στις φλατ χωμάτινες ειδικές της Εσθονίας να οδηγήσει το 5ο Toyota Yaris Rally1 της Gazoo Rally Team.

Αυτή την ευκαιρία, ο νεαρός Όλιβερ την έπιασε στην κυριολεξία από τα μαλλιά και μαζί με τον Βρετανό συνοδηγό του Έλιοτ Έντμονσον κέρδισαν «δια περιπάτου» τον αγώνα, αφήνοντας σύξυλους τους άλλους τέσσερις οδηγούς της ομάδας, ανάμεσα στους οποίους και το «παιδί θαύμα» τον 25χρονο δις παγκόσμιο πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα. Οι νικητές μπήκαν μπροστά από την 2η ειδική διαδρομή μέχρι το τέλος, αφήνοντας το ενδιαφέρον του αγώνα μόνο στη μάχη για την δεύτερη θέση μεταξύ των οδηγών της Hyundai, Όϊτ Τάνακ (συνοδηγός Μάρτιν Γαιρβεόγια) και Τιερί Νεβίλ (συνοδηγός Μάρτιν Βίταγκε). Οι τελευταίοι για πολλές ειδικές διαδρομές εναλλάσσονταν στην 2η και 3η θέση της κατάταξης, μέχρις ότου – προφανώς – επενέβη ο Σιρίλ Αμπιταμπούλ (αρχηγός της Hyundai Motorsport) βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους, ούτως ώστε ο Τάνακ που έχει περισσότερες πιθανότητες για τον φετινό τίτλο να αφεθεί στην ησυχία του. Κάπως έτσι διαμορφώθηκαν οι άλλες δυο θέσεις του βάθρου, με την Hyundai να κλείνει κάπως την ψαλίδα στην βαθμολογία των κατασκευαστών (διαφορά 52 βαθμοί), στο κυνήγι του τίτλου που την ενδιαφέρει πολύ αλλά έχει χρόνια να κατακτήσει.

Στην τέταρτη θέση οι Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν (Toyota Yaris Rally1) για άλλη μια φορά απογοήτευσαν, διασκεδάζοντας κάπως την απογοήτευσή τους με την πρώτη θέση της power stage και τους επιπλέον βαθμούς που δίνει.
Στην 5η θέση οι Φουρμό – Κόρια (Hyundai i20 Rally1), συνεχίζουν να αποδεικνύουν το επιτυχημένο της μεταγραφής τους στην Κορεάτικη ομάδα, ενώ πίσω τους τερμάτισε ένα ακόμα Yaris Rally1. Πρόκειται για αυτό των Έλφιν Έβανς – Σκοτ Μάρτιν, του πληρώματος που μέχρι την Εσθονία προηγείτο στην βαθμολογία, αλλά που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογήσει την διεκδίκηση του φετινού τίτλου, που μάλλον θα είναι και η τελευταία τους ευκαιρία για κάτι ανάλογο.
Την δεκάδα της γενικής στην Εσθονία συμπλήρωσαν οι Σάμι Παγιάρι με Yaris Rally1 (που –ίσως- θα πρέπει να ανησυχεί με την επίδοση Σόλμπεργκ) και τα τρία Ford Puma Rally1 της M-Sport Ford με τον «ιδιώτη» Σεσκς να διασύρει τους …επαγγελματίες Μάκερλι και Μυνστέρ, την ώρα που όλοι μαζί καταδικάζουν το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1.

Όσον αφορά την κατηγορία WRC2, με απόντες τους βασικούς πρωταγωνιστές (Σόλμπεργκ, Ροσέλ και Γκρίνσμιθ), ο αγώνας ήταν μια μάχη μεταξύ των Εσθονών Ρόμπερτ Βίβρ (Skoda Fabia RS) και Γκεόργκ Λινεμάε (Yaris GR), με τελικό νικητή τον πρώτο και τους παρατηρητές να λένε ότι οι τελευταίες τεχνικές εξελίξεις στο Fabia RS το έχουν κάνει ελαφρώς πιο γρήγορο από το Yaris.
Τέλος και δυο εβδομάδες πριν το Ράλι της Φιλανδίας (όπου επιστρέφει και ο Οζιέ διεκδικώντας – πιθανά – τον ένατο τίτλο), η κατάταξη στην βαθμολογία των οδηγών έχει επικεφαλής τον Τάνακ, ένα βαθμό εμπρός από τον Έβανς (162 αντί 161), ενώ ακολουθούν οι Οζιέ (141), Ροβάνπερα (138) και Νεβίλ (114).