Αν αναζητάτε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε πολυτέλεια, απόδοση και αξιοπιστία στον κόσμο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τότε η Mercedes-Benz S-Class του 2008 αξίζει την προσοχή σας. Ένα εμβληματικό μοντέλο που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει τόσο με την αισθητική του όσο και με τη μηχανολογική του αρτιότητα, η συγκεκριμένη S-Class έχει καθιερωθεί ως η πιο αξιόπιστη μεταχειρισμένη Mercedes της αγοράς, σύμφωνα με την ανάλυση του carbuzz.com και τις αξιολογήσεις ποιότητας και αξιοπιστίας της J.D. Power.

Αν και σχεδόν 20 ετών, αυτό το αυτοκίνητο έχει ακόμα πολλά να προσφέρει σε κάποιον που αγοράζει μια Mercedes στην αγορά μεταχειρισμένων- υπάρχουν πολλά παραδείγματα εκεί έξω που έχουν αντιμετωπιστεί αρκετά καλά ώστε να εξακολουθούν να λειτουργούν ως αξιόπιστο καθημερινό αυτοκίνητο. Αν και κάποια από τα χαρακτηριστικά στον τομέα της πληροφόρησης και της τεχνολογίας μπορεί να έχουν ξεπεραστεί μετά από 20 χρόνια εξελίξεων, η S-Class του 2008 θα μπορούσε να είναι η κατάλληλη επιλογή για εσάς, αν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο δεν είναι η κύρια προτεραιότητά σας.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της και στο πώς η S-Class 2008 έχει εξελιχθεί στο μέτωπο της αξιοπιστίας από την κυκλοφορία της.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes-Benz S-Class 2008

Κινητήρας
5.5 λίτρων V8 / 5.5 λίτρων V12 με διπλό τούρμπο

Ιπποδύναμη
382 ίπποι / 510 ίπποι

Ροπή
530 Nm / 830 Nm

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα
5,4 δευτερόλεπτα / 4,5 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα
250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Ο σχεδιασμός

Το μοντέλο του 2008 ανήκει στη γενιά W221, την πέμπτη στην ιστορία της S-Class. Το μοντέλο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2005 και κυκλοφόρησε εμπορικά για το μοντέλο έτους 2006. Ωστόσο, στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, έγινε διαθέσιμο από το μοντέλο έτους 2007.

Διαδεχόμενο το μοντέλο τέταρτης γενιάς W220, το W221 αποτέλεσε στροφή ως προς τον σχεδιασμό. Ήταν μεγαλύτερο, με περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, και με πιο κομψό σχήμα. Τα εμπρός φώτα, που στο W220 είχαν στρογγυλό και φουσκωτό σχήμα, ανανεώθηκαν με μια πιο αιχμηρή και γωνιώδη σχεδίαση. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αντλεί σχεδιαστικά στοιχεία από τη Maybach, προσδίδοντας μια ακόμη πιο premium εμφάνιση. Το εσωτερικό, επίσης, αναβαθμίστηκε σημαντικά σε σύγκριση με εκείνο του W220, με αρκετά πλαστικά στοιχεία να αντικαθίστανται από πιο πολυτελή υλικά όπως ξύλο, δέρμα και μέταλλο.

Η διαδικασία σχεδίασης της S-Class W221 περιλάμβανε τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Αν και η φάση ανάπτυξης του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1999, την επόμενη χρονιά ενεπλάκη και το Advanced Design Center της Mercedes που εδρεύει στο Τόκιο. Ο γενικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου, ωστόσο, αποδίδεται στον Γερμανό σχεδιαστή Gorden Wagener. Ένα πρωτότυπο ολοκληρώθηκε το 2002, αρκετά χρόνια πριν κυκλοφορήσει η έκδοση παραγωγής.

Η S-Class W221 παρέμεινε σε παραγωγή μέχρι το 2013, οπότε και αντικαταστάθηκε από την έκτη γενιά του μοντέλου: την W222, η οποία παρέμεινε έως το 2020. Η τρέχουσα γενιά είναι η έβδομη (W223), η οποία λανσαρίστηκε για το μοντέλο έτους 2021.

Άνεση και τεχνολογία

Η S-Class του 2008 δίνει προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών, προσφέροντας άπλετο χώρο για πέντε ενήλικες να κάθονται άνετα ακόμα και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Παρείχε 270,4 εκατοστά διάστημα για τα πόδια στις μπροστινές θέσεις και 277,9 εκατοστά στις πίσω θέσεις. Ο χώρος αποσκευών ήταν αρκετά μεγάλος για τα βασικά είδη, αν και τα πίσω καθίσματα δεν αναδιπλώνονταν, καθιστώντας δύσκολη τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.

Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ψυχαγωγίας COMAND (Cockpit Management And Data System), τον πρόδρομο του τρέχοντος συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η έκδοση του συστήματος που εγκαταστάθηκε στο W221 δέχτηκε μια αναβάθμιση, προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία λειτουργιών. Ο διζωνικός κλιματισμός και η ηλεκτρική σκιά για το πίσω παράθυρο ήταν και οι δύο διαθέσιμοι ως στάνταρ για την πιο άνετη εμπειρία ταξιδιού.

Υπήρχαν αρκετές επιλογές για να απασχοληθούν οι επιβάτες, όπως ένας προαιρετικός δέκτης τηλεόρασης, μονάδα DVD και η στερεοφωνική μονάδα Harman/Kardon με 14 ηχεία (διαθέσιμη ως στάνταρ, και όχι επιπλέον επιλογή). Το σύστημα φωνητικού ελέγχου Linguatronic ήταν διαθέσιμο ως επιλογή, επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν κλήσεις και να επιλέγουν προορισμούς πλοήγησης χωρίς να απομακρύνουν τα χέρια τους από το τιμόνι.

Μια ακόμη λειτουργία που ήταν διαθέσιμη ως επιλογή ήταν το σύστημα ψυχαγωγίας για τα πίσω καθίσματα, κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο το 2008 και θεωρείται ακόμα και σήμερα ένα premium χαρακτηριστικό. Το πακέτο αυτό περιλάμβανε δύο οθόνες για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, επιπλέον μονάδα DVD και έναν ελεγκτή με κουμπιά για ανεξάρτητη λειτουργικότητα. Περιλάμβανε επίσης δύο σετ ακουστικών.

Στον τομέα της τεχνολογίας, η S-Class ήταν πολύ καλά εξοπλισμένη για ένα μοντέλο του 2008: θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα με προαιρετική μνήμη, καθώς και καθίσματα “Drive-Dynamic”, τα οποία χρησιμοποιούσαν φουσκωτά στοιχεία για να προσαρμόζουν τα καθίσματα στο σώμα του επιβάτη, παρέχοντας καλύτερη υποστήριξη κατά τις στροφές.

Αυτόματες πόρτες κλεισίματος, σύστημα έξυπνου κλειδιού και ανοιχτήρι πόρτας γκαράζ ήταν επίσης διαθέσιμα ως προαιρετικά χαρακτηριστικά. Ενώ το σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών ήταν στάνταρ, οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν να εγκαταστήσουν το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (Tyre Pressure Monitoring System), το οποίο παρείχε πιο εξελιγμένες λειτουργίες, εμφανίζοντας την ακριβή πίεση των ελαστικών και στέλνοντας προειδοποιητικό μήνυμα στον οδηγό όταν το όχημα είχε τρύπα.

Ζητήματα, συντήρηση και τιμές

Όσον αφορά τις τιμές, μια S-Class του 2008 μπορεί να βρεθεί ακόμα και για 7.000 δολάρια (για ένα αυτοκίνητο με υψηλά χιλιόμετρα και σε κακή κατάσταση), έως περίπου 12.000 δολάρια για ένα αυτοκίνητο σε καλύτερη κατάσταση με λιγότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Τα αυτοκίνητα υψηλής κατηγορίας με πολλά τεχνολογικά και άνεσης χαρακτηριστικά ενδέχεται να αποτελούν παγίδα για την αξιοπιστία λόγω της πολυπλοκότητάς τους, καθώς διαθέτουν περισσότερα εξαρτήματα που μπορεί να αποτύχουν. Ωστόσο, η S-Class του 2008 δεν πέφτει σε αυτή την παγίδα. Το ιστορικό αξιοπιστίας της είναι εξαιρετικό, με ελάχιστες καταγγελίες και επαναλαμβανόμενα προβλήματα. Η J.D. Power της δίνει μια Βαθμολογία Ποιότητας και Αξιοπιστίας 88/100, ενώ η RepairPal της αποδίδει 3 στα 5.

Υπάρχουν μόνο 23 καταγγελίες καταγεγραμμένες από την NHTSA για αυτό το μοντέλο και έτος, και δύο ανακλήσεις. Οι ανακλήσεις σχετίζονται με τη δυνατότητα έκθεσης σε υγρασία σε κάποια από τα κυκλώματα φωτισμού και με ένα σφάλμα λογισμικού στην αντλία καυσίμου. Όσον αφορά το αρχείο καταγγελιών, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που επαναλαμβάνεται συχνά και τραβάει αμέσως την προσοχή, με τις καταγγελίες να είναι διάσπαρτες σε διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου.

Τα προβλήματα με το ηλεκτρικό σύστημα αποτέλεσαν την αφορμή για τέσσερις καταγγελίες, τον μεγαλύτερο αριθμό καταγγελιών σε μια κατηγορία σύμφωνα με την NHTSA. Αυτά σχετίζονταν με προβλήματα όπως η λειτουργία του απομακρυσμένου κλειδιού, βλάβες στους αισθητήρες πίεσης ελαστικών και ζητήματα με τα καλώδια. Προβλήματα που σχετίζονται με τα ελαστικά αποτέλεσαν επίσης την αφορμή για τέσσερις καταγγελίες, κάτι που είναι θετικό για έναν υποψήφιο αγοραστή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, καθώς απλώς χρειάζεται να αντικαταστήσει τα ελαστικά για να αποφύγει προβλήματα.

Φυσικά, ακόμα και με το καλύτερο ιστορικό αξιοπιστίας και την υψηλότερη φροντίδα, η S-Class του 2008 είναι ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα δύο δεκαετίες ζωής. Οποιοσδήποτε υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να κάνει προσεκτική έρευνα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει, διασφαλίζοντας ότι το πρόγραμμα συντήρησης έχει ακολουθηθεί αυστηρά από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Ωστόσο, αν αγοράσετε ένα αυτοκίνητο που έχει φροντιστεί καλά και συνεχίζει να παραμένει σε καλή κατάσταση, είναι πολύ πιθανό να έχετε μια θετική εμπειρία ιδιοκτησίας.