Η Nissan επιδεικνύει τις δυνατότητες του συστήματος e-4ORCE (τεχνολογία τετρακίνησης), ειδικά σχεδιασμένου για ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα, στους παγωμένους δρόμους της Φινλανδίας, γνωστής ως η Χώρα των Χιλίων Λιμνών.

Επιδεικνύοντας τις μεγάλες δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας σε παγωμένα εδάφη, το X-Trail e-POWER e-4ORCE και το 100% ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE διασχίζουν ομαλά διαδρομές εντός και εκτός δρόμου καθώς και μια συναρπαστική διαδρομή πάνω σε παγωμένες λίμνες με φόντο το περίφημο Βόρειο Σέλας.

Τόσο για καθημερινούς επιβάτες όσο και για περιπετειώδεις ταξιδιώτες, το e-4ORCE προσαρμόζεται για βέλτιστη απόδοση σε πάγο, χιόνι και δύσκολες συνθήκες εδάφους. Ο στιβαρός έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς.

Το e-4ORCE διαθέτει επίσης αναγεννητική κατανομή πέδησης ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει επίσης ότι, το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, ώστε ο καθένας να μπορεί να αισθάνεται άνετα, περίπου σαν επαγγελματίας οδηγός αγώνων.

Μεγάλη ροπή και εντυπωσιακή επιτάχυνση

Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 ίππων με έναν μπροστινό κινητήρα 204 ίππων (ροπή 330 Nm) και έναν πίσω κινητήρα 136 ίππων (ροπή 195 Nm). Το σύνολο καταφέρνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD.

Το Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 306 ίππους με ροπή έως και 600 Nm. Αυτό δημιουργεί επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Βελτιωμένη πρόσφυση

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα ομοιόμορφα κατανεμημένου σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Οι οδηγοί ακολουθούν εύκολα την επιδιωκόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση του τιμονιού αποφεύγοντας άνετα την υποστροφή.

Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος διπλού κινητήρα και των δυνατοτήτων διανυσματικής ροπής πέδησης, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, είτε ο δρόμος είναι βρεγμένος, ολισθηρός, με βρεγμένα φύλλα, είτε καλυμμένος με χιόνι ή πάγο. Το κλειδί για την σταθερότητα του οχήματος στο δρόμο είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος με το σύστημα διπλού κινητήρα, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10000ο του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Απόλυτος έλεγχος και άνετη οδήγηση

Το σύστημα επιτυγχάνει λιγότερη κλίση προς τα εμπρός χάρη στην αναγεννητική κατανομή πέδησης για φυσική αίσθηση άνεσης. Η κλίση μειώνεται ελέγχοντας την ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Και το σύστημα διπλού κινητήρα σημαίνει μεγαλύτερο επίπεδο δέσμευσης αναγεννητικής ενέργειας, βελτιστοποιώντας έτσι την απόδοση του οχήματος σε κάθε ευκαιρία.