Έκκληση από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών προς τους επιβάτες για τα voucher

«Δεχθείτε τα πιστωτικά κουπόνια αντί να ζητάτε επιστροφές χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν»


ΚΟΣΜΟΣ
13:30
15/07/2020
Έκκληση από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών προς τους επιβάτες για τα voucher
2
loading

Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν «γονυπετείς» τη βοήθεια των επιβατών, τους οποίους καλούν να δεχθούν πιστωτικά κουπόνια (voucher) αντί να ζητούν επιστροφές χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, δήλωσε σήμερα ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.

«Ζητούμε τη βοήθεια των επιβατών (...), είναι αλήθεια, και τη ζητούμε γονυπετείς», δήλωσε ο ντε Ζινιάκ μιλώντας στο BFM Business όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αεροπορικές εταιρείες, υποστηριζόμενες από τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τις ακυρωθείσες πτήσεις μόνο «με τη μορφή των voucher», υποσχόμενες παράλληλα αποζημίωση σε μετρητά, εφόσον οι καταναλωτές το απαιτούν, αλλά έπειτα από τουλάχιστον εννέα μήνες ώστε να προφυλάξουν τα οικονομικά τους που έχουν πληγεί από την κρίση. Οι ευρωπαϊκοί κανόνες δίνουν ωστόσο στους επιβάτες το δικαίωμα να απαιτούν να γίνεται η επιστροφή των χρημάτων τους μέσα σε δύο εβδομάδες.

Η θέση αυτή των επιχειρήσεων του τομέα δέχθηκε επίθεση από ενώσεις υπεράσπισης των καταναλωτών. Επίσης οι Βρυξέλλες άρχισαν στις αρχές Ιουλίου μια διαδικασία επί παραβάσει έναντι δέκα χωρών της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, για να υπερασπισθούν το δικαίωμα των ταξιδιωτών να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση ματαίωσης των ταξιδιών τους εξαιτίας του κορονοϊού.

«Προσπαθούμε να μας δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να δίνουμε voucher για να αναβάλλουμε την επιστροφή των χρημάτων», δήλωσε σήμερα ο Ζινιάκ, αναγνωρίζοντας πως πρόκειται για μια «δύσκολη» θέση, την οποία «δεν εκτιμούν όλοι».

«Γιατί το ζητήσαμε αυτό; Όχι από ευχαρίστηση. Η δραστηριότητά μας είναι μάλλον να καλοπιάνουμε τους επιβάτες και να μην τους δημιουργούμε δυσκολίες και προβλήματα, ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα. Όμως (...) τα οικονομικά των εταιρειών βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης καταστροφής», εξήγησε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Parkis

    Έχασα 8 εισιτήρια μέσα στο Μάρτιο και τον Απρίλιο.
    Aegean προς και από τη Ρωσία 2 ταξίδια 2 ατόμων.
    Τους είχα πάρει νωρίτερα, οταν κατάλαβα οτι κινδυνεύουν οι πτήσεις, και με το πιο ειρωνικό και υπεροπτικό ύφος μου απαντούσαν ότι πρέπει να πληρώσω περίπου 70 ευρώ για την αλλαγή του καθε εισιτηρίου και μόνο εντός 8 μηνών τα νεα ταξίδια που δε με βόλευε καθόλου.
    Αποφάσισα οτι θα τα χάσω αλλά δε θα υποκυψω στον εκβιασμό.
    Τελικά οι πτήσεις ακυρώθηκαν όλες.
    Μου έστειλαν μειλ αν επιθυμώ δωρεάν αλλαγή για μέχρι και ένα χρόνο αυτή τη φορά.
    Φυσικά είπα επιστροφή χρημάτων. Τα χρήματα φυσικά ποτέ δε μου γύρισαν.
    Όταν τελείωσε η καραντίνα ζήτησα να εκδοθούν εισιτήρια με την ίδια εταιρεία για άλλους προορισμούς ώστε να μη πάρω χρήματα πίσω και να συμψηφιστουν τα χρήματα με εισιτήρια για άλλους προορισμούς.
    Πάλι ειρωνεία και χλευασμός από όποιον σήκωνε το τηλέφωνο και άκουγε το αίτημά μου.
    Τώρα γονυπετείς παρακαλάνε για αυτό που αιτουμουν.
    Τι να τους πω αναρωτιέμαι;
    Να τι θα πω: Καταστροφή έπεται της έπαρσης.
    Εγώ έχασα κάποια λεφτά. Μέτριο προς μικρό το κακό. Αυτοί καταστρέφονται λόγω της έπαρσης και της αδιαλλαξίας τους. Μέτριο προς μεγάλο το κακό.

    1. avatar fsocratous

      Μπορειτε ακομα να διεκδικήσετε τα λεφτα σας. Δεν εχει τελειωσει τιποτα. Η Ευρωπαικη Οδηγια ειναι σαφης: Under EU rules, travellers have the right to choose between vouchers or cash reimbursement for cancelled transport tickets (plane, train, bus/coach, and ferries) or package travel.

      Παραθετω το σχετικο link: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_854?fbclid=IwAR0kb-S8q7sWM6z4kxyNxpiojaW-vgzIsbrK12J0PAW7m4QaRxdSW0cc9r0

      Εγω προχωρησα σε 2 καταγγελειες εναντιον συγκεκριμενης αεροπορικης εταιρειας:
      1. Μεσω της τραπεζας μου εκανα dispute το transaction που πληρωσα με την πιστωτικη μου καρτα για υπηρεσιες τις οποιες δεν εχω λαβει.
      2. Μπορειτε να αποταθειτε στο Τμημα Πολιτικης Αεροποριας της χωρας στην οποια εγινε η ακυρωση της πτησης. (Αν το ταξιδι ηταν απο Ελλαδα προς Ρωσια, και η ακυρωση εγινε στην Ελλαδα τοτε στο Τμημα Πολιτικης Αεροποριας στην Ελλαδα. Αν το ταξιδι ηταν απο Ρωσια προς Ελλαδα τοτε το αναποδο)

      Στο τελος πηρα πισω τα λεφτα μου.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει