Ξεκίνησε πριν από λίγο η επιχείρηση ανόρθωσης και ρυμούλκησης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, το οποίο ναυάγησε την 13η Ιανουαρίου του 2012 στα ανοικτά του νησιού Τζίλιο της κεντρικής Ιταλίας.

Η έναρξη της επιχείρησης καθυστέρησε κατά περίπου τρεις ώρες, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή. Στην προσπάθεια ανόρθωσης του κρουαζιερόπλοιου μήκους 289 μέτρων συμμετέχουν 500 μηχανικοί διαφόρων εθνικοτήτων, ενώ η επιχείρηση αυτή εκτιμάται ότι θα στοιχίσει συνολικά 600 εκατ. ευρώ.

Μέχρι αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, το Concordia έχει μετακινηθεί κατά τρεις μοίρες, κάτι που σημαίνει ότι έχει αρχίσει να επιτυγχάνεται η απομάκρυνσή του από τα βράχια στα οποία είχε βρει την νύχτα του ναυαγίου, πριν είκοσι από μήνες.

Στο τέλος της συγκεκριμένης φάσης της επιχείρησης το κρουαζιερόπλοιο θα έχει μετακινηθεί κατά 60 μοίρες και θα έχει επανέλθει, με τον τρόπο αυτό, σε οριζόντια θέση. Συνολικά για την κατασκευή των ατσάλινων βάσεων και νημάτων που τραβούν το Costa Concordia, χρησιμοποιήθηκαν τριακόσιες χιλιάδες τόνοι χάλυβα, που αντιστοιχούν στο τετραπλάσιο του μετάλλου με το οποίο οικοδομήθηκε ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι.

Οι ξένοι και οι Ιταλοί δημοσιογράφοι που παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη της επιχείρησης ανόρθωσης ξεπερνούν τους 500, ενώ μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι πρόκειται για μοναδική προσπάθεια, από την στιγμή που δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν η μετακίνηση ενός πλοίου τόσων μεγάλων διαστάσεων.