Η βρετανική κυβέρνηση εξέφρασε τη λύπη της για τη διαφήμιση της Αργεντινής με αφορμή τους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, στην οποία εμφανίζεται ο αρχηγός της εθνικής ομάδας χόκεϊ επί χόρτου της χώρας να προπονείται στα σκαλοπάτια ενός βρετανικού μνημείου στα διαφιλονικούμενα νησιά Μαλβίνας, ή Φόκλαντ.

Το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι η διαφήμιση, για την οποία φέρεται ότι έδωσε την έγκρισή της η πρόεδρος της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντες, είναι μια απόπειρα του Μπουένος Άιρες να «εκμεταλλευτεί και να πολιτικοποιήσει» τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012.

«Λυπούμαστε γι’ αυτή την προσπάθεια της Αργεντινής να εκμεταλλευτεί τους Αγώνες. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν να κάνουν με τον αθλητισμό και όχι με την πολιτική. Επίσης είμαστε έκπληκτοί από την έλλειψη ευαισθησίας και σεβασμού που επιδεικνύουν οι δημιουργοί της διαφήμισης, οι οποίοι χρησιμοποίησαν ένα μνημείο πολέμου στα Φόκλαντς ως σκηνικό», δήλωσε μια εκπρόσωπος του βρετανικού υπουργείου.

Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο βρετανός υπουργός Εξωτερικών Ουίλιαμ Χέιγκ χαρακτήρισε το σποτ «διαφημιστικό κόλπο», το οποίο δεν θα γίνει δεκτό από τις χώρες που θα πάρουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η διαφήμιση δείχνει τον Φερνάντο Σίλμπερμπεργκ, αρχηγό της εθνικής χόκεϊ επί χόρτου της Αργεντινής, να προπονείται στα σκαλοπάτια ενός μνημείου πολέμου στο Πορτ Στάνλεϊ, πρωτεύουσα των νησιών Μαλβίνας/Φόκλαντ, το οποίο έχει ανεγερθεί για να τιμήσει τους βρετανούς ναύτες που έχασαν τη ζωή τους πολεμώντας εναντίον του γερμανικού στόλου στον νότιο Ατλαντικό στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Το διαφημιστικό σποτ, που διαρκεί 90 δευτερόλεπτα, λέει ότι ο αθλητής προετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς του 2012 που θα διεξαχθούν στο Λονδίνο στο «έδαφος της Αργεντινής».

«Για να αγωνιστούμε σε βρετανικό έδαφος, προπονούμαστε σε αργεντίνικο έδαφος», αναφέρει στο τέλος η διαφήμιση.

Ο Χέιγκ επεσήμανε σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky News: «Η Αργεντινή είχε κάποιες αποτυχίες στον διπλωματικό τομέα τις τελευταίες εβδομάδες. Πιστεύω ότι αυτό που συμβαίνει είναι ότι ψάχνουν ένα-δύο διαφημιστικά κόλπα για να αναπληρώσουν γι’ αυτές τις αποτυχίες ή να σώσουν με κάποιο τρόπο λίγη από την αξιοπρέπειά τους».

«Όμως δεν πιστεύω ότι η απόπειρά τους να εκμεταλλευτούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες για πολιτικούς σκοπούς θα γίνει δεκτή από τις άλλες χώρες», πρόσθεσε ο Χέιγκ.

Ο Σίλμπερμπεργκ έχει δηλώσει ότι η διαφήμιση γυρίστηκε «μυστικά» στα νησιά πριν από μερικές εβδομάδες, στη διάρκεια ενός μαραθωνίου στον οποίο πήραν μέρος πολλοί αργεντινοί βετεράνοι του πολέμου του 1982.

«Η ιδέα ήταν να περάσουμε το μήνυμα ότι οι Μαλβίνας ανήκουν στην Αργεντινή. Πέρασα μια ολόκληρη εβδομάδα τρέχοντας στο νησί. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία γιατί γύρω μας ήταν βετεράνοι πολέμου», είχε δηλώσει ο αθλητής στον ραδιοφωνικό σταθμό Cadena 3.