Το «Doomsday Plane» γνωστό και ως «Nightwatch», είναι ένα θηριώδες Boeing E-4B που αποτελεί το καταφύγιο του Τζο Μπάιντεν και του εκάστοτε Αμερικανού προέδρου σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρηνικός πόλεμος.

Από το 1973 μέχρι και σήμερα έχουν κατασκευαστεί ελάχιστα και σύμφωνα με το Insider πάντα υπάρχει ένα σε ετοιμότητα, σε περίπτωση που χρειαστεί. Κοστίζει 223 εκατομμύρια δολάρια και θεωρείται ισχυρότερο από το Air Force One που χρησιμοποιούν οι πρόεδροι των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτίσει ο αμερικανός στρατός, σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρηνικός πόλεμος ή αντίστοιχη απειλή, η αμερικανική κυβέρνηση θα φυγαδευτεί στο συγκεκριμένο αεροσκάφος και θα βρίσκεται στον αέρα, ώστε να μπορεί να διοικήσει από εκεί.

Το αεροπλάνο διαθέτει τρία επίπεδα, με το πρώτο να φιλοξενεί αίθουσα συνεδριάσεων, στο δεύτερο το προσωπικό και ειδικά εκπαιδευμένους στρατιώτες, ενώ στο τρίτο επίπεδο βρίσκεται το γραφείο και το υπνοδωμάτιο του προέδρου.

Έχει χωρητικότητα 112 επιβατών και μπορεί να πετάξει 12 ώρες συνεχόμενα χωρίς ανεφοδιασμό, ενώ μπορεί να πάρει καύσιμα στον αέρα σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο. Ωστόσο, κάθε πτήση του είναι ιδιαίτερα ακριβή και συγκεκριμένα κοστίζει 159.529 δολάρια την ώρα, με αποτέλεσμα να μην έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν ποτέ.

Γιατί είναι ιδιαίτερο

Το Interesting Engineering αναφέρει ότι το «Doomsday Plane» είναι κατασκευασμένο για να αντέχει τις εκρήξεις πυρηνικών όπλων, ενώ διαθέτει αναλογικό πιλοτήριο, καθιστώντας πιο δύσκολο μεν τον χειρισμό του, αλλά προστατεύοντας το από ηλεκτρομαγνητικές επιθέσεις.

Επίσης, βρίσκεται σε ετοιμότητα όλο το 24ωρο και τις 365 ημέρες του χρόνου, ενώ η αμερικανική κυβέρνηση αν και αποδέχεται την ύπαρξη του, αρνείται επίτηδες να συζητήσει το οτιδήποτε, με όλες τις πληροφορίες να υπάρχουν από τρίτα πρόσωπα.

Μάλιστα, επειδή είναι ιδιαίτερο αεροπλάνο και κατασκευασμένο για ένα υπερβολικά ακραίο σενάριο, το 2009 οι ΗΠΑ σχεδίαζαν να το αποσύρουν. Όμως, ο τότε υπουργός Άμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς ακύρωσε την απόφαση, υποστηρίζοντας ότι «έχει τόσο μοναδικές δυνατότητες».

Έκτοτε, οι ΗΠΑ ανανέωσαν τις συμβάσεις με την Boeing, με στόχο από το 2020 και μετά να ανανεώσει τον στόλο των «Doomsday Plane», καθώς σχεδόν όλα ήταν κατασκευασμένα πριν το 2000.