Για πρώτη φορά, ο Saint Laurent αναδεικνύεται ως το πιο hot brand στη βιομηχανία της μόδας, σύμφωνα με τη νέα έκθεση The Lyst Index για το τρίτο τρίμηνο του 2025, η οποία καλύπτει την περίοδο Ιουλίου έως Σεπτεμβρίου. Η εμβληματική γαλλική φίρμα, γνωστή για τη διαχρονική της κομψότητα και τον σικ μινιμαλισμό της, κατάφερε να εκτοπίσει από την κορυφή τη Miu Miu, η οποία βρισκόταν σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα τα τελευταία χρόνια.
Η Miu Miu, που είχε μετατραπεί τα τελευταία δύο χρόνια στο απόλυτο “It brand” της Gen Z με τις micro-mini φούστες, τα preppy πλεκτά και τα ρετρό γοητευτικά looks, περιορίστηκε αυτή τη φορά στη δεύτερη θέση ως μια ένδειξη ότι η δυναμική της μόδας αλλάζει συνεχώς, με νέους παίκτες να ανεβαίνουν και άλλους να επαναπροσδιορίζονται.
Η φετινή κατάταξη του Lyst Index αντικατοπτρίζει τις έντονες ανακατατάξεις που επικρατούν στη μόδα, κυρίως λόγω των αλλαγών σε καλλιτεχνικές διευθύνσεις, νέων στρατηγικών λανσαρισμάτων και viral προϊόντων στα social media.
Η Loewe, που στο προηγούμενο τρίμηνο βρισκόταν στη δεύτερη θέση, υποχώρησε έξι θέσεις και βρίσκεται πλέον στην όγδοη, παρά το γεγονός ότι παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά brands στο χώρο του design και του craftsmanship. Αντίθετα, η Cos σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο τεσσάρων θέσεων, φτάνοντας στην τρίτη θέση, επιβεβαιώνοντας πως η σύγχρονη, προσιτή πολυτέλεια έχει κερδίσει έδαφος. Την πεντάδα των πιο hot brands συμπληρώνουν οι The Row και Coach, στις τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, ενώ η Prada κατέλαβε την έκτη, υποχωρώντας ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Η λίστα του Lyst δεν αποκαλύπτει μόνο ποια brands έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, αλλά και ποια προϊόντα καθόρισαν τις τάσεις του καλοκαιριού.
Στην κορυφή των πιο δημοφιλών προϊόντων βρέθηκαν οι Flip-Flops της Havaianas, που είδαν αύξηση 34% στη ζήτηση, αποδεικνύοντας ότι τα απλά, comfort κομμάτια μπορούν να γίνουν fashion statement όταν συνδυαστούν σωστά. Το δεύτερο πιο επιθυμητό προϊόν ήταν το Le Loafer του Saint Laurent, που κατέγραψε 66% αύξηση στις μηνιαίες αναζητήσεις ως μια κλασική, διαχρονική πρόταση που αντικατοπτρίζει τη νέα, πιο κομψή και quiet luxury κατεύθυνση του brand.
Ακολούθησαν το Chunky Cashmere Sweater της Cos, στην τρίτη θέση, το Eel Loafer των The Row στην τέταρτη, και το Pierced Nipple Bra της Skims, στην πέμπτη, το οποίο σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 69% στις αναζητήσεις τον Αύγουστο, χάρη και στις viral εμφανίσεις της Kim Kardashian.
Στην ένατη θέση των πιο πολυσυζητημένων προϊόντων της σεζόν βρέθηκε το Striped Midi Dress της Polo Ralph Lauren, το οποίο έγινε αντικείμενο μεγάλης συζήτησης μετά την εμφάνιση της Taylor Swift, που το φόρεσε κατά την ανακοίνωση των αρραβώνων της με τον Travis Kelce. Η στιγμή έγινε viral, ανεβάζοντας τις αναζητήσεις για το brand και συμβάλλοντας στην άνοδο του Ralph Lauren κατά δύο θέσεις στο συνολικό ranking. Πρόκειται για ένα ακόμη παράδειγμα του πώς οι pop culture στιγμές και οι διάσημες εμφανίσεις επηρεάζουν πλέον άμεσα τη δυναμική των οίκων μόδας.
Η άνοδος του Saint Laurent στην κορυφή του Lyst Index δεν είναι τυχαία. Με τη σταθερή αισθητική του Anthony Vaccarello, που συνδυάζει την κλασική παριζιάνικη φινέτσα με μια σέξι, δυναμική ενέργεια, ο οίκος έχει καταφέρει να παραμείνει πιστός στην ταυτότητά του ενώ παράλληλα μοιάζει πιο σύγχρονος από ποτέ. Από τα tailored blazers μέχρι τα iconic Le 5 à 7 bags και τα loafers που έγιναν αντικείμενο πόθου, ο Saint Laurent ενσαρκώνει σήμερα αυτό που οι καταναλωτές αναζητούν, δηλαδή διαχρονικότητα με χαρακτήρα, πολυτέλεια χωρίς υπερβολές, κομψότητα με άποψη.