Οι χρήστες του Pinterest που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τα εμβόλια, θα παραπέμπονται στα αποτελέσματα εθνικών και διεθνών οργανισμών υγείας. Η κίνηση αυτή έρχεται ως μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση σχετικά με το σημαντικό αυτό θέμα στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μια δραστική προσπάθεια να ρυθμιστεί το περιεχόμενο στο Pinterest. Τα social media αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες επικρίσεις, επειδή προωθούν λανθασμένο και παραπλανητικό περιεχόμενο, ακόμη και κατά των εμβολίων.

Η Pinterest Inc ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη 28 Αυγούστου, ότι πλέον όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση με τις λέξεις κλειδί «ιλαρά», «ασφάλεια εμβολίων» ή άλλους ιατρικούς όρους θα βλέπει στα αποτελέσματα αναρτήσεις από οργανισμούς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων (AAP) και το Δίκτυο Ασφάλειας Εμβολίων (VSN), το οποίο έχει δημιουργήσει ο ΠΟΥ.

«Σε γενικές γραμμές στα θέματα υγείας οι παραπλανητικές πληροφορίες είναι πιο προσβάσιμες και ελκυστικές οπτικά σε σχέση με επιστημονικά άρθρα για τα πλεονεκτήματα του εμβολιασμού», σχολίασε η Ιφεόμα Οζόμα, στέλεχος της εταιρείας.

Ο ΠΟΥ έχει εντάξει το αντιεμβολιαστικό κίνημα στις δέκα απειλές για την παγκόσμια υγεία για το 2019, επικαλούμενος την επανεμφάνιση ασθενειών όπως η ιλαρά. Η εμπιστοσύνη στα εμβόλια είναι μεγαλύτερη στις φτωχές χώρες, αλλά μικρότερη στις πιο πλούσιες, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα του ινστιτούτου Gallup που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Ιούνιο.

Όπως σημειώνει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ανακοίνωση του Pinterest ακολουθεί την απόφασή του νωρίτερα φέτος να εμποδίζει όλες τις αναζητήσεις για πληροφορίες για τα εμβόλια.

Τον Μάρτιο το Facebook ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τη βαθμολογία κάποιων ομάδων και σελίδων, κάτι που σημαίνει ότι θα εμφανίζονται σπανιότερα στο news feed των χρηστών, οι οποίες διαδίδουν λανθασμένες πληροφορίες για τα εμβόλια, ενώ απορρίπτει και τις διαφημίσεις με αντίστοιχο περιεχόμενο.

Και το YouTube της Google σταμάτησε πέρυσι να μεταδίδει διαφημίσεις σε βίντεο με αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο, επικαλούμενο την πολιτική του που απαγορεύει το επικίνδυνο και βλαπτικό περιεχόμενο.

Ωστόσο, στο Instagram εξακολουθεί να εμφανίζεται αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο.