Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας για τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, αναφέρθηκε στον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά λέγοντας πως χωρίς της συμμετοχή του, το συγκεκριμένο έργο δεν θα είχε υλοποιηθεί.

Παίρνοντας τον λόγο, μετά τον Αντώνη Σαμαρά, ο πρωθυπουργός είπε ότι «ένα έργο που είχε γίνει γεφύρι της Άρτας έρχεται η ώρα να υλοποιηθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «αυτή η επένδυση δεν δημιούργησε μόνο θέσεις εργασίας αλλά συμπαρέσυρε την ανάπτυξη σε όλη την περιοχή».

Ο πρωθυπουργός, είπε ακόμα ότι το «όραμα της κυβέρνησης εκπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο στην Καλαμάτα και την Μεσσηνία. Είναι ένα σημαντικότατο έργο το οποίο δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση. Δεν θα είχε φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς την συμμετοχή και τον ενδιαφέρον του Αντώνη Σαμαρά. Είναι δικό του το έργο και σε δύσκολες συγκυρίες ολοκλήρωσε τις μελέτες και για 4 χρόνια η τύχη του έργου όπως και πολλών άλλων αγνοείτο.

Η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει την ιστορία της προηγουμένης δεκαετίας. Μια κυβέρνηση προσπάθησε να κρατήσει την χώρα όρθια στα πόδια της και έπεσε όταν ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής την έριξαν. Και ήρθαν στην εξουσία τάζοντας τον ουρανό με τ’ άστρα. Και έρχονται και μας λένε ότι μας έβγαλαν από τα μνημόνια. Ποια μνημόνια; Το 2014 η διαφορά που χώριζε την κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη. Το τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς και τσάκισε τις συντάξεις ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ».

Το μεγαλύτερο οδικό έργο στη νότια Πελοπόννησο

Το έργο για τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ από την Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καταδεικνύει την δυναμική συμβολή του Ομίλου INTRAKAT στην αναπτυξιακή εθνική στρατηγική, με την κατασκευή κρίσιμων υποδομών.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στην νότια Πελοπόννησο, όπου ένας νέος σύγχρονος άξονας θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο σύντομα θα αναβαθμιστεί.

Πρόκειται για έργο υποδομής με καθοριστική σημασία για την τοπική κοινωνία καθώς θα αναβαθμίσει καίρια τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους μετακίνησης.

Εκτός από τη βελτιωμένη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ο νέος οδικός άξονας θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Το έργο θα ενισχύσει σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, θα στηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα και παράλληλα θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και την ποιότητα ζωής στην περιοχή.


Σημειώνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή – αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 49 χλμ και συγκεκριμένα τα τμήματα:

  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος, συνολικού μήκους 16,4km.
  • Ριζόμυλος – Πύλο, μήκους 24,4km.
  • Πύλος – Μεθώνη, μήκους 7,9km

Επίσης, υπάρχουν και πολλά συνοδευτικά έργα όπως, ανισόπεδοι και ισόπεδοι κόμβοι, ανισόπεδες άνω και κάτω διαβάσεις, παράπλευρα οδικά δίκτυα, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης, ενώ το επόμενο διάστημα θα γίνει η εγκατάσταση των εργοταξίων για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του.