Το περιστατικό με τον ξυλοδαρμό μαθητή από συμμαθητές του στην Αθήνα είναι όπως η κορυφή ενός βουνού που ξεπροβάλλει μέσα από τα σύννεφα. Το βουνό είναι η καθημερινή σχολική βία, με εκατοντάδες περιστατικά σωματικής και λεκτικής βίας και τα σύννεφα είναι το πέπλο της σιωπής των θυμάτων.

Άρθρο της Έλενας Ράπτη, βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, στο newsbeast.gr

Κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται ήσυχος πιστεύοντας πως το bullying συμβαίνει μόνο όταν γίνεται θέμα στα δελτία ειδήσεων. Δυστυχώς συμβαίνει καθημερινά στη σκληρή σχολική κοινωνία, με δεκάδες μαθητές να ζουν μια τραγική καθημερινότητα, που μόνο στην κατάθεση ψυχής ενός θύματος μπορεί να περιγραφεί. Πιο σκληρή και από την ίδια την πράξη των μαθητών που ξυλοκόπησαν τον συμμαθητή τους ενδεχομένως να είναι η άποψη του ανώνυμου μαθητή που μίλησε στο ρεπορτάζ τηλεοπτικού καναλιού σχεδόν συμψηφίζοντας τις πράξεις θύματος και θυτών και άρα δικαιολογώντας τη βία ως νόμιμη αντίδραση.

Η σχολική κοινότητα έχει μπροστά της πολλή δουλειά. Tο «Stop bullying» πρέπει να γίνει διδακτέο μάθημα μαζί με το σεβασμό στην προσωπικότητα, την αποδοχή του διαφορετικού, το σπάσιμο της σιωπής των θυμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο ανακοίνωσε άμεσα έναν νέο θεσμό για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών, τον «Δάσκαλο Εμπιστοσύνης», στον οποίο θα καταφεύγουν τα παιδιά, είτε ατομικά είτε ομαδικά, για οποιοδήποτε πρόβλημα απασχολεί τους ίδιους ή συμμαθητές τους, με σκοπό ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές να έχουν μια σχέση εμπιστοσύνης που θα οδηγεί στην επίλυση πολλών προβλημάτων της σχολικής καθημερινότητας.

Επίσης, ανακοινώθηκε ότι από τον Σεπτέμβριο θα εισαχθούν νέες θεματικές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνουν ειδικές θεματικές για το πρόβλημα αντιμετώπισης της σχολικής βίας, σε μια προσπάθεια να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας μας, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού, κυρίως ανάμεσα στα παιδιά του γυμνασίου και του δημοτικού.

Η επιβολή σχολικών ποινών στους θύτες μέσα στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των αναγκών μιας επιτυχημένης κοινωνικοποίησης είναι παιδαγωγικό μέτρο και είναι αναγκαίο. Πιο αναγκαίο όμως είναι να αποτρέψουμε τα παιδιά από το να γίνουν θύτες. Και αυτό είναι από μόνο του μια πρόκληση για γονείς, σχολείο και πολιτεία.