Η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού που «βαρυγκωμεί» μπορεί να προέλθει μέσα από τις παραδόσεις, τους θρύλους, τους μύθους και τις διηγήσεις, με νεράιδες, βασιλιάδες και μούσες της αρχαιότητας, που χάνονται στα βάθη των αιώνων.

Ο άγνωστος αυτός πολιτιστικός πλούτος, που συναντάται σε κάθε περιοχή της ελληνικής επικράτειας, σε περίπτωση που αξιοποιηθεί κατάλληλα, μπορεί να συναρπάσει και να «μαγέψει» εκατομμύρια ξένους τουρίστες και να τους οδηγήσει στη χώρα μας.

Και όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, για να αναδειχθεί ο ανεξάντλητος αυτός πολιτιστικός θησαυρός, δε χρειάζονται υποδομές, δανειοδοτήσεις από τράπεζες και νομοθετήματα.
Βρίσκεται «κρυμμένος» μέσα σε σπηλιές, σε άγρια φαράγγια, σε δάση και πηγές και τον γνωρίζουν πολύ καλά οι κάτοικοι κάθε περιοχής. Αρκεί να αναζητηθεί από τους ειδικούς.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, οικονομολόγος Θόδωρος Βλασσόπουλος, μιλώντας από το βήμα του 3ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού, που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 26ης έκθεσης «Philoxenia» παρότρυνε τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό στην Ελλάδα να αναδείξουν τη μοναδική αυτή διάσταση που διαθέτει η Ελλάδα και να τη διαδώσουν στο εξωτερικό.

Ο κ. Βλασσόπουλος είπε ότι σε κάθε νομό, σε κάθε περιφέρεια της χώρας θα πρέπει να ερευνηθούν, σε επιστημονικό επίπεδο και να καταγραφούν οι θρύλοι, οι παραδόσεις και τα μνημεία.

Σε κάθε περιοχή, που υπάρχουν αυτά τα χαρακτηριστικά να τοποθετηθούν καλαίσθητες επιγραφές, ενώ ταυτόχρονα να αναγραφούν αυτές οι ιστορίες στις ετικέτες των επώνυμων προϊόντων κάθε περιοχής.

Όπως εξήγησε, για παράδειγμα, στις μοναδικές σε ποιότητα ελιές «θρούμπες» της Θάσου, που εξάγονται και στο εξωτερικό, θα μπορούσε να αναγραφεί μια διήγηση, ένας θρύλος από το νησί του Βορείου Αιγαίου.

Αντίστοιχα, ο μύθος του Μινόταυρου στη συσκευασμένη ξυνομυζήθρα ή στο δοχείο ελαιολάδου Κρήτης, ή στα μοναδικά προϊόντα της Ηλείας ο μύθος με τον «ερωτευμένο» ποταμό Αλφειό, κ.ο.κ.

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο γενικός γραμματέας στη γραμματεία Μακεδονία – Θράκης Γιώργος Χατζηκωνσταντίνου επισήμανε ότι ο όρος ανάπτυξη στην ελληνική οικονομία δε θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στην αύξηση του ΑΕΠ, αλλά μεταξύ άλλων και στην κοινωνική προστασία, στην αντιμετώπιση της ανεργίας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Αναφέρθηκε στο νέο αναπτυξιακό νόμο, ενώ επισήμανε ότι η Ελλάδα με τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών θα μπορούσε να κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς με την υποδοχή τουριστών που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.

Εξάλλου, ο ερευνητής στο ΚΕΠΕ, επιστημονικός συνεργάτης στο NYU Stern Business School των ΗΠΑ και παρατηρητής στην επιτροπή χρηματοπιστωτικών αγορών ΟΟΣΑ, Νίκος Γεωργικόπουλος αναφέρθηκε στο πρόβλημα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, λόγω των δυσμενών όρων στις δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες.

Είπε ότι σε περίπτωση που τράπεζες συνέχιζαν να δανείζουν στους ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων, με το ρυθμό που δάνειζαν πριν ξεσπάσει η κρίση, τότε θα έπρεπε να διαθέσουν 2,2 δισ. ευρώ επιπλέον.
Για να διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες που δανειοδοτήθηκαν ήδη τα προηγούμενα χρόνια και δυσκολεύονται να αποπληρώσουν το χρέος οι τράπεζες θα μπορούσαν να μειώσουν τις δόσεις των δανείων τους μήνες που η τουριστική κίνηση είναι περιορισμένη.