Παίρνοντας την πρώτη νίκη της καριέρας του στην Jerez, o Marc Marquez συνέχισε αμείλικτος τη «τρομοκρατική» του επικράτηση στα MotoGP, οδηγώντας μια κλάση πάνω από κάθε άλλον.

Έτσι είναι πλέον ξεκάθαρο πως πλέον έχουμε τρεις κατηγορίες οδηγών στη μεγάλη κατηγορία: τον Marquez, τους Pedrosa, Lorenzo, Rossi και τους… άλλους.

Έχοντας κερδίσει όλους τους φετινούς αγώνες, ο Marquez βρίσκεται τώρα 28 β. μπροστά από τον 2ο της Βαθμολογίας, το συναθλητή του Dani Pedrosa. Ο περσινός διεκδικητής Lorenzo μετά από 2 εγκαταλείψεις βρίσκεται μόλις στην 5η θέση, με 10 β. λιγότερους από τον Andrea Dovizioso.

Θα ριψοκινδυνεύσουμε να πούμε πως ο μόνος πλέον που μπορεί να παρεμβληθεί ανάμεσα στον τίτλο και τον Marquez είναι ο ίδιος ο Marquez. Παρεμπιμπτόντως αυτή ήταν η 100ή συμμετοχή του μικρού στα GP -και πρόκειται για την πρώτη φορά μετά τον Rossi (2002) που αναβάτης κερδίζει τους 4 πρώτους αγώνες μιας σαιζόν.

Εντυπωσίασε και η αναγεννημένη δυναμική του Valentino Rossi που δεν επέτρεψε σε κανέναν να αμφισβητήσει τη δεύτερη θέση του, έχοντας ρισκάρει (επιτυχημένα) να επιλέξει τη σκληρή γόμα μπροστά.

Η εκκίνηση γέννησε ελπίδες καλού αγώνα, αφού πρώτος πετάχτηκε μπροστά ο Dovizioso, ακολουθούμενος από την «αγία τετράδα». Ο Lorenzo έκανε πάλι μια κακή εκκίνηση, με την Μ1 να σουζάρει διαρκώς, πράγμα που τον ανάγκασε να κόψει και να χάσει έδαφος.

Στην Κ1 ο Dovi βούτηξε πρώτος, αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει τη γραμμή του στην έξοδο και αμέσως τον πέρασαν οι Rossi και Marquez. Σύντομα ο μικρός πέρασε μπροστά, αλλά στην Dry Sac ο Rossi τον πέρασε.

Στην τελευταία στροφή του γύρου ο αναβάτης της Honda ξαναπέρασε, αλλά ο ξεροκέφαλος Doctor του χώθηκε πάλι μπροστά στην Κ1. Στην Dry Sac o Marquez ανταπέδωσε και αυτή τη φορά έμεινε μπροστά.

Για να μην επιτρέψει άλλη αμφισβήτηση, έβαλε το κεφάλι κάτω και με μια σειρά άπιαστων γύρων άνοιξε διαφορά –η οποία έγινε 1 δευτ. στον 6ο γύρο και 3 δευτ. στον 10ο. Η διαφορά έφτασε ως και τα 5 δευτερόλεπτα, αλλά προς το τέλος ο Marc χαλάρωσε και την άφησε να μειωθεί.

Τελικά η σούζα του στον τερματισμό επέτρεψε στον δεύτερο Rossi να περάσει τη γραμμή μόλις 1,5 δευτ. πιο πίσω. Ήταν μια άψογη περφορμάνς, με εντυπωσιακή και αλάνθαστη οδήγηση που ωστόσο δεν πρόσφερε κανένα θέαμα στους 117.001 θεατές.

Ευτυχώς για αυτό φρόντισαν περισσότερο οι υπόλοιποι. Ο Rossi είχε στρογγυλοκάτσει στη δεύτερη θέση, κρατώντας πίσω τον Lorenzo και τον Pedrosa που φάνηκε και πάλι να δυσκολεύεται πολύ στο πρώτο μισό του αγώνα.

Ο Rossi έδειχνε να έχει πλεονέκτημα έναντι του Lorenzo, οδηγώντας με ακρίβεια και μένοντας άνετα μπροστά. Επτά γύρους πριν το τέλος ο Pedrosa ένιωσε επιτέλους άνετα πάνω στην RC213V και επιτέθηκε.

Πέρασε εύκολα τον Lorenzo και ρίχτηκε στο κυνήγι του Rossi που απείχε λίγο περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο. Πράγματι τον έπασε, όμως ενώ στον τελευταίο γύρο ετοιμαζόταν να ορμήσει για τη 2η θέση, είχε ένα γλίστρυμα που του κόστισε δέκατα.

Συμβιβάστηκε με την 3η θέση, δηλώνοντας αργότερα ότι θα πρέπει να αλλάξουν το σετάρισμα της Honda, γιατί μάλλον έχουν πάρει λάθος δρόμο. Η μοτοσυκλέτα είναι ρυθμισμένη υπερβολικά προς την καλή απόδοση στους τελευταίους γύρους, με αποτέλεσμα να μην οδηγείται εύκολα στην αρχή και να μένει πολύ πίσω.

Εφτά δευτερόλεπτα από το βάθρο τερμάτισε απογοητευμένος και ο Jorge Lorenzo, μην έχοντας κανέναν λόγο για να γιορτάσει το 200ό GP του και τα γενέθλια των 27 ετών του.

Κατηγόρησε τη φυσική του κατάσταση για το αποτέλεσμα. Όμως ο δικός του team manager, ο Wilco Zeelenberg δήλωσε ότι ο Jorge είναι πιο fit από πέρυσι, απλά η M1 με λάστιχα που δεν ταιριάζουν στην οδήγηση του Ισπανού και με χειρότερη απόκριση στο γκάζι λόγω της μείωσης του καυσίμου, είναι πολύ πιο κουραστική.

Το σίγουρο είναι πως για φέτος ο Jorge «ξεχνά» τη διεκδίκηση τίτλου. Μετά από μόλις 4 αγώνες βρίσκεται 65 βαθμούς πίσω από τον πρώτο.

Μετά την εντυπωσιακή του εκκίνηση ο Andrea Dovizioso καταστάλλαξε στην 5η θέση όπου όμως δεν βρήκε ησυχία. Αναγκάστηκε από τα μέσα και μετά του αγώνα να αμύνεται διαρκώς έναντι των φιλόδοξων Aleix Espargaro και Alvaro Bautista.

Και οι δύο τον πέρασαν, αλλά ο Ιταλός με πολύ καθαρό κεφάλι τους πολέμησε και ξαναπέρασε, ελέγχοντας με εντυπωσιακό τρόπο την Ducati ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές.

Τελικά 6ος πέρασε τη γραμμή ο Bautista, τερματίζοντας για πρώτη φορά φέτος σε αγώνα! Ο Espargaro πλήρωσε το λάθος που έκανε στους τελευταίους γύρους μονομαχώντας για την 5η θέση, μένοντας τελικά 7ος, μόλις μπροστά από τον φιλόδοξο rookie Bradley Smith. Τη δεκάδα έκλεισαν ο μικρός Espargaro, o Pol, και ο Stefan Bradl.

Πιο πίσω ο Nicky Hayden θριάμβευσε επιτέλους στην εσωτερική κόντρα των Open Honda (11ος). Φανερά εκνευρισμένος ήταν ο Cal Crutchlow, που έκανε τρομερή προσπάθεια για να επιστρέψει με ένα σπασμένο χέρι, για να μείνει στον τρίτο γύρο από φρένα.


Κλώτσησε τη μοτοσυκλέτα και κατόπιν, μιλώντας στους δημοσιογράφους, χρησιμοποίησε κάμποσα «γαλλικά». Θυμίζουμε ότι στο Κατάρ ο Άγγλος είχε μείνει από τεχνική βλάβη. Δεν ξέρουμε γιατί, αλλά φέτος ο Carl μοιάζει να υποφέρει από το «Σύνδρομο Spies». Ένας αγιασμός της ομάδας και μερικά ματόχαντρα δεν θα έκαναν κακό.

Αποτελέσματα αγώνα

1 Marc MARQUEZ Honda 45′ 24’’134
2 Valentino ROSSI Yamaha +1,431
3 Dani PEDROSA Honda +1,529
4 Jorge LORENZO Yamaha +8,541
5 Andrea DOVIZIOSO Ducati +27,494
6 Alvaro BAUTISTA Honda +27,606
7 Aleix ESPARGARO Forward Yamaha +27,917
8 Bradley SMITH Yamaha +27,947
9 Pol ESPARGARO Yamaha +29,419
10 Stefan BRADL Honda +32,872
11 Nicky HAYDEN Honda +35,49
12 Hiroshi AOYAMA Honda +40,083
13 Scott REDDING Honda +43,83
14 Yonny HERNANDEZ Ducati +52,295
15 Hector BARBERA Avintia +54,873
16 Michael LAVERTY PBM +1’06’’182
17 Broc PARKES PBM +1’23’’420

Δεν τερμάτισαν

Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)*
Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici)
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R)
Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici)
Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici)

Δεν ξεκίνησε

Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART)

Βαθμολογία αναβατών μετά από 4 αγώνες

1 Marc MARQUEZ Honda 100
2 Dani PEDROSA Honda 72
3 Valentino ROSSI Yamaha 61
4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 45
5 Jorge LORENZO Yamaha 35
6 Stefan BRADL Honda 30
7 Aleix ESPARGARO Forward Yamaha 30
8 Bradley SMITH Yamaha 28
9 Andrea IANNONE Ducati 25
10 Pol ESPARGARO Yamaha 25
11 Nicky HAYDEN Honda 23
12 Hiroshi AOYAMA Honda 19
13 Scott REDDING Honda 14
14 Yonny HERNANDEZ Ducati 13
15 Alvaro BAUTISTA Honda 10
16 Cal CRUTCHLOW Ducati 10
17 Karel ABRAHAM Honda 8
18 Colin EDWARDS Forward Yamaha 7
19 Danilo PETRUCCI ART 2
20 Hector BARBERA Avintia 2
21 Broc PARKES PBM 1