Μετά την απομάκρυνση του Ing. Phillipo Preziosi, εμβληματικής φυσιογνωμίας μηχανολόγος που σημάδεψε την πρώτη δεκαετία της εταιρείας στα MotoGP, οι Γερμανοί νέοι ιδιοκτήτες του εργοστασίου αναζητούν έναν νέο Τεχνικό Διευθυντή. Μέχρι να τον βρουν όμως, προσπαθούν να ενισχύσουν τα διάφορα τμήματα της Ducati Corse με διάφορα νέα πρόσωπα.

Έτσι έφτασε να εμφανιστεί στο paddock της Ducati στο Mugello ο Αυστραλός Warren Willing. Ο Willing είναι πρώην αναβάτης αγώνων, αλλά ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 δούλευε ως Crew Chief του Wayne Rainey στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha.

Έπειτα ανέλαβε στην Team Roberts τον τομέα Σχεδιασμού Πλαισίων τόσο στην εποχή των δίχρονων GP500 όσο και των τετράχρονων 990 MotoGP. Με τον Kenny Roberts Jr, στέφθηκε πρωταθλητής το 2000 με τη Suzuki. Έμεινε με τους Roberts και στις εποχές Petronas / Modenas και ύστερα ανέλαβε την εξέλιξη των δίχρονων ΚΤΜ 125 και 250.

Ύστερα δούλεψε με την ΜΖ στην Μoto2 από την Ινδιανάπολη του 2011 ως την Jerez 2012 οπότε και έφυγε, αφού η εταιρεία (που τελικά χρεωκόπησε φέτος τον Ιανουάριο) δεν του κατέβαλε τα οφειλόμενα.

Τώρα ο Willing φέρνει στην Ducati Corse την εκτεταμένη γνώση του όσον αφορά τις ιδιότητες των πλαισίων. Ειδικότερα θεωρείται ειδικός στην επίτευξη της χρυσής τομής μεταξύ σταθερότητας και ευκαμψίας, έχοντας ιδιαίτερη αντίληψη για το πώς οι επιλεγμένες ελαστικότητες στο πλαίσιο κάνουν τη μοτοσυκλέτα πιο φιλική.

Η Ducati Desmosedici φορά από το Misano του 2012 ένα πλαίσιο της Suter Racing Technology, έχοντας μάλιστα ζητήσει και υιοθετήσει την τεχνολογία πλαισίων της ελβετικής εταιρείας. Αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι η ύπαρξη σήμερα δύο νέων πλαισίων, τα οποία οδηγεί ο Pirro προσπαθώντας να συλλέξει δεδομένα που θα διευκολύνουν την τελική επιλογή.

Σύμφωνα με τον Chef της Ducati Corser, Bernhard Gobmeier, δεν έχουν ακόμη καταλήξει ποια από τις δύο εκδοχές του νέου πλαισίου είναι η πλέον φέρελπις. «Θεωρητικά, οι δύο πιλότοι μας θα μπορούσαν στην Βαρκελώνη να χρησιμοποιήσουν το νέο πλαίσιο μαζί με το νέο ψαλίδι και τα βελτιωμένα ηλεκτρονικά. Όμως σάς λέω ότι κάτι τέτοιο είναι απίθανο».

Το βέβαιο είναι πλέον ότι η Ducati έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να φέρει μια βελτιωμένη Desmosedici στις πίστες, πιεζόμενη ίσως και από τους χορηγούς της. Και ίσως γι’ αυτό βλέπουμε και παράξενες κινήσεις, όπως η πρόσκληση του Max Biaggi που οδήγησε την GP12 στο Mugello.

Ο Max είναι μεγάλος οδηγός αλλά είχε να ανέβει σε μοτοσυκλέτα MotoGP από το 2006. Τι μπορεί να προσφέρει; Πρόκειται να αναλάβει σαν υπεύθυνος δοκιμών και εξέλιξης, όπως ακούγεται στον ιταλικό Τύπο;

Όπως και νά ‘χει η τελική απόφαση είναι κοντά, ενώ ήδη πολλά έχουν αλλάξει από την εποχή Preziosi – Rossi. «Η μοτοσυκλέτα πρέπει να γίνει πιο φιλική -τελεία και παύλα», τονίζει ο Gobmeier. «Ήδη από το Κατάρ και μετά η GP12 είναι στην πραγματικότητα μια GP12.5».