Πολλά έχουν δοκιμαστεί για την αποφυγή ή θεραπεία του τζετλάγκ. Η μέθοδος του αξιότιμου κυρίου Hideki Hoshikawa είναι από τις πιο ασυνήθιστες.

Ταξίδεψε αεροπορικώς από την Ιαπωνία ως το Λος Άντζελες, συνοδευόμενος από την τελευταία του δημιουργία, συσκευασμένη προσεκτικά στην κοιλιά του ιπτάμενου κήτους. Πέρασε τρέχοντας όλες τις διαδικασίες των αμερικάνικων τελωνείων προλαβαίνοντας στο «τσακ» τη μεγάλη έκθεση L.A. Calendar Bike Show.

Εκεί η δημιουργία του, μια ιδιοκατασκευή με βάση έναν κινητήρα Shovelhead (Φτυαροκέφαλo) Harley Davidson ονόματι Avanzare («Πρόοδος» στα ιταλικά), φρέσκια και ξεκούραστη παρά το ταξίδι των 5.000 χλμ κέρδισε με άνεση τα πρώτα βραβεία των διαγωνισμών Best of Show και AFT Visionary.

Την επόμενη μέρα η Avanzare βρέθηκε στο στούντιο φωτογραφήσεων συνοδεία δύο ημίγυμνων μοντέλων με μικροσκοπικά μπικίνι και ατέλειωτα πόδια. Δεν γνωρίζουμε πώς ένιωσε η μοτοσυκλέτα, πάντως ο αξιότιμος κύριος Hoshikawa, παρότι θα έπρεπε να είναι ξεθεωμένος, δεν έδειξε καμία στιγμή να δυσανασχετεί.

Τριάντα επτά ετών σήμερα ο Hoshikawa, διευθύνει από το 2004 την Asterisk Custom Cycles, ένα μικρό γκαράζ με προσωπικό μόλις τρία άτομα, σε κάποια βορεινή επαρχία της Ιαπωνίας. Η Asterisk ειδικεύεται στη δημιουργία ξεχωριστών μοτοσυκλετών, χτισμένων αποκλειστικά γύρω από κινητήρες HD Shovelhead.

Η ιστορία της Avanzare ξεκίνησε όταν ένας πελάτης ζήτησε τη μετατροπή της μοτοσυκλέτας του, μιας Evo Sportster σε καφέ-ρέισερ. Ο Hoshikawa τον έπιασε στο ψηστήρι και τον έπεισε πως ήθελε κάτι περισσότερο από μια απλοϊκή, συμβατική απομίμηση καφέ ρέισερ. Όχι, ο πελάτης χρειαζόταν κάτι πολύ πιο προχωρημένο –κι αυτό γιατί ο αξιότιμος κύριος Hoshikawa ουδόλως ενδιαφερόταν να ασχοληθεί με ένα μπανάλ, «σύγχρονο» καφέ-ρέισερ. Και είχε δίκιο, πρέπει να παραδεχτούμε, μετά τη θριαμβευτική βράβευση.

Πράγματι η Avanzare είναι εντυπωσιακή και από τις πιο όμορφες ιδιοκατασκευές της περασμένης χρονιάς, όπως λένε όσοι ζουν στον κόσμο του customizing.

Το πρώτο που έκαναν οι άνθρωποι της Asterisk ήταν να περιλάβουν το πλαίσιο του Sportster και να το συμμορφώσουν προς τις σύγχρονες «τάσεις». Το ατσάλινο ψαλίδι με τα δύο αμορτισέρ πετάχτηκε και αντικαταστάθηκε από ένα ενισχυμένο κράμα αλουμινίου, με ενσωματωμένη βάση για μονό αμορτισέρ.

Η σχεδίασή του αντλεί έμπνευση από το αγωνιστικό ψαλίδι των Honda NSR500 Grand Prix. Ένα αμορτισέρ της Öhlins στηρίζει το πίσω μέρος και ένα ανεστραμμένο της ίδιας εταιρείας το εμπρός, προσαρμοσμένο σε θηριώδεις πλάκες λαιμού από μονοκόμματο ελαφρύ κράμα. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα κομμάτια της Avanzare που δεν φτιάχτηκαν μέσα στην Asterisk.

Μετά το τέλος του συμμαζέματος, η κάστερ του πλαισίου είχε ζωντανέψει αισθητά: 24 μοίρες έναντι των κοιμισμένων 29 του μαμίσιου πλαισίου.

Ο Hoshikawa δημιούργησε και νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο που ντουμπλάρει σαν βάση για την τολμηρή ουρά με την οργανική ρευστότητα, για το χωματερό σιλανσιέ της Pro Circuit, και για τον μικρό συλλέκτη των αναθυμιάσεων λαδιού.

Το λάδι του κινητήρα περιέχεται στο χειροποίητη ποδιά – φέρινγκ μπροστά από τα κάρτερ. Η μετακίνησή του εκεί ελευθέρωσε πολύ χώρο στο κέντρο της μοτοσυκλέτας, πράγμα που εκμεταλλεύτηκε ο Hoshikawa για να προσδώσει στην Avanzare μέση μπαλαρίνας, που με τη σειρά της υποβάλλει την εντύπωση της ευλυγισίας, της ευκινησίας και κυρίως της ελαφρότητας.

Το υπέροχα καμπυλόσχημο ρεζερβουάρ στενεύει τόσο πολύ στο πίσω μέρος του που δεν εξέχει σε πλάτος από τον κεντρικό σωλήνα του πλαισίου.

Γύρω στους 100 ίππους αποδίδει ο Πτυοκέφαλος κινητήρας μέσω της 2 σε 1 ατσάλινης εξάτμισης που έραψε στο χέρι ο Hoshikawa με μαεστρία καλλιτέχνη. Τούτη η φανταχτερή μοτοσυκλέτα δεν είναι μόνον για τη βιτρίνα, αλλά και για τον δρόμο.

Όταν ρωτήθηκε ο Hideki σε κάποια συνέντευξη αν, έχοντας την ευκαιρία να ξαναφτιάξει την Avanzare θα άλλαζε κάτι, απάντησε πως θα αντικαθιστούσε μόνο τη μικροσκοπική μπαταρία που δεν τα καταφέρνει πάντα να ζωντανέψει τα δύο θηριώδη πιστόνια του πειραγμένου κινητήρα.

«Άλλο κάτι να άλλαζα δεν νομίζω», είπε. Ούτε και εμείς Hoshikawa-san.