Το πλέον σύγχρονο μοντέλο Βέσπα περιορισμένης παραγωγής, η Βέσπα Σέι-Τζιόρνι (Sei Giorni) ονομάστηκε έτσι προς τιμή της Σέι-Τζιόρνι του 1951.

Εκείνη η Βέσπα πρόσθεσε μια λαμπρή σελίδα στην ιστορία της μάρκας, συμμετέχοντας και νικώντας (στην κατηγορία της) στον σκληρό χωμάτινο αγώνα ISDE (International Six Days Enduro) που τότε ονομαζόταν International Six Days Trial. Ο αγώνας του ’51 είχε διεξαχθεί στην πόλη Βαρέζε της βόρειας Ιταλίας.

4

Η σύγχρονη Σέι-Τζιόρνι βασίζεται στην Βέσπα GTS. Αυτό σημαίνει ότι κινείται από τον μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα προδιαγραφών Euro4 με τα 300 κυβικά που αποδίδει 21 ίππους στις 7.750 σαλ και 2,21 χλγμ. ροπής στις 5.000 σαλ. Ο κυβισμός και η απόδοσή του σημαίνει ότι η Σέι Τζιόρνι μπορεί να οδηγηθεί από αναβάτες με δίπλωμα Α2.

5

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται η είσοδος USB στο ντουλαπάκι, τα φώτα ημέρας LED και το ABS στα φρένα (επιβεβλημένο πάντως από τις προδιαγραφές Euro4).

Ως αναφορά στο προ 66 ετών πρωτότυπο ο προβολέας βρίσκεται πάνω στο φτερό, το τιμόνι είναι συμβατικό και εμφανές, ενώ πάνω του έχει προσαρμοστεί ένας μικρός φυμέ ανεμοθώρακας.

6

Στο πίσω μέρος έχει βαφεί μία πινακίδα για αγωνιστικό αριθμό και η σέλα έχει σπορ κατατομή που δείχνει να ευνοεί μόνον τον αναβάτη –ωστόσο έχει λάβει Έγκριση Τύπου για μεταφορά δύο ατόμων.

Όπως συνήθως, προσφέρονται πάμπολλα αξεσουάρ στα οποία περιλαμβάνονται σχάρες αποσκευών μπροστά και πίσω, προστατευτικό κάλυμμα χειμώνα για τα πόδια, αντικλεπτικό σύστημα, μια συσκευή γεωεντοπισμού της Τομ-Τομ και η ψηφιακή πλατφόρμα πολυμέσων της εταιρείας που συνδέει το τηλέφωνο με τη κεντρική μονάδα του σκούτερ προβάλλοντας στην οθόνη του δεδομένα όπως η ταχύτητα, οι στροφές του κινητήρα, στοιχεία της διαδρομής και άλλα.

2

Η Σέι-Τζιόρνι του 1951 είχε κατασκευαστεί σε μόλις 300 αντίτυπα για να συμμετάσχει στο Διεθνές Ραλλύ Έξι Ημερών της Βαρέζε. Είχαν μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, πιο αεροδυναμική ποδιά και ογκωδέστερο κάλυμμα κινητήρα στη δεξιά πλευρά.

3 Στην εκκίνηση του Ραλλύ που περιλάμβανε και διαδρομές σε χώμα, παρατάχθηκαν δέκα τέτοιες Βέσπα. Παρότι αγωνίστηκαν απέναντι σε πολύ καλύτερα προετοιμασμένες χωμάτινες μοτοσυκλέτες (γνωστών εταιρειών μάλιστα), οι «Σφήκες» κατέκτησαν εννέα χρυσά μετάλλια.

1

Λόγω των λίγων αντιτύπων, όσες Σέι Τζιόρνι υπάρχουν σήμερα έχουν μεγάλη αξία, καθώς αποτελούν μόνιμα στόχο συλλεκτών.