Προφανώς «χρονομετρημένη» για να συμπέσει με το Ραλλύ Dakar 2017 παρουσιάστηκε αυτή η Ducati Hypermotard της Walt Siegl Motorcycles –μια ιδιοκατασκευή εμπνευσμένη από τον σκληρότερο μηχανοκίνητο αγώνα του κόσμου.

Οι μοτοσυκλέτες του Dakar διαθέτουν μια ιδιαίτερη γοητεία που οφείλεται στην ιδιαίτερη σχεδίασή τους. Μιλάμε για την ξεχωριστή εκείνη ομορφιά που έχουν όσα αντικείμενα είναι φτιαγμένα με αποκλειστικό γνώμονα τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα.

dakarasi2

Ο Αυστριακός «Οδυσσέας» (αναζητήστε και διαβάστε το βιογραφικό του, πολύ ενδιαφέρον: αγωνιζόμενος, καλλιτέχνης, μάστορας, υπάλληλος Πρεσβείας και πολλά άλλα…) Walter Siegl, ο οποίος δημιουργεί πλέον με βάση στην πολιτεία New Hampshire των ΗΠΑ, είναι φανατικός θαυμαστής του ιστορικού Rally Raid.

dakarasi3

«Ανέκαθεν με συγκλόνιζε η θηριώδης σχεδίαση των μοτοσυκλετών Dakar», εξομολογείται. Και πρόσφατα απέδειξε τη λατρεία του, παραδίδοντας στον κόσμο τη δική του εκδοχή αυτής της ιδιαίτερης σχεδίασης.

Αφορμή αποτέλεσε η παραγγελία ενός Ευρωπαίου φίλου του, με τον οποίον βρέθηκαν στο Λος Άντζελες για καφέ. Η συνάντηση κατέληξε σε μία τρίωρη συζήτηση γύρω από την προοπτική να μετασκευάσει ένα Ducati Hypermotard προσδίδοντάς του έναν κάποιον «αέρα παλιότερης εποχής».

dakarasi4

Κανονικά οι δύο αυτές λέξεις, «Hypermotard» και «εποχής» αποτελούν αντιφατικές έννοιες. Βλέπετε το Hyper ήταν μια από τις πιο ριζοσπαστικά σχεδιασμένες μοτοσυκλέτες της Ducati εκεί στα μέσα του 2000, όταν ο τότε CEO Federico Minoli προσπαθούσε να επεκτείνει την γκάμα της ιταλικής εταιρείας σε νέες κατευθύνσεις.

Η πρόκληση της αντίφασης ήταν πολύ ελκυστική για τον Stiegl για να την αρνηθεί. Η πραγματική δυσκολία έγκειτο στην εμφάνιση –και σε αυτήν εστίασε την προσοχή του ο Stiegl. Όλα τα πλαστικά παραγωγής είναι αιχμηρά, γωνιώδη, σχεδιασμένα μέσω υπολογιστικών προγραμμάτων, αποτελώντας το ακριβώς αντίθετο των όσων απαιτούσε η παραγγελία.

dakarasi5

«Παρά τον χαμηλό προϋπολογισμό, δέχτηκα να αναλάβω το εγχείρημα θεωρώντας το μια πρόκληση», αναφέρει. «Ήξερα ότι έπρεπε να διατηρήσω πολλά από τα εργοστασιακά στοιχεία όπως τις αναρτήσεις, το πλαίσιο, το ψαλίδι και τους αλουμινένιους τροχούς».

«Όχι βέβαια ότι κάτι τέτοιο ήταν απαραίτητα κακό. Το Hypermotard είναι από κατασκευής μια μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να ξεσηκώνει τον αναβάτη του και όλα τα περιφερειακά του είναι εξαιρετικά. Χάρη στο χαμηλό του βάρος, οι σχεδόν 100 ίπποι που κατεβαίνουν ως τον πίσω τροχό επαρκούν για ακραίες επιδόσεις και συγκινήσεις». Γρήγορα ο Stiegl αντιλήφθηκε πως έπρεπε να αντλήσει έμπνευση από τη δεκαετία του ’80 αν και «όπως είναι γνωστό, η δεκαετία εκείνη ήταν πολύ δύσκολη για τους σχεδιαστές», όπως λέει. Πράγματι ήταν πολλές οι ατσούμπαλες, άγαρμπες και αδέξιες μοτοσυκλέτες της εποχής εκείνης. Οι σχεδιαστές μοτοσυκλετών ψάχνονταν, προσπαθώντας να βρουν νέες εκφραστικές φόρμες.

dakarasi6

«Ύστερα όμως άρχισαν να χρησιμοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία για την επίτευξη αριστοτεχνικών κομματιών και εξεζητημένων λύσεων, όπως ήταν τα μονόμπρατσα ψαλίδια, η αντικατάσταση των πλαισίων από τους κινητήρες, τα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού, τα σφυρήλατα ελαφρά κράματα…»

«Αντιλήφθηκα πως υιοθετώντας σχεδιαστικά στοιχεία από τη δεκαετία του ’80 μπορούσα να πετύχω το αποτέλεσμα που ήθελα. Το καλό είναι πως με τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και τη μικρή γωνία κάστερ, το Hyper διαθέτει ακριβώς τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια μοτοσυκλέτα Dakar».

Το νέο κοστούμι κατασκευασμένο από ένα «σάντουιτς» συνθετικών υλικών δείχνει υπέροχο και είναι πολύ ελαφρύτερο από ό,τι προσφέρει το εργοστάσιο της Bologna. Για τη δημιουργία του ο Stiegl πήρε ένα δίμετρο μπλοκ φελιζόλ και με ένα hot-knife (ένα μαχαίρι με θερμαινόμενη λεπίδα), έκοψε τα σχήματα που ήθελε.

dakarasi7

Έπειτα χρησιμοποίησε διάφορες ράσπες και λίμες για να πετύχει τις ακμές που ήθελε. Στη συνέχεια έντυσε το μπλοκ με υαλόνημα (φάιμπεργκλας) ώστε να αποκτήσει δομική συνοχή και τέλος πρόσθεσε τις λεπτομέρειες, χρησιμοποιώντας αυτοκινητικό στόκο.

dakarasi8

Το τελικό σχήμα αποτέλεσε το καλούπι για την κατασκευή των πλαστικών μερών που έντυσαν τη μοτοσυκλέτα. Ακόμη και η παραδοσιακή ζελατίνα έχει αντικατασταθεί από ένα φύλλο υαλονήματος.

Το νέο κοστούμι αποτελείται από τρία μέρη και στερεώνεται στο πλαίσιο με αλουμινένιους αποστάτες / μπουλόνια με τρόπο που μπορεί να αφαιρεθεί όλο σε τρία μόλις λεπτά. Την κατασκευή τους ανέλαβε η Gustafsson Plastics, μια εταιρεία που φτιάχνει ζελατίνες και πλαστικά μέρη για χειροποίητες μοτοσυκλέτες από το 1968!

dakarasi9

Όπως όλες οι μοτοσυκλέτες του Walt Siegl, το Dakar Hypermotard διαθέτει πανέμορφο φινίρισμα. Προσεγμένο στην τελευταία λεπτομέρεια από το χέρι ενός πραγματικού μάστορα, σε βαθμό που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από ένα εργοστάσιο.

Το κοιτάζεις και λες, αν οι μοτοσυκλέτες του ’80 έδειχναν έτσι, τότε ας γυρίσουμε το ρολόι 30 χρόνια πίσω…

dakarasi10 dakarasi11 dakarasi12

Θανάσης Χούντρας