Αδιαμφισβήτητα, η νέα ταινία «Barbie» επηρέασε την παγκόσμια βιομηχανία του θεάματος, με την ατάκα «Hi Barbie» να ακούγεται από όποιον βγαίνει από την προβολή της ταινίας. Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι γυναίκες που νιώθουν πως εκπροσωπήθηκαν από την αγαπημένη τους παιδική κούκλα, καθώς διάφοροι άνδρες ταυτίστηκαν με τον Ken, που ενσαρκώθηκε από τον Ryan Gosling, και βροντοφώναξαν «I’m Kenough!» (είμαι αρκετός!).

Ωστόσο, ένα περίεργο φαινόμενο έχει παρατηρηθεί στη βρετανική αγορά καλλωπισμού, μετά την προβολή της Barbie στον ανδρικό πληθυσμό. Φαίνεται πως, τελικά, πολλοί δεν πίστεψαν πως «είναι αρκετοί», κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι άνδρες που δοκιμάζουν αισθητικές επεμβάσεις για πρώτη φορά, μετά την πανδημία.

Η βρετανική αγορά καλλωπισμού εκτιμάται τώρα ότι αξίζει 500 εκατομμύρια λίρες, ενώ η Αμερικανική Εταιρεία Πλαστικών Χειρουργών σημειώνει ότι το «Brotox» (ή αλλιώς bro/boy Botox) έχει αυξηθεί κατά 400% από το 2000.

Η Barbie έχει επηρεάσει τις τάσεις της ομορφιάς, με ένα κομμωτήριο να αναφέρει ότι οι αιτήσεις για ξανθό μαλλί αυξήθηκαν κατά 83%, αλλά στο πιο δραματικό άκρο του φάσματος, στοιχεία διαπίστωσαν ότι υπήρξε αύξηση 508% στον αριθμό των υπηρεσιών εμπνευσμένων από την Barbie που προσφέρονται από τα κομμωτήρια.

Θεραπείες «εμπνευσμένες από την Barbie»

Η Shelly Woods, αισθητικός και ιδιοκτήτρια ενός κέντρου αισθητικής, προειδοποιεί τον κόσμο να μην εμπιστεύεται τα κομμωτήρια που προωθούν θεραπείες «εμπνευσμένες από την Barbie» και να «αποφεύγουν» αυτές τις πρακτικές. «Ο Κεν μπορεί να θεωρηθεί ως εικόνα του ιδανικού ανδρικού σώματος», λέει η ίδια. «Το επακόλουθο αυτού είναι ότι πολλοί άνδρες αναζητούν αισθητικές επεμβάσεις, όπως το Brotox για να βελτιώσουν την εικόνα τους. Ένας ειδικευμένος ιατρός θα εξετάσει το ιατρικό σας ιστορικό με μεγάλη λεπτομέρεια και θα συζητήσει τα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να πει “όχι”. Όμως, τα ινστιτούτα ομορφιάς έχουν επωφεληθεί από αυτή την τρέλα στη βιομηχανία ομορφιάς».

Πέρα από τις ανησυχίες για την ψυχική υγεία και την ανασφάλεια, το Brotox βρίσκεται σε άνοδο. Κάποιοι ανησυχούν, άλλοι, όμως, λένε πως στη πραγματικότητα, δεν είναι λόγος ανησυχίας. «Υπήρξε ένα τεράστιο κύμα στα Brotox από άνδρες της γενιάς Z που έκαναν ενέσεις “λάμψης”», προσθέτει η Shelly. «Προηγουμένως, η ανδρική πελατεία για Botox ήταν άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας, που ήθελαν να γυρίσουν πίσω τον χρόνο, αφαιρώντας τις ρυτίδες του προσώπου που ήταν αποτέλεσμα της γήρανσης».

«Τώρα πρόκειται για σμίλευση και καθορισμό του προσώπου. Για τη γενιά Z, το Botox έχει γίνει άλλος ένας τρόπος για να εξατομικεύσουν την εμφάνισή τους – αντιμετωπίζεται πλέον όπως το κούρεμα ή το χρώμα των μαλλιών. Το βλέπω αυτό στους πελάτες μου όλο και περισσότερο. Καθώς οι τάσεις αλλάζουν, οι νέοι είναι αυτοί που τις καθοδηγούν σε πλατφόρμες όπως το TikTok και ορίζουν τα νέα πρότυπα ομορφιάς», πρόσθεσε η ίδια.

Οι άνδρες της γενιάς Z έχουν «μεγαλύτερη επίγνωση από ποτέ» του τρόπου με τον οποίο δείχνουν, με την Shelly να αναφέρει, σύμφωνα με το mirror.co.uk, πως από το 2% περίπου των πελατών της που ήταν άνδρες, τώρα έχει φτάσει στο 10% – και το ποσοστό αυτό αυξάνεται. «Υπάρχει πλέον μια τεράστια πίεση στους άνδρες να παραμείνουν υγιείς και φρέσκοι, θέλοντας να μοιάσουν σε ένα συγκεκριμένο “ιδανικό” που βλέπουν σε διασημότητες, influencers, ταινίες και στις σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», λέει.

Είναι ενδιαφέρον ότι μια πρόσφατη μελέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν και έγινε κυρίως σε γυναίκες, που, επίσης, αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι λιγότεροι άνδρες κάνουν επεμβάσεις σε σχέση με τις γυναίκες, διαπίστωσε ότι το 79% των ερωτηθέντων βίωσαν κάποιο ανεπιθύμητο συμβάν μετά την επέμβασή τους. Σε αυτά, περιλαμβάνεται το άγχος, οι κρίσεις πανικού και η κατάθλιψη.