Τις προτάσεις του για το θέμα της επιλογής των διευθυντών παρουσίασε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης Ιωάννης Αμανατίδης. Αυτές συνοψίζονται σε τέσσερα σημεία που είναι τα ακόλουθα:

Πρώτον, κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε όσες και όποιες θέσεις επιθυμεί του οικείου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ,

Δεύτερη πρόταση που αναφέρθηκε αναλυτικά είναι ότι κατά τη μυστική ψηφοφορία η οποία πραγματοποιείται για κάθε υποψήφιο ατομικά και όχι συγκριτικά, βαθμολογείται με 2 μονάδες για καθένα από τα παρακάτω κριτήρια:

  • Προσωπικότητα, ήθος, εντιμότητα, αίσθημα δικαιοσύνης.
  • Υπευθυνότητα και συνέπεια.
  • Δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Ικανότητα δημιουργίας κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος έμπνευσης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
  • Ικανότητας συνεργασίας και επικοινωνίας.
  • Ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων.

Το άθροισμα των μονάδων αποτελεί την βαθμολογία που δίνει κάθε μέλος του συλλόγου διδασκόντων για κάθε ένα υποψήφιο ξεχωριστά. Ο μέσος όρος των βαθμολογιών των μελών του συλλόγου διδασκόντων, εκεί που υπηρετούσε ο υποψήφιος, όχι αλλού, για κάθε έναν υποψήφιο να αποδίδει τη βαθμολογία του κάθε υποψηφίου. Η βαθμολογία των υποψηφίων μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων διαβιβάζονται στο οικείο ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ και αθροίζονται με τη βαθμολογία των υποψηφίων από τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα.

Πρώτα αναρτώνται οι βαθμολογίες και ύστερα οι προτιμήσεις των σχολείων και έχει δίκιο ο συνάδελφος κ. Στέφος, γιατί γίνονταν συναλλαγές, τι θα δηλώσεις κ.λπ.. Πρώτα οι βαθμολογίες, μετά οι προτιμήσεις τόνισε ο κ. Αμανατίδης.

Ο ίδιος δεν άφησε ασχολίαστα τα όσα είπε η κα Χριστοφιλοπούλου για τη συνέντευξη τονίζοντας ότι την «έφτιαχναν» έτσι ώστε οι διαφορές παιζόντουσαν στα δέκατα και ήταν συγκεκριμένες βαθμολογίες, έτσι ώστε να μην μπορείς να βγεις και να πεις, τι μεγάλη διαφορά είναι αυτή. Ήταν τόσο λεπτομερέστατα σχεδιασμένα και οι εκπαιδευτικοί που με ακούνε αυτή τη στιγμή καταλαβαίνουν τι λέω, γιατί τα έχουν βιώσει. Παλιότερα είχαν κάνει αίτηση για διευθυντές σχολείων 47.000 εκπαιδευτικοί. Δεν μπορούμε να τους υποτιμούμε. Αυτοί που μπορούν να τους κρίνουν είναι ο σύλλογος διδασκόντων, με την συγκεκριμένη όμως ανωτέρω διαδικασία.

Ο κ. Αμανατίδης συνέχισε με την τρίτη πρότασή του σχετικά με την επιλογή των υποψηφίων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προτείνοντας τόσο η επιλογή όσο και η αποτίμηση της προσωπικότητας και της γενικής γνώσης του υποψηφίου να γίνεται με αξιολόγηση κατά την προφορική συνέντευξη ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής.

Ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης δήλωσε επίσης πως «δεν νομίζω ότι αυτή τη στιγμή, θα βοηθήσει την εκπαίδευση η μετατροπή των διευθυντών σχολείων σε ένα εκλεκτορικό σώμα ή σε ένα σώμα επιλογής. Τους έχω εξηγήσει τους λόγους, λόγοι αποκλεισμού, πόλωσης, συνδιαλλαγής».

Κλείνοντας πρότεινε πως «όταν σχολείο καταργείται και ο διευθυντής φεύγει από τη θέση του, νομίζω ότι εφόσον υπάρχει κενή θέση διευθυντή σε άλλο σχολείο, να πηγαίνει σε εκείνο το σχολείο ή αλλιώς να επιστρέφει στην οργανική του θέση. Δηλαδή, αν υπάρχουν κενές θέσεις, γιατί να μην πάει, όταν το σχολείο του έχει καταργηθεί και είναι διευθυντής και να πάει αποκλειστικά εκπαιδευτικός; Αν βεβαίως δεν υπάρχει κενή θέση, τότε επιστρέφει στην οργανική του θέση.

Καλόγηρος Βασίλειος