Ο καθηγητής του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Τσελφές Βασίλης ανέλαβε τα καθήκοντα του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης τον παρουσίασε στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων η οποία διατύπωσε θετική γνώμη για την καταλληλότητα του προτεινόμενου, για διορισμό, στη θέση του προέδρου της διοικούσας επιτροπής προτύπων πειραματικών σχολείων. Θετικές ήταν οι γνώμες της εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κα Δριτσέλη, και της εκπροσώπου των ΑΝΕΛ κα Ξουλίδου. Παρών δήλωσαν οι εκπρόσωποι του Ποταμιού, της Χρυσής Αυγής, του ΚΚΕ, του ΠΑΣΟΚ ενώ αρνητική ψήφο έδωσε ο κ. Φορτσάκης της ΝΔ.

Ο κ. Τσελφές απαντώντας σε ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής των Μορφωτικών Υποθέσεων δήλωσε πως κατά την άποψή του η αριστεία είναι παιδί της κρίσης ενώ για τα πειραματικά σχολεία ανέφερε «πως είναι χώροι που εφαρμόζονται εκπαιδευτικές καινοτομίες, οι οποίες καθοδηγούνται και από την εκπαιδευτική πολιτική και από την έρευνα. Κάθε καλό που συμβαίνει στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς μέσα σ’ αυτά τα σχολεία, το οποίο συμβαίνει στα υπάρχοντα πειραματικά σχολεία, τα αποτελέσματα πρέπει να επιστρέφουν στην έρευνα και να την ταράζουν, όχι να μπαίνουν στα αρχεία. Πρέπει να διαχέονται στην υπόλοιπη εκπαίδευση και να την συγκινούν. Πρέπει να επιστρέφουν στους θεσμούς και να τους αναπροσανατολίζουν. Είναι τριπλή αυτή η αφήγηση. Δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη. Αλλά, την γνωρίζω την δυναμική της και φιλοδοξώ να την διαχειριστώ».

«Όσα καλά συμβαίνουν μέσα στα πειραματικά σχολεία βελτιώνουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Τέλος, είναι καλά σχολεία» επεσήμανε ο κ. Τσελφές.

Ως προς τις εξετάσεις ο καθηγητής κ. Τσλεφές δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι «η εξέταση για τον μαθητή είναι στόχος. Ο μαθητής έχει ένα στόχο να περάσει την εξέταση, να πάρει καλό βαθμό στην εξέταση. Όταν έχεις ένα στόχο προσπαθώντας να τον πραγματοποιήσεις όλοι οι άνθρωποι και οι μαθητές προφανώς, από τα νήπια, μαθαίνουν ότι χρειάζονται για να πετύχουν τον στόχο τους. Ένα πράγμα που ξέρουν πολύ καλά οι φοιτήτριές μου όταν έρχονται στο Πανεπιστήμιο είναι πώς να περνούν τις εξετάσεις. Στη βιβλιογραφία μας, τους τρόπους με τους οποίους διαχειρίζεσαι τον στόχο, να περάσω τις εξετάσεις, τους λέμε κανόνες της Φατμέ, Fatimas rules. Ως φροντιστής, γιατί έχω κάνει και τον φροντιστή μια πενταετία, όσο έκανα τα μεταπτυχιακά μου, δίδασκα με μεγάλη επιτυχία τους Fatimas rules και οι μαθητές μου περνούσαν τις εξετάσεις του Πανεπιστημίου με μεγάλη ευκολία χωρίς να κατανοούν ουσιώδη πράγματα από το περιεχόμενο».

Όσοι επιθυμούν μπορούν να παρακολουθήσουν το τι ειπώθηκε στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων στον ακόλουθο σύνδεσμο.

                                                                                                       Καλόγηρος Βασίλειος