Τριάντα έξι παραγωγές τις οποίες παρακολούθησαν 432.848 θεατές ανέβηκαν στο Εθνικό Θέατρο κατά την διάρκεια της θητείας του Σωτήρη Χατζάκη.

Από τον Μάιο του 2013 που ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της πρώτης κρατικής σκηνής μέχρι σήμερα, τα έσοδα ανέρχονται στα 5.586.010,66 ευρώ (χωρίς να περιλαμβάνονται τα ποσά που προέρχονται από την τακτική επιχορήγηση και τις αυτοπαραδόσεις), τα ταμειακά διαθέσιμα αγγίζουν τα 3.720.248,53 ευρώ και το Εθνικό θέατρο δεν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές ούτε προς τρίτους, ούτε προς το ελληνικό δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, όπως ανακοινώθηκε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα ο Σωτήρης Χατζάκης με θέμα τον απολογισμό της θητείας του, τον ενάμιση αυτό χρόνο.

«Το Εθνικό θέατρο ως οργανισμός δημοσίου συμφέροντος χρηματοδοτείται στην ουσία από τον Έλληνα πολίτη και οφείλει να απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες του πληθυσμού με ρεπερτόριο που ν’ αντιστοιχεί σε όλους. Πάνω σε αυτή τη σκέψη οργανώνεται το δραματολόγιο», ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής τονίζοντας πως «επιχειρείται μια συνένωση των καλλιτεχνικών δυνάμεων του τόπου (συγγραφείς, σκηνοθέτες, συντελεστές, ηθοποιοί) έτσι ώστε μακριά από τον λαϊκισμό και τον ελιτισμό το Εθνικό θέατρο να υπηρετεί την πνευματική του αποστολή και το παιδευτικό του ρόλο στις αρχές της διαχρονίας του και των καταστατικών αρχών της ιδρυτικής του πράξης».

Σημείωσε, πως ταυτόχρονα δίδεται μεγάλη έμφαση στη διεθνή παρουσία του θεάτρου και στη συνεργασία με δυνάμεις του παγκοσμίου θεατρικού γίγνεσθαι γιατί «η εξωστρέφεια διεθνοποιεί τη χώρα και ενισχύει την πολιτιστική και τουριστική της ανάπτυξη». «Με αυτές τις κινήσεις το Εθνικό Θέατρο λειτούργησε στο μοντέλο μιας έντονης αναπτυξιακής δράσης με αύξηση των παραγωγών του και δημιουργία 240 νέων θέσεων εργασίας (ηθοποιοί, τεχνικοί, συντελεστές παραστάσεων κ.α.), ώστε να ζητά όλο και λιγότερα από το κράτος», είπε.

Μέσα στις επόμενες προτεραιότητες του Σωτήρη Χατζάκη, είναι ν’ αξιοποιηθεί το «Σχολείον», ο τόπος δημιουργίας και έκφρασης της Ειρήνης Παππά που αποκτήθηκε από την ΚΕΔ και πέρασε στο Εθνικό θέατρο μέχρι το 2027 για πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη, καθώς και η στέγαση της παιδικής σκηνής και το ανέβασμα μεγάλων μουσικοθεατρικών παραγωγών και μιούζικαλ στο θέατρο Ρεξ, που αποδόθηκε στο Εθνικό θέατρο – ύστερα από απόφαση του Εφετείου – με σκοπό να ενοποιηθεί με το θέατρο Κοτοπούλη. Όπως επίσης και η λύση του κτιριακού προβλήματος της Σχολής του Εθνικού και η δημιουργία των τμημάτων αρχαίου δράματος και σκηνοθεσίας.
Ακόμη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής ανακοίνωσε τη λειτουργία του διαδικτυακού ραδιοφώνου της πρώτης κρατικής σκηνής που θα περιέχει αρχειακό υλικό, τοποθετήσεις στα πολιτιστικά ζητήματα της χώρας καθώς και νέα και ειδήσεις που θα αφορούν το Εθνικό θέατρο.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων αν στο «θετικό αυτό απολογισμό που παρουσιάζει εντάσσει και το πλήθος συγκρούσεων με καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια της θητείας του», ο Σωτήρης Χατζάκης απάντησε πως «οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες αλλά πάντα δημιουργικές και θετικές. Οι καλλιτέχνες είναι παιδιά μας. Στόχος μας είναι να λειτουργούμε ως θεσμός ενωτικός που δεν θα πρέπει να οδηγεί σε πολώσεις. Με τους ανθρώπους που ήρθαμε σε σύγκρουση θα ξανασυναντηθούμε γιατί η ελληνική θεατρική κοινότητα είναι μικρή και -όπως λένε και στην Κρήτη- «θα συγχωρεθούμε». Στην ερώτηση αν ο ίδιος προτίθεται να «συγχωρέσει» και το Δημήτρη Καρατζά, εις βάρος του οποίου ο καλλιτεχνικός διευθυντής έχει καταθέσει αγωγή με την οποία ζητά αποζημίωση ύψους 300.000 ευρώ για «ηθική βλάβη» με αφορμή ανάρτηση του νεαρού σκηνοθέτη σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, ο Σωτήρης Χατζάκης είπε, ότι το θέμα τον αφορά ως πολίτη και όχι ως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς να κάνει άλλο σχόλιο.
Τέλος, σε ερώτηση γιατί παρουσιάζει απολογισμό της θητείας του χωρίς αυτή να έχει ολοκληρωθεί, ο ίδιος ανέφερε: «Είναι η εποχή που λογιστικοποιούνται τα οικονομικά στοιχεία. Θέλαμε αυτή η συνέντευξη να γίνει πριν την ανακοίνωση του ρεπερτορίου της καλοκαιρινής περιόδου και αυτού της επόμενης θεατρικής σεζόν». Ενώ σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με τη νέα διοίκηση του υπουργείου Πολιτισμού, ανέφερε πως έχει ζητήσει συνάντηση με τον κ. Ξυδάκη. «Σεβόμαστε τους χρόνους του και αναμένουμε» δήλωσε.