Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία το 2013 αναμένεται να σημειώσει άνοδο του μεριδίου της, σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας περίπου το 13,5%–14%. Δείτε παρακάτω αναλυτικά τον απολογισμό αλλά και τα πλάνα και τους στόχους της εταιρείας για τον επόμενο χρόνο.

Σχετικά με τον κλάδο και το μερίδιο αγοράς το 2013:

• Η εκτίμηση για το σύνολο της αγοράς είναι, ότι και φέτος θα κλείσει ελαφρώς πτωτικά.

Συγκεκριμένα, παρόλο που κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου επικράτησε ανοδική τάση, από τον Ιούλιο και μετά παρατηρήθηκε σημαντική μείωση, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί το σύνολο της αγοράς. Σημαντικοί παράγοντες που οδήγησαν σε αυτήν την κατεύθυνση είναι, τόσο η μείωση της κατανάλωσης, που αποτελεί άμεση συνάρτηση της μείωσης του εισοδήματος, όσο και οι μειωμένες καταναλώσεις της τουριστικής αγοράς, όπου παρά τη μεγάλη προσέλευση τουριστών, δεν ενισχύθηκε η κατανάλωση στα τελικά σημεία, λόγω του μεγάλου ποσοστού που σημείωσαν τα πακέτα all inclusive.

• H Ολυμπιακή Ζυθοποιία, για την τρέχουσα χρονιά, εκτιμάται ότι θα σημειώσει άνοδο του μεριδίου της, σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας περίπου το 13,5%–14%.

Οικονομικά Μεγέθη:

• Ο αναμενόμενος τζίρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το 2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 53 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 17%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

• Η εταιρεία αναμένει σημαντική αύξηση των EBITDA, ενώ και τα κέρδη προ φόρων για το 2013 αναμένονται και πάλι θετικά, και μάλιστα σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με τα περσινά.



Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού:

• Διανύοντας τον 3ο χρόνο υλοποίησης του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και σε συνδυασμό με τα μέχρι στιγμής πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα, για την καλλιεργητική περίοδο 2013-2014 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διπλασίασε τις καλλιεργούμενες εκτάσεις της, σε σχέση με πέρσι, συνεργαζόμενη πλέον με τοπικούς παραγωγούς που κατέχουν συνολικά 3.000 στρέμματα, στις περιοχές της Εύβοιας, της Βοιωτίας και της Μαγνησίας.
Αντίστοιχα, για τον προσεχή θερισμό, αναμένονται τουλάχιστον 2.000 τόνοι ελληνικού κριθαριού εξαιρετικής ποιότητας.

• Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αποτέλεσε την πρώτη επιχείρηση του κλάδου της, που προχώρησε στην ισχυροποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς. Η συγκεκριμένη σύμπραξη αφορά στη δυνατότητα άμεσης χρηματοδότησης των αναγκών των τοπικών παραγωγών, που σχετίζονται με όλα τα στάδια υλοποίηση του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με επιδίωξη την έμπρακτη συμβολή και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην εγχώρια γεωργική παραγωγή και την εθνική οικονομία, επενδύει συνειδητά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, θέτοντας ως μακροπρόθεσμο στόχο την κάλυψη των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της αποκλειστικά από ελληνικό κριθάρι.

• Γι’ αυτό άλλωστε, η εταιρεία αποφάσισε να δρομολογήσει την ίδρυση ιδιόκτητου βυνοποιείου, δυναμικότητας 15.000 τόνων, στα πλαίσια του επενδυτικού της πλάνου για την περίοδο 2014-2015. Η συγκεκριμένη επένδυση είναι της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ περίπου και θα πραγματοποιηθεί στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Βασικός στόχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι, να καλύπτει τόσο τις δικές της ανάγκες βυνοποίησης, όσο και άλλων ζυθοποιίων στην Ελλάδα – εκτός αυτών που διαθέτουν ήδη δικό τους βυνοποιείο –, καθώς και να εξάγει ανώτερης ποιότητας βύνη από ελληνικό κριθάρι.

Εξαγωγές:

• Κλείνοντας το 2013, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε, σε διάστημα δύο μόλις ετών, να αποκτήσει παρουσία σε 20 δυναμικές αγορές του εξωτερικού. Ενδεικτικά, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, οι: Αγγλία, Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρος, Νότιος Αφρική, Σουηδία, Χονγκ Κονγκ και Χιλή.

Μάλιστα, η εταιρεία πέτυχε και σημαντικές συμφωνίες με μεγάλα εμπορικά δίκτυα σε κάποιες αγορές, όπως είναι χαρακτηριστικά:

– Η συνεργασία με την πλέον αναγνωρισμένη αλυσίδα liquor stores «OddBins», που αφορά στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.

– Η συνεργασία με τις αλυσίδες Σ/Μ Carrefour, Karseras, So Easy και ΑΛΦΑ-ΜΕΓΑ, στην αγορά της Κύπρου.

– Η συνεργασία με την αλυσίδα liquor stores «Dan Murphy’s», στην αγορά της Νοτίου Αφρικής.

• Παράλληλα, το 2013, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε συμφωνία για τη διάθεση των προϊόντων της και με τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών (Duty Free Shops), τόσο σε όλα τα αεροδρόμια στην Ελλάδα, όσο και σε όλους τους παραμεθόριους σταθμούς.

2014:

Επενδύσεις:

• Εκτός της μεγάλης επένδυσης που αφορά στο ιδιόκτητο βυνοποιείο, το επενδυτικό πλάνο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το 2014 περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ περίπου, που θα αφορούν κατά κύριο λόγο σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας.

Εξαγωγές:

• Αναφορικά με το κομμάτι της εξαγωγικής της δραστηριότητας, για το 2014, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη δρομολογήσει την είσοδό της σε τρεις νέες αγορές και συγκεκριμένα σε Καναδά, Βραζιλία και Ρωσία, αναμένοντας οι πρώτες αποστολές να εκτελεστούν στις αρχές του νέου έτους. Μάλιστα, είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι η FIX Hellas θα αποτελέσει την πρώτη ελληνική μπύρα που θα έχει παρουσία στη ρωσική αγορά, δίνοντας έμφαση αρχικά στην περιοχή της Μόσχας.

Ανθρώπινο Δυναμικό:

• Σε πείσμα της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία 30 περίπου νέων θέσεων εργασίας και το 2013.

Συγκεκριμένα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία απασχολεί πλέον περισσότερους από 230 εργαζόμενους, συνεισφέροντας ουσιαστικά και στον τομέα της απασχόλησης.

Εταιρικοί Στόχοι:

• Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη επιτύχει το να αναδειχθεί η FIX Hellas ως το 1ο ελληνικό σήμα μπύρας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά.

• Αναφορικά με τον στόχο μεριδίου για το 2014, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προσδοκά στην κατάκτηση του 16% της συνολικής αγοράς.

• Παράλληλα, η εταιρεία πρόκειται να λανσάρει καινούρια προϊόντα, στις αρχές του 2014, διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων της, τόσο σε προϊόντα value for money όσο και σε πιο premium και εξειδικευμένες γεύσεις.

• Με χρονικό ορίζοντα έως το 2016, η επιχείρηση στοχεύει επίσης στην ανάδειξή της στη 2η θέση στον κλάδο της.