Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει διάταξη του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με «πλοίο ασφαλείας» για τη μεταφορά εμπορευμάτων και φαρμάκων στα νησιά.

Η επίμαχη διάταξη περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο έχει ήδη αναρτηθεί για διαβούλευση στο πρόγραμμα «Διαύγεια».

Πηγές του υπουργείου που επικαλείται το ΑΜΠΕ χαρακτηρίζουν το μέτρο προληπτικό, προκειμένου να διασφαλιστεί η ζωή των νησιωτών, τη στιγμή που έντονες είναι οι αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού η οποία κάνει λόγο για μέτρο που «κατακρεουργεί το δικαίωμα στην απεργία».

Το υπουργείο από τη μεριά του υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει σε καμιά περίπτωση πρόθεσης ακύρωσης του δικαιώματος της απεργίας των ναυτικών και πως εξειδικεύεται ανά περίπτωση και ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν, λόγω διακοπής των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από απεργιακές κινητοποιήσεις.

Σημειώνεται ότι το θέμα για πλοίο ασφαλείας τέθηκε για πρώτη φορά στη Βουλή στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» επί υπουργίας Κ. Μουσουρούλη, αλλά τελικά δεν ψηφίσθηκε.

Πρόταση για πλοίο ασφαλείας είχε θέσει τότε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης, ο οποίος ζητούσε την εξασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, που είναι ζωτικής σημασίας για τη συνοχή της χώρας και την εν γένει προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Όπως μάλιστα τόνιζαν τότε, η συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει στόχο να δημιουργήσει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, αλλά μια «γέφυρα» εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών.

Η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «πρόκειται για φασιστικής έμπνευσης διατάξεις που κατακρεουργούν το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας των ναυτεργατών και θέτουν σε μόνιμη και διαρκή πολιτική επιστράτευση τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων».

Καταγγέλλει επίσης ότι στο ίδιο σχέδιο νόμου καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και «συγχωνεύονται σε ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ο Οίκος Ναύτη και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας ενώ αλλάζει και η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του νέου φορέα, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τη συμμετοχή των εκπροσώπων των ναυτεργατών».