Αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες των πολιτών έχει φέρει η αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού στη χώρα μας. Πολλοί από όσους μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν τις συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις του αποφάσισαν να σταματήσουν αυτή τους τη συνήθεια και να μετακινούνται πλέον με τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» οι πολίτες στρέφονται προς το αυτοκίνητο προκειμένου να αποφεύγονται οι περιττοί συγχρωτισμοί όπως δείχνουν τα στοιχεία από τους αυτοκινητοδρόμους της πρωτεύουσας. Την ίδια στιγμή, οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες μειώνονται σταθερά.

Ανάμεικτη είναι η εικόνα στους αυτοκινητόδρομους, καθώς φαίνεται ότι ήταν λιγότεροι όσοι έφυγαν από την Αθήνα το τριήμερο της Αποκριάς. Η μείωση είναι σχετικά μικρή, καθώς η υπεραστική κυκλοφορία φαίνεται να έχει απορροφήσει ένα μέρος όσων προτιμούν να αποφύγουν σιδηρόδρομο και αεροπλάνο, ενώ θα τροφοδοτηθεί και από τη μείωση στην τιμή της βενζίνης.

Όσο η εξάπλωση του κορονοϊού γίνεται πιο αισθητή, τόσο οι Αθηναίοι δείχνουν να στρέφονται προς τα Ι.Χ.. Καθώς δεν υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας, μια εικόνα δίνουν τα στοιχεία της Αττικής Οδού. Τον Φεβρουάριο λοιπόν, η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν 235.743 οχήματα, αυξημένη κατά 5,66% σε σχέση με τον Ιανουάριο (223.114 οχήματα/ημέρα).

Ως προς τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας τα ανεπίσημα στοιχεία καταδεικνύουν μεν μείωση της κίνησης, ωστόσο σε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα επίπεδα.Εκτιμάται ότι ο περιορισμός των επιβιβάσεων βρίσκεται στο 15% περίπου, στοιχείο το οποίο δεν αποκλείεται να τροποποιηθεί καθώς όπως σημειώνουν τα στελέχη του Οργανισμού, τα δεδομένα αλλάζουν ώρα με την ώρα. Ελαφρά μείωση της κίνησης παρατηρούν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο στα δρομολόγια του Προαστιακού, ενώ αμετάβλητη καταγράφεται η κίνηση στα τρένα.  Αναταράξεις επίσης σημειώνονται στην αεροπορική αγορά ως αποτέλεσμα της εμφάνισης κρουσμάτων με τις ακυρώσεις να αποτελούν μέρος της καθημερινότητας τόσο των αεροπορικών εταιριών όσο και των αεροδρομίων.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή».