Επίθεση εναντίον του υπουργείου Παιδείας εξαπέλυσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών Πανεπιστημίου, η οποία συνεδρίασε το περασμένο Σάββατο και συζήτησε τις εξελίξεις στα Πανεπιστήμια, με αφορμή τις αλλαγές που προωθεί η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου.

Οι Πανεπιστημιακοί στην απόφασή τους για τις αλλαγές στα ΑΕΙ επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι: «η μεταρρύθμιση που χρειάζεται το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γίνει στο κενό. Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι επεξεργασίες που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από Πανεπιστημιακούς. Για άλλη μια φορά διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για όσα απαξιωτικά, ισοπεδωτικά, εξωπραγματικά και συκοφαντικά ακούγονται και από τους θεσμικούς της Πολιτείας τον τελευταίο καιρό για το ελληνικό Πανεπιστήμιο και τους λειτουργούς του. Η συζήτηση για τις αναγκαίες αλλαγές στο σύστημα διοίκησης μπορεί να γίνει μόνο στη βάση της διατήρησης της αυτοτέλειας, της προάσπισης της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την ενδυνάμωση της ακαδημαϊκότητας. Η διεθνής εμπειρία πρέπει να αξιοποιηθεί με δημιουργικό τρόπο και χωρίς δογματισμούς. Θα είναι τουλάχιστον παράλογο να δρομολογηθούν αλλαγές όπως συγχωνεύσεις, καταργήσεις και αναδιατάξεις, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος αξιολόγησης των ιδρυμάτων που καθυστερεί απαράδεκτα -και εδώ η ευθύνη ανήκει κυρίως στην Πολιτεία».

Οι Πανεπιστημιακοί καλούν το υπουργείο Παιδείας να δώσει στη δημοσιότητα άμεσα τις προτάσεις επί των οποίων θα γίνει η διαβούλευση.

Εξάλλου, με άλλη απόφασή τους οι Πανεπιστημιακοί ζητούν να θεσπισθεί νέο ειδικό μισθολόγιο, με βάση την αποστολή, τα απαιτούμενα προσόντα και τις διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης, καθώς όπως λένε «αποτελούμε αδικαιολόγητα τη μόνη από τις μεγάλες κατηγορίες κρατικών λειτουργών που αμείβονται ακόμη με το ειδικό μισθολόγιο του 2004».

Συγχρόνως χαρακτηρίζουν εμμέσως ασαφές το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των 150 εκατ. ευρώ το οποίο πρόκειται να εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Μάλιστα εκφράζουν «τη βαθύτατη ανησυχία τους» γιατί, όπως λένε το υπουργείο Παιδείας προχωρά για μια ακόμη φορά σε μια επιμορφωτική δράση που απευθύνεται σε μεγάλο όγκο εκπαιδευτικών χωρίς σαφείς στόχους και με μεθόδους υλοποίησης αμφίβολης αποτελεσματικότητας.

Τέλος , η Ομοσπονδία των Πανεπιστημιακών εκφράζει επιφυλάξεις και για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας που έχει θεσμοθετηθεί, καθώς όπως λέει, περιλαμβάνει ασαφείς όρους και διαδικασίες.

Ζητεί την άμεση αποσαφήνιση των διαδικασιών υλοποίηση των ρυθμίσεων για την θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας και τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση τους κάτω από συνθήκες που διασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κατάρτισης και ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στα σχετικά προγράμματα.