Στην κάλυψη οργανικών θέσεων, για τις ανάγκες της πλοηγικής υπηρεσίας, που σε πρώτη φάση προβλέπει την πρόσληψη 60 ατόμων έκτακτου ναυτικού προσωπικού, για χρονικό διάστημα 8 μηνών, εκ των οποίων 24 πλοηγούς, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Παρά το γεγονός, ότι η απόφαση του υπουργείου, για την πρόσληψη προσωπικού από τους πλοηγούς χαρακτηρίζεται θετική, η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών αντιδρά και σε επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας, αναφέρει πως η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας διέπεται από τον Νόμο 3142/1955, ο οποίος προβλέπει ρητά τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις πρόσληψης μόνιμων πλοηγών και την κατ΄εξαίρεση πρόσληψη εκτάκτων.

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών που επικαλείται το θέμα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας του περιβάλλοντος, στην επιστολή της τονίζει, ότι είναι αντίθετη στην πρόσληψη εκτάκτων για ένα 8μηνο και υπέρ της μόνιμης πρόσληψης, καθώς όπως αναφέρει, ένα πλοηγός θα πρέπει να εκπαιδευτεί για τουλάχιστον ένα εξάμηνο, προκειμένου να κυβερνήσει και να οδηγήσει με ασφάλεια μέσα σε λιμάνι ένα πλοίο μήκους έως και 360 μέτρα.

Αναφέρει επίσης, ότι στην απόφαση δεν αναφέρεται ποιος θα εκπαιδεύσει τους εκτάκτους, ποιος θα πιστοποιήσει την ταυτότητά τους και με ποιες προϋποθέσεις και κριτήρια.

«Οι έκτακτοι προσλαμβάνονται για συγκεκριμένο χρόνο, τόσο όσο διαρκεί το έκτακτο γεγονός. Για τη διενέργεια όμως υποτυπωδώς ασφαλών πλοηγήσεων απαιτείται προηγούμενη εκπαίδευση και δοκιμασία. Αυτή μετά βεβαιότητας θα διαρκέσει για χρόνο μεγαλύτερο της διάρκειας εργασίας τους, οπότε όταν ένας έκτακτος πλοηγός θα είναι έτοιμος να πλοηγεί, προφανώς θα έχει λήξει και ο χρόνος της απασχόλησης του» τονίζεται στην επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών.

Σημειώνεται δε, ότι στην απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται πως για την πρόσληψη έκτακτου πλοηγού, ο υποψήφιος θα πρέπει να διαθέτει δίπλωμα διακυβέρνησης του πλοίου ανεξάρτητα από τους κόρους ολικής χωρητικότητας και ότι με αυτά τα προσόντα θα προτιμώνται οι άνεργοι.

Έως τώρα, σύμφωνα με τον νόμο 3142/1955, για να μπορούσε κανείς να προσληφθεί ως πλοηγός στην πλοηγική υπηρεσία θα έπρεπε να έχει δίπλωμα πλοιάρχου Α΄ και σε κάποιες περιπτώσεις και Β΄, και να έχει θαλάσσια υπηρεσία τουλάχιστον 10 χρόνια, από την οποία τα τρία, να είναι πλοίαρχος.

Επίσης θα έπρεπε ο υποψήφιος πλοίαρχος για την πλοηγική υπηρεσία να δώσει γραπτές και προφορικές εξετάσεις σε πέντε μαθήματα. Εφόσον περνούσε με επιτυχία τη διαδικασία, κρινόταν ικανός για πλοηγός.

Πάντως για το θέμα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης είχε συνάντηση σήμερα με τον πρόεδρο των πλοηγών Άγγελο Βασιλάκο.

Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τα αιτήματά τους κατανόησε το πρόβλημα και τους ανέφερε, ότι σύντομα θα επανεξετάσει το θέμα.

Σημειώνεται τέλος, ότι η απόφαση για την πρόσληψη 60 ατόμων ναυτικού προσωπικού της πλοηγικής υπηρεσίας είναι ανηρτημένη στη Διαύγεια.