«Στροφή» 180 μοιρών από την αγορά στην ενοικίαση κατοικιών και από τα προάστια σε περιοχές του κέντρου και της ανατολικής Θεσσαλονίκης, σε μία προσπάθεια να εξοικονομηθούν χρήματα από το κόστος μετακίνησης, φαίνεται πως κάνουν οι ενδιαφερόμενοι.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο ιδιοκτήτης της «Parthenon Real Estate» και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Θεσσαλονίκης, Κώστας Γεωργάκος, η κίνηση για αγορά κατοικιών είναι «νεκρή», παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ακινήτων έχουν μειωθεί έως και 30%.

Χαρακτηριστικό είναι πως μέσα σε έναν χρόνο, από πέρσι έως και φέτος, η ζήτηση στην αγορά έχει αλλάξει ριζικά. Ενώ το πρώτο πεντάμηνο του 2011 (Ιανουάριος – Μάϊος) το 69,86% ενδιαφερόταν για την αγορά κατοικιών και το 30,14% για ενοικίαση, φέτος το ίδιο χρονικό διάστημα το 62,70% ζητά να νοικιάσει σπίτια και όχι να αγοράσει.

«Μέχρι πριν λίγο καιρό οι περισσότεροι πελάτες μας ζητούσαν να φύγουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και να πάνε στα προάστια για να έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Το τελευταίο διάστημα όλοι θέλουν να επιστρέψουν πίσω για να είναι κοντά στις δουλειές τους και να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης. Επίσης, από την αγορά κατοικιών στρέφονται στην ενοικίαση», δήλωσε ο κ.Γεωργάκος.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, μεγαλύτερο πρόβλημα είτε για ενοικίαση, είτε και για πώληση, αλλά και μείωση στις τιμές, έχουν τα μεγάλα σε τετραγωνικά μέτρα σπίτια που χτίστηκαν στα προάστια και σε περιοχές όπως η Θέρμη, το Πανόραμα, το Ρετζίκι, ο Τρίλοφος και η Καρδία.

Ακολουθεί η δυτική Θεσσαλονίκη και περιοχές όπως ο Εύοσμος και η Νικόπολη, ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο Αϊ Γιάννης στην Καλαμαριά. Μεγάλο πρόβλημα επίσης και στην ενοικίαση και πώληση των γραφειακών χώρων, όπως επίσης και στα καταστήματα.

Παράλληλα, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου έγινε από τον κ. Γεωργάκο η παρουσίαση του Δικτύου Ολοκληρωμένων Μεσιτικών Υπηρεσιών «NIRES». Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο ως στόχους έχει να συμβάλει: στην άμεση συνεργασία των μεσιτών, στην οργανωμένη διαχείριση ακινήτων, στη μείωση των εξόδων των μεσιτικών γραφείων, στην άμεση πληροφόρηση των πελατών καθώς και στη δημιουργία συστήματος προώθησης ακινήτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.