Η απελευθέρωση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, τα προβλήματα στο χώρο της ακτοπλοϊας καθώς και την επικείμενη συνένωση των δύο ακτοπολοϊκών ενώσεων στο χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας, κυριάρχησαν στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, που έδωσαν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μάρκος Φόρος και ο αντιπρόεδρος, Μιχάλης Σακέλης.

Η υπάρχουσα σύμβαση για το cabotage θα πρέπει να καταργηθεί, καθώς είναι περιοριστική και βάζει συγκεκριμένο έλεγχο στον αριθμό κρουαζιεροπλοίων που έρχονται στη χώρα μας, υποστήριξε ο κ.Φόρος και πρόσθεσε ότι το καλύτερο θα ήταν οι εταιρείες κρουαζιέρας να δηλώνουν εξ αρχής και σε κάθε σεζόν τα πλάνα τους, ώστε να γίνεται προγραμματισμός.

Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφερόμενος στο θέμα των δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές), οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στο τέλος Οκτωβρίου, δεν απέκλεισε το γεγονός να υπάρξουν από φέτος αλλαγές και μειώσεις.

«Θα είμαστε ευτυχείς αν δεν έχουμε και ακυρώσεις δρομολογίων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλης και πρόσθεσε ότι δεν είναι θέμα πολιτικής βούλησης, αλλά γεγονός, ότι κάποιες εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν και να πληρώσουν καύσιμα, λόγω έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών για χορήγηση δανείων.

Ο κ. Σακέλης μίλησε επίσης για την έλλειψη επικοινωνίας από πλευράς υπουργείου, καθώς, όπως υποστήριξε, «ο σημερινός υπουργός είναι απασχολημένος με τόσα πολλά ζητήματα και όγκο θεμάτων, που δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί και με τη ναυτιλία».

Για την επικείμενη συνένωση των δύο ακτοπλοϊκών ενώσεων, Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), ο κ. Φόρος ανακοίνωσε ότι οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει, ήδη, σε ένα κοινό καταστατικό, ενώ το μόνο θέμα που έχει μείνει ανοιχτό είναι ο διαχειριστικός έλεγχος στην ΕΕΝ και η δημοσιοποίηση του σχετικού πορίσματος, καθώς και το θέμα του προσωπικού που θα έχει η νέα ένωση.